Sv: Polen vil begynne med kastrering av lovbrytere
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Hvis vi skal følge denne tankegangen helt ut, kan vi heller ikke fengsle folk. Jeg vet ikke så mye om bivirkningene av kjemisk kastrering, men fengsling er det helt klare beviser for er uheldig for den som er fengslet.
Skal denne alarmen også gå hvis de er i bursdagen til sin gamle grandtante og grandtanten har barnebarna på besøk? Beklager, tror dette er en dårlig ide. Dette med å merke folk og gps-tracke dem er noe jeg er åpen for når det gjelder folk som er ilagt besøksforbud etc For at noe slikt skal virke må det være helt entydig hvor de skal kunne gå. Og folk må jo vite om det også. Hvis noen slapp meg løs i Oslo kunne jeg godt ha nærmet meg en barnehage uten å ha det miste aning om at jeg var i nærheten av en.
Selvsagt kan man fengsle folk. I mine øyne blir det helt annerledes. Kjemisk kastrering som ikke er frivillig er jo strengt tatt ikke bedre enn pisking, steining etc. Man tar seg alvorlig til rette på andres kropp, og det er aldri greit. Gjør man noe galt, må man være i fengsel. Det burde man jo tenkt på før man gjorde noe galt.
Nei, den alarmen går dessverre ikke i grandtantens bursdag. Dog har kanskje familie og venner blitt gjort oppmerksom på dommen og gps-trackinga og har vett på å holde øye med h*n og ungene. Dersom du skulle bli dømt for en sedelighetsforbrytelse begått mot barn og blir "tag'et", så synes jeg i grunnen ikke synd på deg om du må holde deg oppdatert på hvor det er en skole/barnehage. Vil tro ungen sliter litt mer enn det, så jeg mener i grunnen at det er det minste du kan gjøre.
|