Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Erfaringer med tidlig skolestart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 08:25   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?

Jeg tror dette er gjengs, det er problembarn som blir prioritert. Men du kan vel enten henvende deg til PPT selv, evt få sosiallæreren på skolen gjøre det, evt helsesøster, evt fastlege??

Jeg aner ikke egentlig, siden mitt barn er født sent på året. Ut fra det jeg leser så tenker jeg at de er veldig like. Det er i alle fall ingen tvil om at jenta vår er milevis foran de fleste andre skolestarterne, og det vil nok din også være selv om hun er født noen uker senere. Det er nesten et helt år til hun skal begynne, og på den tiden rekker hun nok å bli skikkelig klar.

Men det er nok viktig å trykke på dette nå, for å få plass til høsten. Jeg tror jeg hadde startet med sosiallæreren jeg. Hørtes ut som at hun var litt på laget ditt, og det er vel nyttig forhold til PPT. Det kan vel hende at hun må intelligenstestes (uten at jeg egentlig forstår hvorfor) for med en høy score der, kan de ikke bare skylde på overivrige foreldre. For å få en slik test tror jeg også du må innom PPT (evt BUP?) for henvisning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.