|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Erfaringer med tidlig skolestart?Snuppa er født i januar. Hun er en jente med jernvilje som har det mye bedre med seg selv når hun får utfordringer. Når hun kjeder seg så er hun en prøvelse for både seg selv og familien. Mange her vet jo en del om henne fra før.
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Hvis hun er født i januar og er langt fremme og liker å leke med eldre barn så synes jeg du skal høre om hun kan starte et år før. Jeg har en desemberjente, og jeg tør ikke tenke på hvordan det skulle ha gått med henne om hun var født et par uker senere og måtte vente enda et år med å begynne på skolen. Hvordan du skal gå fram rent praktisk det aner jeg ikke.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Det praktiske vet jeg. Jeg snakket med sosiallærer på skolen og PPT i går. PPT må gjøre en utredning av snuppa, og gi en anbefaling. Vi kan be om utredning før vi har bestemt oss om hun faktisk skal begynne tidlig eller ikke. Mannen og jeg har bestemt oss for å la dem gjøre utredning, og så ta beslutning. Det kan jo hende at de mener hun bør vente, og da kommer vi nok til å høre på dem.
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Utredning høres ut som en bra plan.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Jeg har bare erfaring som tidlig skolestarter og er født i april. Begynte for tidlig pga. lekekamerater var 1 år eldre + sosial modenhet. Det viste seg også at jeg var faglig moden også og var alltid "best" i klassen. Jeg var også alltid den lengste i klassen.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?
Jeg kan bare signere Veronal.
![]() |
#8 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?I deres situasjon ville jeg absolutt ha vurdert tidlig skolestart. -Med bakgrunn i det du har skrevet tidligere også. En utredning er sikkert en lur start. Det kan jo også være en fin måte for dere å forstå enda mer av det som gjør jenta deres spesiell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
Hun er nesten nøyaktig metern høy og veier 15 kilo. Hun bruker skjørt i str 92 for da passer de best i livet, men kjoler må være 98/104 for å være lange nok. Hun vil utvilsomt være den minste i klassen i fysisk forstand.
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Jeg har hørt at søknad om tidlig/utsatt skolestart kan være vanskelig å få innvilget nå for tiden, fordi det ikke er anbefalt. Man ønsker heller at det skal være rom for alle innenfor det årstrinnet de hører til.
![]() |
#11 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Det er vel snakk om et år fram i tid før hun evt. starter på skolen? På den tiden har hun sikkert strekt seg flere cm. Når det gjelder klesstørrelser kan man jo bli sprø. Begge mine storegutter forsyner seg innimellom av Sverre sine sommerbukser (86-92), og bruker dem som capri/shorts. De passer perfekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Utsatt skolestart er visst veldig vanskelig å få til. Fremskutt skolestart er visst ikke like vanskelig. Sosiallæreren på skolen sa at de hadde noen nesten hvert år.
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Ok, det visste jeg ikke. Jeg fikk nemlig høre at begge deler var litt problematisk.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg snakket med sosiallæreren og hun sa at skolen er helt full. Problemet er at det bare kommer flere og flere barn hvert år, så de tar gjerne inn noen på forskudd.
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Så bra. Det er ingen barn på trinnet til andreklassingen min som har begynt for tidlig, faktisk, og de er ca. 60 stk.
![]() |
#16 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Jeg har jo ei som er født des. 04 og som på mange måter ligner jenta di, tror jeg. Hun snakker imidlertid helt rent og er gjennomsnittlig stor for alderen. Hun har også lekt mye med 03-barn i barnehagen, og ligger langt framme sosialt sett.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Takk for nyttig innspill, Appelsin!
![]() |
![]() |
#18 |
Glad
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Angående R så merket jeg meg at en av årets skolestartere i snuppa sin barnehage fortsatt sa L istedenfor R.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Gutten min er jo bare 2 måneder eldre enn jenta di, og han skal jo begynne på skolen. Han har heller ikke R-en på plass, så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Hvis hun er en jente med bein i nesa ville jeg heller ikke bekymret meg for størrelsen. Hun vil jo nødvendigvis være liten til neste år også.
![]() |
#20 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Erfaringer med tidlig skolestart?Noen vi kjenner har gutt født des-03 og jente født jan-03.
![]() |
![]() |
|
|