Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du blodgiver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-09, 09:05   #41
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du blodgiver?

Jeg har vært blodgiver for mange, mange år siden, men ikke nå lenger. Jeg får ikke lov pga medisiner jeg tar.

Jeg er også positiv til organdonasjon, men har ennå ikke fått meg donorkort. Mannen er informert, og han er enig. Vi har ikke diskutert om dette også skal gjelde barna, men i utgangspunktet er jeg positiv til det også.

Gammel 22-09-09, 09:11   #42
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg er blodgiver, og har informert alle rundt meg at jeg donerer gjerne organer og. Mannen min gir og blod, så vi har ofte en dobbeltdate på blodbanken. :kvalitetstid:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:12   #43
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, jeg er blodgiver. Har gitt blod siden 1991, selvfølgelig med de opphold livssituasjonen til enhver tid har krevd. Var i blodbanken torsdag i forrige uke.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:20   #44
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er godkjent blodgiver, men klarer stadig å bli midlertidig avskiltet. Nå må jeg vente 6 mnd før jeg kan gi blod, og innen den tid har det sikkert skjedd noe annet som avskilter meg igjen.

Gammel 22-09-09, 09:21   #45
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg gir ikke blod.
Jeg får heller ikke lov.
Alltid hatt lav HB.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:24   #46
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ønsker å være men får ikke lov på grunn av et utenlandsopphold på begynnelsen av 90-tallet. Har lyst til å stå som beinmargsgiver også. Men har donorkort og har informert familien min om det. Kan kroppen min være til nytte skulle jeg falle bort nå så håper jeg at jeg kan få hjelpe noen andre som trenger noe.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:24   #47
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er blodgiver og beinmargsdonor. Har sånn fin type O-blod...
Arb. giver (les meg selv nå) betaler lønn for den tiden jeg er borte, det har tidligere arb.givere også gjort! Flott tiltak synes jeg!

Gammel 22-09-09, 09:25   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var blodgiver da jeg bodde i Oslo på 90-tallet. Ga fast i endel år, helt til jeg plutselig begynte å bli småsjuk mer eller mindre hele tiden, og måtte gi opp.

Jeg har vel egentlig ikke noen grunn til ikke å gi nå lenger.

Hvis organene mine kan brukes etter at jeg er død, håper jeg legene høster alt de kan ta og bruke av kroppen min. Jeg har ikke bruk for det lenger, og ei heller har mine kjære. Det samme går for mannen min og - gud forby - barna mine. Familien vår er inneforstått med dette.

Gammel 22-09-09, 09:29   #49
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ja. Men må vente ett år etter fødsel. Hvor lenge etter amming, noen som vet?

Du må ha sluttet å amme. Men dagen etter er egentlig nok. (Hvis du da egentlig vet at du har sluttet, med meg gikk det ganske gradvis å slutte å amme.) Er for din og barnets skyld at en ikke skal amme og gi blod.

Hilsen blodgiver i ca 12 år (med flere pauser for tre svangerskap og diverse karantener) som har jobbet på blodbank i nesten 10 år.

Gammel 22-09-09, 09:34   #50
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg er blodgiver, men jeg er i ammepermisjon. Mannen er aktiv.
Jeg fikk time for en måneds tid siden, men informerte dem om at jeg fortsatt ammer, så jeg kommer sterkere tilbake når jeg har sluttet å amme.

Gammel 22-09-09, 09:37   #51
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er blodgiver. Har hatt en lengre pause nå pga graviditet og amming, samt sykdom før det. Nå er det slutt på amming, så jeg skal ringe Blodbanken bare denne hersjens forkjølelsen gir seg.

Hvor lenge må man forresten vente etter å ha tatt hull i ørene? Jeg har et hull som har grodd igjen som jeg tenkte å få tatt på nytt. Men hvis jeg må vente lenge med å gi blod, så kan jeg jo heller vente med å ta nytt hull i øret.

Gammel 22-09-09, 09:37   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg får ikke lov.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:47   #53
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er blodgiver. Har hatt pause i 5 år pga 2 svangerskap og amming, men meldte meg igjen i forrige mnd da jeg nå er ferdig med amming. Skal gi blod i neste uke.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:48   #54
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Får ikke lov å gi blod, jeg trenger det selv.
Familien er informert om organdonasjon, men bærer ikke rundt på donorkort.

samme som pulverheksa. Har registrert meg i blodbanken, men det er vel høyst tvilsomt om jeg noen gang får noe blod til overs.

Gammel 22-09-09, 10:10   #55
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var i noen år, men etter jeg fikk kreft så var det slutt, såklart.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 10:12   #56
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøver å overtale mannen til å gi blod siden jeg ikke kan. Hvor finner en kriteriene for å bli blodgiver, og kan en registrere seg og ordne alt via blodbussen eller må en innom sykehuset?

Gammel 22-09-09, 10:12   #57
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg prøver å overtale mannen til å gi blod siden jeg ikke kan. Hvor finner en kriteriene for å bli blodgiver, og kan en registrere seg og ordne alt via blodbussen eller må en innom sykehuset?

Her finnes informasjon:

https://www.giblod.no/forside.asp?level=7348

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 10:13   #58
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har altfor lavt blodtrykk så jeg får ikke lov. De sier at jeg bare kommer til å besvime og lage hassle.

Gammel 22-09-09, 10:14   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg er blodgiver. Har hatt en lengre pause nå pga graviditet og amming, samt sykdom før det. Nå er det slutt på amming, så jeg skal ringe Blodbanken bare denne hersjens forkjølelsen gir seg.

Hvor lenge må man forresten vente etter å ha tatt hull i ørene? Jeg har et hull som har grodd igjen som jeg tenkte å få tatt på nytt. Men hvis jeg må vente lenge med å gi blod, så kan jeg jo heller vente med å ta nytt hull i øret.

6 måneder, tror jeg det var.

Gammel 22-09-09, 10:28   #60
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

6 måneder, tror jeg det var.

Okey, ergo først gi blod og så ta hull i øret.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.