Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 20:56   #27
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg skjønner ikke dette sukkerhysteriet, sønnen min er vokst opp på nugatti og er tynn som en strek. Ikke har han hull i tennene heller.

Jeg kjenner også en mann som nærmer seg nitti og har røykt siden han var femten. Skjønner ikke dette røykehysteriet jeg

Her har vi aldri sunda eller sjokoladepålegg etc, jenta er ganske lita enda og selv liker vi det ikke. Vi spiser utrolig lite syltetøy også (stort sett bare når vi har vafler eller pannekaker), og det syltetøyet vi har er hjemmelaget. Men vi har prim innimellom, det er også ganske bad. Men vi har det ikke hele tida da.

Jeg tror det viktigste er at man er bevisst og tenker igjennom hva man putter i seg og ungene. Av og til kan man "skeie ut" med søtt kliss, men hvis man er bevisst på hvor usunt det er og tenker over hvor ofte man spiser det begrenser det seg ofte selv.

Ellers, som mange andre påpeker, synes jeg ikke det er spesielt oppsiktsvekkende at det er mye sukker i sunda. Det er mer interessant når de "avslører" (det står jo i innholdsdeklarasjonen da) hvor mye sukker som finnes i andre matvarer, som kaviar, leverpostei, ketsjup, sennep, ferdigmat av ulike typer mm, matvarer som vi ofte bruker mer ukritisk enn hapå.

Sist redigert av My : 09-01-07 kl 21:07.
My er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.