Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Alternativ til sukker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 23:09   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alternativ til sukker

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sukrin har også den lakserende effekten som andre kunstige søtningsmidler. Jeg kjenner jeg blir skeptisk til sukrin kun basert på at de tydeligvis har et markedsteam som glorifiserer det i absolutt alle kanaler. Jeg syns det er snodig å finne noe som det knapt står noe kritisk til noe steder.

Min kilde er "bare" wikipedia akkurat nå, men der står det at det skal ganske store mengder til for at det skal gi lakserende effekt når det gjelder akkurat denne typen sukkeralkohol.

En annen ting er at sukrin (erythritol) har en slags "cooling effect" som er en fordel i f.eks mint-tyggis o.l. Kanskje ikke så stor fordel når man bruker det i kokosbollekake og slik. Det kan altså kjennes litt kaldt ut når man tygger det.

På grøt og slik er det akkurat som vanlig sukker for min del.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.