Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva kan egentlig skolen bestemme?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 17:07   #21
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

For å nevne et eksempel det jeg synes skolen er på bærtur: Foreldrene har avtalt bursdagsgaver på rundt 50 kroner. Tre elever feirer sammen og inviterer hele klassen. Og når skolen blander seg borti det fordi de mener det er urettferdig for gjestene som betaler for tre gaver, men får bare en bursdag, da blander de seg borti noe de ikke har det grann med.

Seriøst!??!! Da har skolen lite å gjøre!

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 17:48   #22
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

For å nevne et eksempel det jeg synes skolen er på bærtur: Foreldrene har avtalt bursdagsgaver på rundt 50 kroner. Tre elever feirer sammen og inviterer hele klassen. Og når skolen blander seg borti det fordi de mener det er urettferdig for gjestene som betaler for tre gaver, men får bare en bursdag, da blander de seg borti noe de ikke har det grann med.

De er søren ikke riktig vel bevart!

  Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 18:34   #23
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Jeg synes vel egentlig at skolen bør kunne FORBY svært lite i forhold til hva elevene får ta med seg av foreldrene. Men skolen kan selvfølgelig få komme med et ØNSKE om at det er slik og slik.

Bursdager og slike ting synes jeg ikke skolen skal blande seg i. Et unntak fra den regelen er at jeg synes at regelen de fleste skoler har om at alle skal inviteres er god.

Hva blir det neste i rekken?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 18:46   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis skolen skal gå inn og direkte forby eller gi påbud om noe så synes jeg de skal starte med å kreve at alle spiser frokost før skolen jeg.

Det hadde stresset meg litt i og med at 6-åringen min nekter å spise frokost. Jeg har prøvd ALT, hun har ikke matlyst om morgenen og nekter plent å spise, samme hva jeg serverer.
Jeg sender alltid med ekstra skolemat da, så hun feks. kan ta seg en matbit etter første time eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 19:10   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Jeg synes det er helt fair om skolen har enkelte påbud eller forbud, eksempelvis: ingen snop i matpakken (det fører til hyperaktive, ukonsentrerte barn, som er et problem for alle, ikke bare et ernæringsmessig problem). Ingen får gå med utesko inne (det reduserer kostnader til renhold). Ingen sykling til skolen, (siden skolegården er liten og det ikke er plasser å sette fra seg en sykkel). Ikke lov med private leker på skolen (fordi de skaper unødig krangling, og de ansatte må bruke tid på å lete etter leker som forsvinner). Man kan ikke utelate noen fra en gruppe når invitasjoner deles ut på skolen (fordi skolen ikke skal være arena for mobbing og utestengelse).

Kortversjonen: Jeg synes skolen kan legge ganske sterke føringer på ting som betyr noe i skoledagen og som bidrar til å frigjøre lærerressurser som ellers ville blitt brukt på tøyseting. Dessuten er det greit at skolen begrenser ting som skaper problemer for undervisningen eller elevenes læring.

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

For å nevne et eksempel det jeg synes skolen er på bærtur: Foreldrene har avtalt bursdagsgaver på rundt 50 kroner. Tre elever feirer sammen og inviterer hele klassen. Og når skolen blander seg borti det fordi de mener det er urettferdig for gjestene som betaler for tre gaver, men får bare en bursdag, da blander de seg borti noe de ikke har det grann med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:28   #26
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

For å nevne et eksempel det jeg synes skolen er på bærtur: Foreldrene har avtalt bursdagsgaver på rundt 50 kroner. Tre elever feirer sammen og inviterer hele klassen. Og når skolen blander seg borti det fordi de mener det er urettferdig for gjestene som betaler for tre gaver, men får bare en bursdag, da blander de seg borti noe de ikke har det grann med.

Å, jøss - så langt er det ikke kommet her da. Men, når du nevner "enige om rundt 50 kroner". Det var det en diskusjon på her tidligere, om det var greit å "gjøre kupp" vedr. bursdagspresanger. Altså noe kostet opprinnelig 50 kroner, men var nedsatt til 39. Kunne man allikevel kjøpe det i presang? Det var en som hadde det litt stramt økonomisk som nevnte dette, og for henne lå det litt økonomi i å kjøpe ting på salg/tilbud. Hva synes dere om det?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:31   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Virra, her.

Å, jøss - så langt er det ikke kommet her da. Men, når du nevner "enige om rundt 50 kroner". Det var det en diskusjon på her tidligere, om det var greit å "gjøre kupp" vedr. bursdagspresanger. Altså noe kostet opprinnelig 50 kroner, men var nedsatt til 39. Kunne man allikevel kjøpe det i presang? Det var en som hadde det litt stramt økonomisk som nevnte dette, og for henne lå det litt økonomi i å kjøpe ting på salg/tilbud. Hva synes dere om det?

Jeg er egentlig overrasket. Jeg pleier å gi penger stort sett når ungene skal i selskap. Da gir de 100 kroner til de fleste og 200 til de nære vennene eller til de som tydelig har tatt i ekstra på festen. (Jeg synes det virker småkjipt å sende 100 kroner hvis jeg vet at hodeprisen på festen er en del mer.)

Er det jeg som er på bærtur eller er 50 kroner litt vel lite? Man får jo ingenting for det vel?

Men når det gjelder å gi noe på tilbud så synes jeg det er uproblematisk. Det er jo langt mer omsorg i en gave man tror vil falle i smak enn kjøpe-seg-fri-løsningen som jeg velger.

  Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:35   #28
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Om gaven koster 50 eller 39 kroner spiller vel ingen rolle for mottageren dersom det er noe som faller i smak.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:38   #29
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Om gaven koster 50 eller 39 kroner spiller vel ingen rolle for mottageren dersom det er noe som faller i smak.

Jeg er enig i det, men jeg kjenner at jeg har vært litt opptatt av at jeg må betale det vi er blitt enige om. Men, så kom da denne diskusjonen om det holdt med tilbudsvarer o.l.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:39   #30
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er det jeg som er på bærtur eller er 50 kroner litt vel lite? Man får jo ingenting for det vel?

Jeg har ikke tenkt så mye på det, for som regel er slike ting bestemt på foreldremøter og jeg "følger strømmen".

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:46   #31
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Virra, her.

Å, jøss - så langt er det ikke kommet her da. Men, når du nevner "enige om rundt 50 kroner". Det var det en diskusjon på her tidligere, om det var greit å "gjøre kupp" vedr. bursdagspresanger. Altså noe kostet opprinnelig 50 kroner, men var nedsatt til 39. Kunne man allikevel kjøpe det i presang? Det var en som hadde det litt stramt økonomisk som nevnte dette, og for henne lå det litt økonomi i å kjøpe ting på salg/tilbud. Hva synes dere om det?

Jeg synes det er helt greit. Det å ha en fastsatt sum synes jeg er totalt usmaklig. En rettesnor er greit men en sum som SKAL følges blir jo helt meningsløst.

  Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:51   #32
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er helt fair om skolen har enkelte påbud eller forbud, eksempelvis: ingen snop i matpakken (det fører til hyperaktive, ukonsentrerte barn, som er et problem for alle, ikke bare et ernæringsmessig problem). Ingen får gå med utesko inne (det reduserer kostnader til renhold). Ingen sykling til skolen, (siden skolegården er liten og det ikke er plasser å sette fra seg en sykkel). Ikke lov med private leker på skolen (fordi de skaper unødig krangling, og de ansatte må bruke tid på å lete etter leker som forsvinner). Man kan ikke utelate noen fra en gruppe når invitasjoner deles ut på skolen (fordi skolen ikke skal være arena for mobbing og utestengelse).

Kortversjonen: Jeg synes skolen kan legge ganske sterke føringer på ting som betyr noe i skoledagen og som bidrar til å frigjøre lærerressurser som ellers ville blitt brukt på tøyseting. Dessuten er det greit at skolen begrenser ting som skaper problemer for undervisningen eller elevenes læring.

Helt enig med deg Teofelia

Jeg tror også det er viktig at når skolen kommer med ting de ønsker regler for så bør de begrunne det. Jeg tror de fleste foreldre skjønner det når de får en forklaring.

Jeg var selv med på å forby nudler i en 3. klasse for noen år siden. Det var et forferdelig søl og det lå smuler av nudler overalt. Ikke er det bra å spise tørre nudler heller.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 21:00   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Virra, her.

Å, jøss - så langt er det ikke kommet her da. Men, når du nevner "enige om rundt 50 kroner". Det var det en diskusjon på her tidligere, om det var greit å "gjøre kupp" vedr. bursdagspresanger. Altså noe kostet opprinnelig 50 kroner, men var nedsatt til 39. Kunne man allikevel kjøpe det i presang? Det var en som hadde det litt stramt økonomisk som nevnte dette, og for henne lå det litt økonomi i å kjøpe ting på salg/tilbud. Hva synes dere om det?

Jeg synes det er en selvfølge at man kan gjøre det slik. Og hvem skulle forresten kunne kontrollere om varen er kjøpt på salg, liksom?

På vår skole er det også bestemt (på foreldremøtet) at gaver skal koste 50 kr. Jeg må innrømme at jeg vanligvis boikotter det totalt. Jeg har rett og slett ikke tid til å løpe rundt fra butikk til butikk og finne noe som er ok til den prisen, så jeg tenker at så lenge jeg ikke overskrider 100-lappen så får det være greit. (Hvem skulle kunne vite om jeg ikke hadde kjøpt tingen på salg til en 50-lapp?) Jeg gir akkurat 50 kroner i kontanter da, hvis Frøkna skal ha med seg en pengegave, for jeg ønsker ikke å bidra til synlig inflasjon i gavene.

På den annen side kom jeg over noen flotte gaver på en bokhandel her forleden, som var satt ned fra 120 til 35 kroner. Jeg synes jeg ser at det ikke skulle kunne være greit å kjøpe disse. Som om jeg går og finner noe ræl i hylla ved siden av som koster 50 kr til fullpris. Hvor i alle dager skulle logikken ligge i det?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 23:49   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Da sønnen min hadde bursdagsfest nå, så fikk han en kjempefin bok av en liten kompis. Jeg skrøt av gaven, og gutten fortalte meg så, ganske oppskjørtet at "JEG, jeg ville kjøpe en sånn ping-pong-ting :insert engasjert gestikulering: som var KJEMPEFIN, men pappa, pappa han sa at det ble altfor LITE, enda det var jo MYE større enn en BOK?!?!!!" De er så skjønne når de ikke har noe forhold til penger, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 00:08   #35
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Back on track:
Er det lov å ta med appelsiner på denne skulen?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 00:59   #36
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis skolen skal gå inn og direkte forby eller gi påbud om noe så synes jeg de skal starte med å kreve at alle spiser frokost før skolen jeg.

Det ble tatt opp av læreren vår på foreldremøte, og hun stresset dette veldig. Og vi har prøvd, etter beste evne å få sønnen vår til å spise frokost før skolen i over ett år. Men mat byr ham rett og slett i mot før kl 8 om morgenen. Han brekker seg og blir følgelig veldig vanskelig å ha med å gjøre.

Kompromisset vårt har blitt at han slipper å spise hjemme, men han må spise på SFO mellom kl 7.30-8, eller etter første time. Det var helt greit for læreren heldigvis. Og vi er alle veldig fornøyd med den løsningen. Og vi har sjekket med SFO/lærer at han faktisk spiser når han har sagt at han skal.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 01:28   #37
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Back on track:
Er det lov å ta med appelsiner på denne skulen?

Ja, faktisk

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 09:57   #38
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Virra, her.

Ja, faktisk

Ja, då forstår eg jo at juice er forbudt!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 10:19   #39
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Ja, då forstår eg jo at juice er forbudt!

Hehe....dåner med deg

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 10:27   #40
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan egentlig skolen bestemme?

Jeg synes det er greit at enkelte ting blir tatt opp og avtalt på foreldremøte.
Jeg har aldri opplevd at skolen har tatt direkte avgjørelser i forbindelse med bursdagsgave.
Det er tatt avgjørelse på foreldremøte, siden mange foreldre da er tilstedet og man kan bli enige.
Jeg synes 50 kr er nok.
Mine barn går i store klasser, og dermed blir det noen hundre kroner som blir brukt til bursdagsgave hvert år.

Her får barna valg mellom sjokolademelk, jordbærmelk og vanlig melk.
Når de kan gi slikt tilbud så synes jeg langt derifra at de kan nekte barn å ta med seg appelsinjuice.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no