|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?En gang jeg kommer på akkurat nå. Jeg ankom et kulturpolitisk møte i Oslo fredag ettermiddag. Rett fra ekstrajobben min i en litt penere damebutikk hjemme. I støvete rosa dress med grå topp og grå høyhælte sko. Jeg var "dressen" hele den helga - selv etter jeg hadde byttet til slitte jeans, palestinasjerf og dr. martens ...
![]() |
#42 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?
... aka kunstig intelligens.
![]() |
#44 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg ser vel ikke ut som den typiske "nerd" med stor datainteresse og det at jeg underviser i matematikk på vgs. Mange har derfor blitt overrasket, da jeg er relativt ung og ser uskyldig ut (mange fregner), kan glimte til med alt fra superromantiske klær til mer rockestil. Tror jeg er litt vanskelig å plassere. Det er jo bare gøy!
![]() |
#45 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Mine erfaringer går mye på klær og stil, og kanskje ikke så mye på utseende? I ungdomstiden gikk jeg kledd litt alternativt (litt sånn tilbakelent blackmetal og heavyrockstil), og jeg merket fordommene. I butikken var jeg ikke den første til å bli betjent, tvert i mot. Som om klærne mine sa noe om hva som befant seg i lommeboka liksom. På videregående (jeg gikk på flere ulike skoler) tolket jeg lærerenes reaksjon slik i begynnelsen; "Ok, her kommer nok en dum slubbert". Med en solid snu på hvordan jeg ble møtt etter å ha innlevert noen prøver.
![]() |
#46 |
Yes, we can!!
|
Nei, men FYSJ! Jaja, så feil kan man ta!
![]() |
#47 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Det jeg har fått mest pes for er stemmen min. jeg har en utrolig bertete stemme, og opplevde en gang at en hel redaksjon med (mannlige) journalister veddet om hvordan jeg så ut.
![]() |
#49 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg tenker også mer "lita, mild og søt" enn "bertete" om stemmen din, uten at det kanskje er så mye mer den imagen du leter etter.
![]() |
#50 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Nope, det funkar inte sånn. Men om utovertissen har fast inntekt og sikkerhet og du ikke har det selv, f.eks. så kan det bli sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Før jeg fikk ungene var jeg veldig tynn og opplevde mange ganger da jeg var i selskap at de bare gikk ut ifra at jeg hadde spiseforstyrrelse. Tror mange (spesielt i slekta) var mer opptatt av hva jeg puttet i munnen enn hva de selv spiste.
![]() |
#52 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Når jeg var overvektig ble jeg dømt etter det.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg ble dømt etter utseende da jeg var tynn (ryktet sa at jeg hadde anoreksia |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Yes, we can!!
|
Å, du, det kan nok være sånn om det er damen som kommer med sikkerheten også!
![]() |
#56 |
pretty ballerina
Hvor: Oslo
Eller hvis man skal kjøpe PC. Min eksmann kunne absolutt ingenting om pcer eller andre tekniske ting. Allikevel var det alltid ham personalet i butikken henvendte seg til hvis vi handlet sammen, det var nesten som jeg ikke eksisterte i deres øyne. Da er det ekstra deilig å kunne stille de riktige spørsmålene som viser at jeg nok kan hakket mer om slikt enn den jevne butikkansatte.
![]() |
#57 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Ja, ofte. jeg er jo både blond og overvektig. Kan en bli mer dum og lat en det, liksom |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Halloen!
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?... Sist redigert av rine : 11-03-13 kl 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg har nettopp blitt ønsket god helg av en student: "God helg, skal du kose deg med masse rødvin?"
![]() |
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh gud, nå kom jeg på den festlige selgeren vi møtte på da vi skulle kjøpe ny vaskemaskin. Han la ut i det vide og brede om alle egenskapene til en bestemt maskin til samboeren min. Til slutt, når han åpenbart var fornøyd med sin egen innsats og så ut som han tenkte "jess! nå er salget i boks!", henvendte han seg til meg og uttaler de famøse ord: "Ja denne vaskemaskinen er jo SÅ lett å bruke - du bare vrir dette hjulet ett hakk mot høyre og trykker på startknappen." Som om jeg er helt idiot, og med den selvfølgelige antakelse at det var jeg som skulle operere vidunderet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|