|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Er vel som de fleste andre, jeg registrerer hvordan andre ser ut og gjør meg opp en mening utifra det, så lenge det er all info'en jeg har om den personen. Jeg driver ikke å uttrykker den meningen før jeg har fått bekreftet at det er hold i den meningen. I sosiale sammenhenger prøver jeg ihvertfall ikke å la den formeningen påvirke måten jeg møter andre på og er åpen for at mine fordommer er helt feil. Men jeg klarer ikke å stoppe hjernen min å gjøre det den alltid gjør når jeg ser andre mennesker, prosessere den informasjonen jeg plukker opp fra dem og trekke egne konklusjoner. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Setter du likhtstegn mellom pen og tynn?
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Jepp! Altså ikke sånn i teorien, men i praksis, så gjør jeg nok det. Det skal veldig mye til før jeg har forståelse for en tynn person som klager over utseendet.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Du er så kjemperar på akkurat det altså. Jeg synes pen/stygg og tynn/tykk er to helt forskjellige variabler.
|
|
|
#6 |
|
Viser tenner
|
Jeg fikk ikke prikket Polyanna, men hun sier det jeg tenker.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg gjør vel kanskje det. For jeg klarer ikke legge av meg inntrykket (fra skoleårene) av at pene mennesker sikkert ikke vil ha noe med meg gjøre, fordi jeg ikke er god nok. Da dømmer jeg vel...
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Men altså, det å dømme etter utseende betyr heldigvis ikke at man direkte mobber folk, de fleste dømmer jo i det stille. Jeg sier hvertfall aldri noe stygt høyt, med mindre noen spør meg direkte om min mening ang. hockeysveisen deres, feks.
|
|
|
#10 |
|
L.F.C. supporter
|
Nemlig.
|
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Selvfølgelig sorterer jeg folk etter utseende når det gjelder førsteinntrykk. Det er absolutt ingen som gjør det på et eller annet nivå. Det kommer an på hvillket nivå rett og slett. Jeg tenker ikke at en person er dum eller ond eller noe slikt ut fra utseende, men tar en rask status på hvilken livsstil de antagelig har.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Observerer - ja. Dømmer - nei.
|
|
|
#13 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Kan jo svare på hva jeg mener også.
|
|
|
|
#14 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Det er klart jeg gjør, og jeg tror ikke særlig på de som påstår at de absolutt ikke gjør det heller. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Inni hodet sitt kan man dømme og tenke hva man vil, det skader ingen. Og det gjør nok de fleste i mange sammenhenger. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jag kan ofte tro ting og anta, og like ofte revurdere dette i etterkant. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg gjorde det i mye større grad før enn nå, men jeg gjør det nok en del fremdeles. Men, når det er sagt, kropp og fremtoning har like mye å si.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Videre på digresjonen: Jeg tror det er veldig lett å tenke at de som har det vi selv ønsker oss, er pene, uansett hva det er. Jeg syns folk med flott munn og vakre, jevne, hvite tenner er pene, nesten uansett. For det ønsker jeg meg så veldig. En her inne nevnte at "pen hud" = "pen dame" for hennes del, og så er det visst mange som tenker "tynn" = "pen". Det satte noen komplimenter jeg har fått i et nytt lys, da det gikk opp for meg.
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg ser folk og tillegger de egenskaper etter hvordan de ser ut, helt uten å tenke over det. Men jeg er veldig åpen for at folk ikke er slik jeg tror de skal være.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Jeg har kort skjørt, tyggis, trang genser med utringning og sorte strømper i dag. Og hadde tyggis også nettopp. Jeg har ikke på støvlettene nå fordi jeg er hjemme, men jeg har nettopp tatt de av, og de er høyhælte. |
|
![]() |
|
|