|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi har utført målinger i huset vårt, så ja jeg har et bevisst forhold til det. (Godt hjulpet av kommunalt målingstilbud |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi fikk målt da vi flyttet i fjor (leilighet som ligger i 1. etg. og utbygd kjeller). Vi hadde temmelig høye verdier og har innført tiltak. Det var endel naboer som ikke hadde målt eller gjennomført tiltak som ble litt nervøse da, med soverom og barnerom i utbygde kjellere...
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi målte her før vi flyttet inn og det var helt greie verdier. Men vi har planer om å gjøre det igjen før vi gjør for mye i kjelleren. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi har fått foretatt radonmåling. Mest fordi en venn av mannen anskaffet utstyr og ville teste. Vi er LANGT under grensen. Soverom er her på grunnplanet. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?
Her er kommunerapporter:
|
|
|
#47 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Er ikke særlig aktuelt. Mitt distrikt har de laveste verdiene i landet. Når jeg i tillegg vet at alt fjellet under oss er høymetamorf grågneiss kan jeg ikke si at jeg har tenkt å bruke penger på slikt. Jeg sjekket grunnen før jeg kjøpte, men det var for å unngå kvikkleire. Sånn sett er det vel kanskje teoretisk mulig at noe av morenen huset ligger på kan være flyttet hit fra et uranrikt område. Men det blir meget teoretisk.
|
|
|
#48 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?@Lilleleo: Søk på Radon på kommunens nettsider. Da får du i hvert fall opp kartleggingen for skole/barnehager.
|
|
|
#50 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi har hatt måling, og resultatet var bra!
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi bor i et radonområde, og la radonsperre under huset når vi bygget. |
|
|
|
#52 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?LilleRu: da får du gå ut og kikke på stein. Hvis den er prikkete (granitt), eller svart og flat (alunskifer), så bør du måle. Hvis den er stripete og grå vet jeg ikke om jeg hadde brukt penger på det.
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi fikk et brev her om dagen med tilbud om måling. En grei påminnelse som vi skal benytte oss av!
|
|
|
#54 |
|
godt brukt
|
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Ikke i det hele tatt, før nå da.
Jeg tror jeg er trygg og tror ikke vi trenger måling. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Er det noen som vet hvilke tiltak som iverksettes hvis man har nivåer over anbefalt nivå? Og hva prisen på dette er? |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi har dobbelt siket oss med radon duk samt avsug. Det kan også være radon i drikkevannet så det skal også testes. Men er midt i byggeprosessen så det blir nok når huset blir ferdig. Kommunen her er ikke testet, men en nabo har målt alt forhøye verdier for mange år siden. Så selger mannen min radonsperre da |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?
Må jeg ut og grave i jorden, altså?
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 18-09-09 kl 10:16. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du et bevisst forhold til radoneksponering?Vi har målt radon og det var godkjent den gang og også nå etter nye grenseverdier. Men det anbefales nå å måle regelmessig. Hva betyr regelmessig?
|
![]() |
|
|