|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Strikking på fly ...Du får ta med strikkepinner, rundpinner er bankers.
|
|
|
#22 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Strikking på fly ...Fantastisk, der fikk jeg svar på det jeg lurte på i disse tider som vi skal ut og fly - da satser jeg på å ta med meg strikketøyet mitt!!
|
|
|
#23 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikking på fly ...Hvorfor er det lov med strikkepinner og ikke med neglfil egentlig? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Strikking på fly ...Ei jeg vet om hadde med seg rundpinner nr 7 i bambus. Hun gikk til sikkerhetskontrollen og spurte for sikkerhets skyld før hun sjekket inn og fikk beskjed om at de var lov å ta med inn på flyet. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Strikking på fly ...Ja, det er ganske utrolig. Strikkepinnene mine var helt greitt, men jeg måtte argumentere voldsomt for å få med meg vippetangen min. Den mannlige sikkerhetsvakten måtte få den demonstrert før han ble overbevist om at det ikke var en eller annen farlig form for saks.
|
|
|
|
#26 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikking på fly...
Tanta di hadde bare to hun da? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Javel
|
Sv: Strikking på fly ...Jeg har også flydd rundt med strikkepinner i det siste. Har gått helt fint det. Jeg pleier å ta hele strikketøyet ut av vesken og legge det oppå jakken gjennom sikkerhetskontrollen. Det var kun ei i København som kjente veldig på spissene på pinnene ellers har ingen brydd seg i det hele tatt.
|
|
|
|
#28 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
Sv: Strikking på fly ...Jeg fikk beskjed om at verken strikkepinner eller heklenål var lov.. dette var riktignok i USA da. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Strikking på fly ...Mens jeg fikk ikke med meg min halvfulle flaske med sminkefjerner fordi flasken kunne inneholde 125 ml og det var bare lov til å ha 100 ml av hver væske..
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikking på fly ...Det har aldri vært noe problem for meg å få med strikkepinnene, men i tilfelle - og om jeg har dyre pinner med, pleier jeg ha med en ferdigfrankert konvolutt med navn og adresse på, slik at jeg kan be dem pent om å legge det i en postkasse.
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Strikking på fly ...
Ja, det er det latterlige i denne sikkerhetskontroll-galskapen at man blir strippet av ned til minste hårnål, Kuli-appelsindrikk og håndkrem, for deretter å kunne spasere rett inn på Kon Tiki Restaurant og få sylskarpt biff-bestikk til maten, som man kan stappe i håndvesken og gå ombord... og gjerne en flaske vin til som man kan slå toppen av og få verdens mest effektive stikk-våpen....
|
|
|
#32 |
|
Sv: Strikking på fly ...
Det bryet trenger du ikke ta deg mer, for fly og flyplass-ansatte har ikke lov til å ta i mot ,og langt mindre sende, private brev på vegne av flypassasjerer.
|
|
|
#33 |
|
Sv: Strikking på fly ...Her er listen på hva som er forbudt å medbringe gjennom sikkerhetskontrollen
|
![]() |
|
|