|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!
Er jo ikke noe sushi-take-away her på bygda vettu.
|
|
|
#62 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Tanken om et kurs/veiledning om hvordan kle seg i barnehagen skal jeg ta med meg til sjefen min som tema for et personalmøte eller en halv plandag, og som tema på foreldremøte.
|
|
|
#63 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!
Da har jeg målt |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Mother of Dragons
|
Tusen takk!
|
|
|
#65 |
|
En som trener
|
Hva heter de og hvor får man kjøpt de? |
|
|
|
|
|
#66 |
|
MORMOR
Jeg leter og etter sånne goretex støvler. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Etylbarbital
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!MinaX og Nin:
|
|
|
#68 |
|
Erfaren nok
|
Jeg har prøvd denne typen sko, Viking har også noe som ligner, men mine bigfoot-kids trenger borrelås eller åpning for å få nedi foten.
|
|
|
#69 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Å kle på 16 barn, skifte bleier på 8 av dem når vi bare er 3 stk på jobb er ikke så veldig lett. Det hender det går helt i surr ved påkledning da ja. Noen av barna kan kle seg litt selv, men de aller fleste må ha hjelp til regntøy. Når det styrtregner ( noe det ofte gjør her om dagene ) så er vi ute maks 1-2 timer og ingen er våte gjennom ved bare regntøy på da. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Øyboer
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Hos oss er det største problemet foreldre som tror at Regntøy og Støvler er det eneste som duger. Selv om ungen bare er 11mnd og regntøyet er 2nr for stort sånn at barnet ikke klarer å bevege seg. Og om det mot all formodning klarer å flytte seg litt så faller støvlene av. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
superbruker
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Jeg må innrømme at jeg har en datter som blir våt uansett. Det spiller ingen rolle hva hun har på seg når det er vann ute. Det kan muligens komme av at hun svømmer i vanndammer?
|
|
|
#73 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Barnehagen vår er veldig opptatt av å gjøre ting riktig. Jeg er ikke like opptatt av det. Personlig har jeg alltid likt regntøy og støvler, så jeg fyller bare opp plassene deres med klær, og så får personalet velge fritt. De kommer ofte hjem med lånte klær likevel, det er utrolig hvor mange skift man går gjennom når man holder på å slutte med bleier...
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Min yngste svømmer også i vanndammer! |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Litjtausa pleide å sitte i en vanndam, ha vann oppi ei bøtte og så tømme bøtta over hodet sitt. Andre ganger dusjet hun i takrennene. En gang vi var på stranda i februar vasset hun uti til vannet var godt oppå leggen, og så la hun seg ned og rullet rundt.
|
|
|
#76 |
|
MORMOR
Jeg har svart i tråden her. Jeg har handlet hos Norrbaggen. Det ligger link i et innlegg jeg har her. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Blir det ikke for varmt i sommerregn? Jeg har en skalljakke som er altfor varm å bruke som vindjakke om sommeren.
|
|
|
#78 |
|
MORMOR
Jeg har brukt den i hele sommer. Husk at det puster. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Mother of Dragons
|
Et spørsmål til: De har forete jakker og bukser også. Er skallklærne varme nok til å brukes på vinteren? Ser for meg at de kan være mer anvendelige for hele året?
|
|
|
#80 |
|
MORMOR
Ja, skalleklærne er anvendelige hele året så sant man har skikkelig ull under og det ikke er 20 minus ute. Man får helt klart brukt klærne mer når man kjøper skalleklær fremfor vinterklær. Skulle jeg valgt en av delene hadde jeg helt klart gått for skalleklærne, de blir omtrent som trolldressen, litt tykkere kanskje. Med ullundertøy og tykk ullfleece eller tykt hjemmestrikket ulltøy så bør det være varmt nok. |
|
|
|
![]() |
|
|