Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva er dette for noe? Tupperware-dings

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 23:03   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dette for noe? Tupperware-dings

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Den passer i allefall perfekt i sluket i kjøkkenvasken vår. Ser ut som om du har helt rett Bauche.

Gammel 01-09-09, 23:39   #22
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Og fasiten fra Tupperware-konsulenten har kommet:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sitat:

Hei:-) Det er en hermetikkboks sil. Suveren til å sile av og skylle maisen rett i boksen bla:-)

Nei, det hadde jeg heller ikke gjettet på.

Synes fremdeles forslaget til Bauche var bra jeg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 23:42   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

De lager mye rare små dingser. Artig at ingen greide å gjette hva den var til.

Gammel 01-09-09, 23:46   #24
Skytte

Skytte sin avatar

Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Slik blir det vel da:

Den store ringen er vel til store bokser da antar jeg.

Gammel 01-09-09, 23:47   #25
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det er utrolig hva de kan finne ut at vi trenger. Misforstå meg rett, jeg er stor tilhenger av tupperware, men dette går for meg inn på topp ti lista over unyttig ting fra de.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 23:49   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Det er utrolig hva de kan finne ut at vi trenger. Misforstå meg rett, jeg er stor tilhenger av tupperware, men dette går for meg inn på topp ti lista over unyttig ting fra de.

Omtrent hva jeg tenkte med - "av alle verdens unyttige dingsebomser..."

Gammel 02-09-09, 00:16   #27
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Omtrent hva jeg tenkte med - "av alle verdens unyttige dingsebomser..."

Jepp. Det er virkelig ikke et behov jeg har.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:29   #28
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

My Gådd! En sånn dings har jeg aldri visst at jeg trenger. :mailer Tupperwarekonsulenten min for å sette opp party:

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:43   #29
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Den første er til å lage fantastiske mønster i kakeglasur og den andre er til...

....

fantastiske mønster i kakeglasur?

Gammel 02-09-09, 01:10   #30
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Isj, er det ikke en som skal ligge i sluket da - slik at f.eks potetrasp samler seg der og så er det bare å kaste skrellet uten å grave ut potetskrell fra vasken?...

Jeg ville nok helst brukt den til det, ja.

Veldig enig.

Gammel 02-09-09, 08:08   #31
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, den er til å helle hermetikk i. Søsteren min og jeg lurte på det samme for noen uker siden, så vi måtte ringe hennes venninne -Tuperwareselger, for å spørre, og fikk da greie på at det var til å helle hermetisk innhold på for å sile av vannet.

Og der s jeg at noen hadde svart det samme.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:01   #32
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytteverdien er større med mitt forslag

Man siler da hermetikk ved å snu boksen når man har åpnet lokket men ikke tatt det av, eller hva?

*gir seg ikke*

Men de ekstraduppedingsene man får på party - er ikke det alltid slike ting man ikke helt visste at man trengte da? *har bare vært på party én gang, og jeg husker jo ikke hva jeg fikk*

Gammel 02-09-09, 10:38   #33
Capri
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2007
Capri har et hav av muligheter foran seg
Standard

En sånn skulle jeg gjerne ha hatt. Irriterer meg hver gang jeg åpner en mais boks og skal helle av vannet. Så kanskje man skal prøve å få tak i en slik?

Capri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:42   #34
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Akkurat ja, visste ikke at en sånn dings fantes jeg.

Gammel 02-09-09, 10:51   #35
Skytte

Skytte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Capri, her.

En sånn skulle jeg gjerne ha hatt. Irriterer meg hver gang jeg åpner en mais boks og skal helle av vannet. Så kanskje man skal prøve å få tak i en slik?

Du får den mot porto.

Gammel 02-09-09, 10:54   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, det er en kjempenyttig ting for enkelte. Vi bruker masse bønner og erter fra boks og mannen min er grenseallergiker for det og da bør man skylle vekk vannet de har ligget i. Helt genialt å helle over i en slik (vi har en annen en tupperware sine) og få skylt det før man bruker det i maten. Jeg bruker min flere ganger i uken jeg.

Gammel 02-09-09, 11:16   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Du får den mot porto.

Edel. Veldig Edel.

Gammel 02-09-09, 11:37   #38
Capri
Fullverdig medlem

Standard

Du får den mot porto.

Har sendt PM

Gammel 03-09-09, 00:50   #39
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neida, det er en kjempenyttig ting for enkelte. Vi bruker masse bønner og erter fra boks og mannen min er grenseallergiker for det og da bør man skylle vekk vannet de har ligget i. Helt genialt å helle over i en slik (vi har en annen en tupperware sine) og få skylt det før man bruker det i maten. Jeg bruker min flere ganger i uken jeg.

HAr en slik som vi kjøpte i USA for mange år siden (ikke Tupperware), og den er mye i bruk her også! Jeg bruker ikke å dytte lokket ned etter åpning for å tømme av diverse lake, for gudene veit hva som har tatt i boksen tidligere.

:liker ikke å drikke fra brusboks heller:

Gammel 07-09-09, 18:04   #40
Capri
Fullverdig medlem

Standard

Tusen tusen takk for "dingsen", den kom idag og har allerede vært i bruk

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.