Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 23:50   #81
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men hvis du gikk på jobb for å grave i sand og jord, og male med maling og tegne med tusj, hadde da kravet til dine egne klær vært at det var flekkfritt, hver gang du dro på jobb?

Jepp. På lik linje med at ungen er flekkfri før han sendes i barnehagen om morgenen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:52   #82
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ok. Hadde jeg jobbet i barnehage hadde jeg hatt egne klær til det, som sannsynligvis hadde fått beholde flekkene sine.

De jobbene jeg har hatt hvor jeg har vært garantert å bli skitten i løpet av dagen har jeg hatt egne klær til det. Jeg anser ungenes barnehagedag som å være en "skitten" jobb, en jobb hvor man har på klær som er funksjonelle, ikke fine. Så tar man på mer ålreite klær når man skal i middagsselskap, e.l.

Jeg tar på meg flekkete klær når jeg skal på skogstur og. Så er det ikke så nøye om man må tørke ketchupen på buksa eller tørke snørra med genser-ermet.

Gammel 30-08-09, 23:53   #83
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kunne vært interessant å prøve tipset ditt, Nin ...om bare ikke ungene hadde vært sensitive i huden og ikke reagerte på Omo!

Gammel 30-08-09, 23:54   #84
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg anser ungenes barnehagedag som å være en "skitten" jobb, en jobb hvor man har på klær som er funksjonelle, ikke fine. Så tar man på mer ålreite klær når man skal i middagsselskap, e.l.

Men altså, jeg pynter ikke ungen i barnehagen. Det er ikke det det går på. Ungen har funskjonelle klær, men de er uten flekker.

Gammel 30-08-09, 23:54   #85
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jepp. På lik linje med at ungen er flekkfri før han sendes i barnehagen om morgenen.

Det finnes sikkert et navn på lidelsen dere har.

Gammel 30-08-09, 23:54   #86
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kunne vært interessant å prøve tipset ditt, Nin ...om bare ikke ungene hadde vært sensitive i huden og ikke reagerte på Omo!

Hvis du vasker de med en annen såpe etter at de har ligget i bløt da, kanskje det fungerer?

Gammel 30-08-09, 23:54   #87
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Men altså, jeg pynter ikke ungen i barnehagen. Det er ikke det det går på. Ungen har funskjonelle klær, men de er uten flekker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:55   #88
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Garantert.

Og du. Her tørker vi verken ketchup eller snørr på klærne altså, ikke engang på de flekkete maleklærne til mor.

Gammel 30-08-09, 23:56   #89
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Gammel 30-08-09, 23:57   #90
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

(Men det KAN være greit å ha muligheten, ikkesant? Uten å tenke at klærne blir ødelagte og må kastes av den grunn... Men nå setter vel kanskje ikke snørr særlig med flekker uansett, da.)

Jeje.

De gærne har det godt.

Gammel 30-08-09, 23:59   #91
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

(Men det KAN være greit å ha muligheten, ikkesant? Uten å tenke at klærne blir ødelagte og må kastes av den grunn... Men nå setter vel kanskje ikke snørr særlig med flekker uansett, da.)

Jeje.

De gærne har det godt.

Gådd du er gal.
Våtservietter i lomma må vite.

Gammel 31-08-09, 00:43   #92
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjerner dere flekker fra klærne dere skal ha på når dere maler huset og?

Nei. Det er arbeidsklær og kastes når huset er ferdigmalt.
Om jeg har klær med flekker på som ikke går bort (som løvetann ) samler jeg dem på vaskerommet (i en egen hylle, må vite ) og bruker dem til arbeid som husmaling, hagearbeid o.l Etter endt jobb kastes de.

Men hvis du gikk på jobb for å grave i sand og jord, og male med maling og tegne med tusj, hadde da kravet til dine egne klær vært at det var flekkfritt, hver gang du dro på jobb?

Ja. Jeg går ikke i klær med flekker.

Helt sikkert.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 00:57   #93
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker alle typer tøy etter vaskelappen på klærne, selv om det er flekker.
Av og til slenger jeg litt vanish eller lignende oppi- om vasken er ekstra skitten.
Har kun opplevd ett fåtall ganger at flekkene ikke har forsvunnet.

Gammel 31-08-09, 10:50   #94
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nuh på en bukse med malingflekker og et svært dårlig sydd hull på låret.

Men den er kul, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 10:52   #95
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har nuh på en bukse med malingflekker og et svært dårlig sydd hull på låret.

Men den er kul, da.

Gammel 31-08-09, 10:52   #96
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og noen fikser både å være nazi-rein og hele smørbrødlista di.

Mhm.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 11:04   #97
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mhm.

Og hun er ikke alene må vite.

Gammel 31-08-09, 11:07   #98
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

De griser ikke så mye, og som regel sprayer vi på før det går i kurven.
Hvis noen fortsatt har flekker på etterpå, vasker jeg dem med en liten skvett klorin i maskinen. Da tas bare overskuddfarge, og ikke noe mer enn det. Jeg synes flekker er irriterende jeg. Det betyr ikke at flekkeirritasjonen min hemmer barna i deres utfoldelse. Det betyr bare at jeg forsøker å få dem bort i vask.

Det handler nok også litt om vaskemaskin og vaskemiddel man bruker.

Sist redigert av Dronningen : 31-08-09 kl 11:17.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 11:14   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En skje vanish i all lys vask, i hvert fall når de er i den mest grisete alderen.

Ja, og så å myse litt når man ser på dem. Da ser man ikke detaljer som flekker og den slags.

Gammel 31-08-09, 11:41   #100
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er sikkert sær og lite miljøvennlig, men jeg gir aldri bort klær med flekker. Jeg gir bort sekkevis av klær hvert år, men de med flekker blir bosset. Det eneste unntaket jeg kommer på er ullklær som har flekker - de blir gitt bort.

Det er faktisk kjempesynd! Jeg jobber som frivillig med klesinnsamlinger til barnehjem rundt om i verden, og de er fint lite opptatte av om klærne har en flekk eller to. Det som teller er at klærne er nogen lunde hele eller reparerbare og funksjonelle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.