Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
For ordens skyld:
Den hjelpen vi gir gjennom EØS til fattigere land i Europa kan vi jo for eksempel gi uansett. Eller vi kan handle med Afrika og sette dette kontinentet istand til å greie seg bedre uten uhjelp gjennom å slutte å bygge svære barriærer mot import av varene de kan selge oss.
Det er vel sjanser for at hjelpen vår blir mindre effektiv når vi er alene om hjelpeprosjektene istedenfor å gå sammen med resten av Europa? Vi har ikke akkurat noen god track record på det vi har av hjelpeprosjekter i resten av verden.
Den hjelpen vi skal sende til Afghanistan vil jo komme bedre til nytte om vi ikke kriger der. For hvert hus vi ikke bomber så er det ett hus mindre å bygge opp igjen.
Jeg kan ikke si at jeg har sett noe sted at vi driver og bomber hus. Hovedoppgaven til de militære og de sivile vi har sendt til Afghanistan er å hjelpe til med å bygge landet opp igjen. Det samme står i dokumentet som Milfrid har linket til.
Umoralsk å stemme Frp for å trekke ting mot høyre, mens dumt å stemme SV fordi politikken er ugjennomførbar - hva med moralsk å stemme SV for å trekke politikken noe mer mot venstre - sånn mens vi sammenligner grunner til å stemme?
Hvor står det at man skal velge mellom vannkraft og vindkraft? Selv i dett eksempel så var det vel vindkraft versus olje/gasskraft. Mener du at det er billigere å utvinne kraft av olje fra Nordsjøen enn fra vindkraft? 
Det jeg prøvde å si var at SV sier nei både til mer vannkraft og mer olje. Da er det eneste alternativet vindkraft, og vindmøller er hverken vakkert eller veldig effektiv kilde for energi. Produksjonen av olje er på vei ned og olje må da erstattes av andre kilder for energi dersom man ikke finner nye felter.
Tror du at alle som kan bidra med noe til fellesskapet vil følge etter Hagen til Utlandet hvis SV blir sittende i regjering?
Jeg har ikke sagt noe om at folk vil flytte, men folk som ikke trives yter heller ikke spesielt mye. Man kan bare se på skolen hvor man ikke har lov til å være flink. Noen av de flinkeste finner man dessverre i dag rundt Oslo S. (Husker at jeg en gang i min skoletid fikk en ekstrabok i matte. Den regnet vi ferdig på to dager og derfor fikk vi ikke flere ekstrabøker. Skikkelig motiverende...).
Nei - dette MÅ være humor.
Humor er det ikke, men ting er nok satt på spissen for å provosere litt.
|