Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 21:24   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Du mener flekkete? Jeg anser klær som rene om de er nyvaskede, selv om de har flekker.

Jeg gjør ikke det, er klær nyvasket men fortsatt har flekker som ikke går bort så blir de ikke brukt. Nå skjer det heldigvis ytterst sjelden at vi må kaste klær av den grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 22:08   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skifter du på en toåring som spiser leverpostei til frokost, Minni? Hvor mange skift bruker dere pr. dag?

:same, same, but very different:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 22:29   #63
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Skifter du på en toåring som spiser leverpostei til frokost, Minni? Hvor mange skift bruker dere pr. dag?

:same, same, but very different:

Han er 3 år å griser lite. Slipper skifte av klær da. Jeg vil sende han ren i barnehagen, ikke dermed sagt jeg ikke tåler å få han møkkete hjem å må skife klær hjemme.

Gammel 30-08-09, 22:41   #64
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaster dere klær med flekker??
Håper det virkelig kun er et uttrykk, for jeg vet om fryktelig mange som mer enn gjerne tar i mot klær med flekker. Heller det enn ingen klær lizzom.

Gammel 30-08-09, 22:45   #65
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Kaster dere klær med flekker??
Håper det virkelig kun er et uttrykk, for jeg vet om fryktelig mange som mer enn gjerne tar i mot klær med flekker. Heller det enn ingen klær lizzom.

Jeg er sikkert sær og lite miljøvennlig, men jeg gir aldri bort klær med flekker. Jeg gir bort sekkevis av klær hvert år, men de med flekker blir bosset. Det eneste unntaket jeg kommer på er ullklær som har flekker - de blir gitt bort.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 22:50   #66
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fjerner flekker med Zalo og slipper dermed å bruke så veldig mye tid på flekkfjerning.
Jeg bruker ikke klær med flekker på barna og heller ikke på meg selv. (Og der er jeg nøye.) Jeg vet jo at klærne er rene, men jeg klarer bare ikke å bruke dem..

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 22:54   #67
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er sikkert sær og lite miljøvennlig, men jeg gir aldri bort klær med flekker. Jeg gir bort sekkevis av klær hvert år, men de med flekker blir bosset. Det eneste unntaket jeg kommer på er ullklær som har flekker - de blir gitt bort.

Sånn er jeg og. Jeg gir ikke bort klær med flekker.
Nå har jeg greid å få bort alt av flekker med omo de to siste årene, men før den tid var det flekker jeg ikke fikk bort og da gikk tøyet i søpla ja.

Alfa Charlie, det her er helt klart meg: nazi-klærne-må-være-helt-perfekte-og-alt-må-være-skinnende-rent-mennesker.
Men å holde klærne flekkfrie opptar faktisk ikke mye av tiden min. Jeg sorterer dagens skittentøy om kvelden og bruker vel kanskje ett minutt maks på å legge i bløt det som eventuellt er flekkete.
Når det er ferdigbløtet tar det 15 sekunder å vri ut det verste vannet av det før det går i maskinen så jeg ser ikke helt greia med å droppe flekkfjerning for å kunne ha tid til andre ting.

Det gjør meg ingenting å få hjem en møkkete unge, det skjer hver dag. Men å sette på ungen en ren genser med flekker om morgenen det fikser jeg bare ikke. Ei heller flekker på mine egne klær.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 22:55   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en 4 åring som griser mye, men synes ikke klærene får flekker. Vanlig vask holder. Ulltøyet får flekker noen ganger da, men det er undertøy som regel så vi bryr oss ikke. Mørkeblått går ihvertfall fint.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 22:59   #69
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Zalo er tingen mot flekker.

Gammel 30-08-09, 23:02   #70
Chablis
Drømmer

Standard

Samme gjør jeg.

Gammel 30-08-09, 23:18   #71
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Det er ikke ofte jeg ikke får av flekkene av klærne. Barna har til og med en del lyse klær. Sprayer med flekkfjerningsspray, men nå skal jeg jammen ta i bruk Zalo-flasken også. Jeg liker ikke at de går med godt synlige flekker på genseren, så da blir plagget brukt som ekstratøy i barnehagen. Når det er fravokst gis det til Fretex, aldri i bosset.

Gammel 30-08-09, 23:19   #72
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg tuller ikke. Hadde du gått på jobben i hvit genser med en flekk på brystet?

Jeg tar på flekkete gensere når jeg jobber med skitne ting, ja. Som f.eks maling, jord, sand. Eller skal på skogstur e.l.

Jeg er elendig husmor og det går ofte lang tid fra flekk er laget til plagg blir vasket, og jeg enser ikke flekken før jeg bretter sammen klærne. Da blir plagget nedgradert til å være kun barnehageklær. Flekkete klær blir ikke tatt på ungene i middagsselskaper eller byturer, på samme måte som på meg selv, men både jeg og ungene bruker flekkete klær når vi skal gjøre flekkete ting, som jo barnehage er.

Gammel 30-08-09, 23:25   #73
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg klarer ikke å overse flekker på klærne nei, så han har aldri på seg klær med flekker på . Om vi ikke får det bort med vanish eller troll sitronsåpe så kastes de.Kunne ikke falt meg inn å sendt gutten min i barnehagen med møkkete klær.

Han spiser ikke frokost hjemme, altså?
Jeg forsto ikke problemstillingen før jeg hadde lest tre - fire innlegg. Barn er forskjellige, men med en ekstrem søler i hus måtte vi gått gjennom 7 - 12 klesskift til dagen, uansett om jeg så hadde sprunget etter ham med Varnish. Jeg er på Teos filosofi her, så får de andre i barnehagen tenke hva de vil. (Ja, de andre på jobben min også forsåvidt, det har skjedd mer enn en gang at jeg ikke er like flekkfri selv heller, det med søling er nok arvelig.)

Sist redigert av Balanse : 30-08-09 kl 23:30.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:28   #74
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Skippet halvparten av svarene jeg.
Når ungene var små gikk alt tøyet deres på 60 grader og med forvask.
Tålte ikke hverdagstøy det så fikk det heller være.

Gammel 30-08-09, 23:29   #75
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Han spiser ikke frokost hjemme, altså?
Jeg forsto ikke problemstillingen før jeg hadde lest tre - fire innlegg. Barn er forskjellige, men med en ekstrem søler i hus måtte vi gått gjennom 7 - 12 klesskift til dagen, uansett om jeg så hadde sprunget etter ham med Varnish. Jeg er på Teos lag her, så får de andre i barnehagne tenke hva de vil. (Ja, de andre på jobben min også forsåvidt, det har skjedd mer enn en gang at jeg ikke er like flekkfri selv heller, det med søling er nok arvelig.)

Jo det gjør han men som sagt i ett innlegg over her, han griser lite.Å søler han så han blir våt er det naturlig å skifte.

Gammel 30-08-09, 23:33   #76
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Fjerner dere flekker fra klærne dere skal ha på når dere maler huset og?

Gammel 30-08-09, 23:41   #77
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Fjerner dere flekker fra klærne dere skal ha på når dere maler huset og?

Nei. Jeg har egen malegenser og malebukse som brukes til maling, og det er faktisk flekkete.

Det er arbeidsklær. Vi har ett sett hver i hus til sånne ting, og de får flekkene lov å være på så litt flink er jeg jo.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:45   #78
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Men hvis du gikk på jobb for å grave i sand og jord, og male med maling og tegne med tusj, hadde da kravet til dine egne klær vært at det var flekkfritt, hver gang du dro på jobb?

Gammel 30-08-09, 23:47   #79
Chablis
Drømmer

Standard

Men hvis du gikk på jobb for å grave i sand og jord, og male med maling og tegne med tusj, hadde da kravet til dine egne klær vært at det var flekkfritt, hver gang du dro på jobb?

ja , jeg jobber i barnehage, vet jeg blir møkkete i løpet av dagen men selvsagt møter jeg på jobb flekkfritt.

Gammel 30-08-09, 23:47   #80
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Du jobber i barnehage ? (jeg gjør det)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.