Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan lære seg engelsk på egen hånd?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-09, 11:43   #1
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan lære seg engelsk på egen hånd?

Jeg har aldri vært noe god i språk, og følge da ikke interessert meg så masse. Nå ønsker jeg å bedre engelskkunnskapene mine. Hvordan kan jeg gjøre dette på egenhånd? tips?

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:44   #2
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Og denne skulle ikke ligge under økonomi da.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:59   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Språkkurs fra bibilioteket?
Oppsøke miljøer med engelsktalende?

se engelsktalende filmer uten å ha på teksting?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:08   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Vi startet med "engelsktirsdag" da jeg var liten. Hver Tirsdag var det bare lov å prate engelsk til hverandre hjemme. På den måten ble vi alle flinkere både til å prate og til å finne de riktige ordene. Nå var ikke foreldrene mine spesielt gode i engelsk, så de kunne ikke rette opp noe særlig om ting ikke var riktig, men likevel så var det veldig bra for oss alle.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:12   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Jeg vet fra opphold i utlandet at det ofte finnes "snakkegrupper" der folk møtes for å bli bedre i f eks engelsk. Da er det gjerne flere med engelsk som morsmål der også. Også bare skravler man for å bli bedre. Det må da finnes her i Oslo og?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:23   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Lese morsomme, ikke veldig avanserte, bøker, og slå opp ord du ikke forstår (og skrive dem i margen, hvis du er en sånn som takler at bøker blir skrevet i margen). Barnebøker, for eksempel; gjerne bøker du allerede har lest på norsk, så du vet sånn omtrent hva som skjer. (Harry Potter kan være en fin start, eller Anne fra Bjørkely, eller Den hemmelige hagen?) Eller Agatha Christie.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:26   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Lese fine ungdomsbøker på engelsk og alltid ha en liten ordbok ved siden av. Det har jeg når jeg leser vanskelige bøker på engelsk, det er en kjempefin måte å lære seg nye ord på.

Installer en word of the day-kalender på PCen.

Se filmer uten teksting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:28   #8
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

For å bedre uttalen er det lurt også å lese høyt fra bøkene en leser.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 14:44   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.474
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Les bøker på engelsk som du allerede har lest på norsk, da vet du hva som skjer og kan lettere følge gangen i boka.

Syng engelske sanger og finn tekstene på internett slik at du synger de riktige ordene.

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 14:57   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.941
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi startet med "engelsktirsdag" da jeg var liten. Hver Tirsdag var det bare lov å prate engelsk til hverandre hjemme. På den måten ble vi alle flinkere både til å prate og til å finne de riktige ordene. Nå var ikke foreldrene mine spesielt gode i engelsk, så de kunne ikke rette opp noe særlig om ting ikke var riktig, men likevel så var det veldig bra for oss alle.

Morsom ide! Hvordan og hvorfor kom dere på noe sånt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 15:22   #11
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Skaff deg en engelsk venn Det har fungert godt her hvertfall.
Ellers er det gode tips å lese engelske bøker, se filmer med engelsk tekst, evt uten tekst..

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:12   #12
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Her var det mange gode råd.

Må snakke med mannen om en engelsk dag i uken. Det er jo kjempe for ungene!

Jeg starter med å lese engelske bøker jeg. Og skrive i margen. (Er egentlig ikke en som takler det så bra )

Og så skal jeg se filmer uten tekst. Det går sånn noenlunde, men liker det ikke, for jeg slapper liksom ikke helt av da.

En engelsk venn; hvor finner jeg dem da? Kan jo gjøre som venninnen min, hun fant seg en engelsk mann, men så har jeg ikke planer om å skifte ut mannen min da

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:58   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Og så skal jeg se filmer uten tekst. Det går sånn noenlunde, men liker det ikke, for jeg slapper liksom ikke helt av da.

Du kan prøve på å se engelske filmer med engelsk tekst, hvis du synes det er vanskelig å få med deg hva de sier. Det er veldig fin språktrening å høre og lese dialogen samtidig.

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

En engelsk venn; hvor finner jeg dem da? Kan jo gjøre som venninnen min, hun fant seg en engelsk mann, men så har jeg ikke planer om å skifte ut mannen min da

Finne deg et engelsk webforum eller lignende, kanskje?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:59   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.309
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Spill Word Twist.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:04   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Late ned House og Greys Anatomy uten tekst og kose deg med.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:19   #16
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Jeg vet ikke hvor du bor, men her er en liste over expat clubs for kvinner som bor i Norge. Kanskje du kan ta kontakt med dem? Det gjorde jeg i Moskva - med stor suksess!

http://www.expatwomen.com/countries/..._in_norway.php

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:25   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Lese engelske bøker, ja. Absolutt. Og se filmer. Høre på radioteater fra BBC, kanskje?

...og så kan du jobbe for meg. Norsk er valgfritt, engelsk obligatorisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 17:22   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi startet med "engelsktirsdag" da jeg var liten. Hver Tirsdag var det bare lov å prate engelsk til hverandre hjemme. På den måten ble vi alle flinkere både til å prate og til å finne de riktige ordene. Nå var ikke foreldrene mine spesielt gode i engelsk, så de kunne ikke rette opp noe særlig om ting ikke var riktig, men likevel så var det veldig bra for oss alle.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Morsom ide! Hvordan og hvorfor kom dere på noe sånt?

Du skulle ha vært flue på veggen i Kirsebæroppveksten og fått med deg alle de "riktige" tingene vi gjorde. Vi hadde familieråd og budsjettmøter/budsjettskriving og EngelskTirsdag og middagsplan og arbeidsfordelingsmøter og hele pakka. Oh Lord, sier jeg bare.

Men vi ble ganske bra mennesker da.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 19:15   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.941
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Høres ut som en kul familie!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:35   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lære seg engelsk på egenhånd?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Høres ut som en kul familie!

Ja, det var skikkelig kult at vi var de eneste ungene i gata som måtte inn kl 18 annenhver torsdag for famlieråd. Vi fikk absolutt plusspoeng i margen av de kule ungene av det.


(Vi syns egentlig det var litt morsomt altså, så vi led ingen nød )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no