Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 11:26   #21
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.954
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Jeg har nettopp bestilt garderobeinnredning til en verdi av nesten 14000 kr, så jeg satser på at det blir godt organisert når det kommer på plass! Da blir det en kurvskuff til bukser, en til topper, en til strømpebukser, fem små til udnertøy og badetøy etc, samt hengere til skjorter, kjoler, og evt bukser og skjørt. I tillegg blir det en del kroker til å henge klær som har vært såvidt i bruk, slik at de kan oppbevares inni skapet uten å ligge oppi sammen med de rene klærne. (Mannen skal få okkupere de fleste kurvskuffene, da).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:32   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Her er det helt forferdelig - jeg har mye mer klær enn jeg har plass til. Ett Pax-skap på 1 meter og drøyt halvparten av ett på en halv meter.

- én hylle til tykkere gensere, 1 meter bred
- en hylle til halv-avlagte klær, kassetter(!) og skrot
- én 50 cm hylle til bukser og noen skjørt
- én 50 cm hylle til kortermere topper
- én 50 cm hylle til langermede gensere
- én 50 cm skuff til strømpebukser
- to 50 cm skuffer til skjørt
- én 50 cm skuff til treningsklær
- 1 m stang til oppheng av strikkejakker, kjoler og noen skjørt
- én trådkurv til BH-er´
- én trådkurv til truser
- én trådkurv til sokker
- én trådkurv til badetøy, belter og rot
- én trådkurv til halvbrukt treningstøy
- én stol, fem knagger og ett sofa-armlene til halvbrukte klær

Jeg trenger et walk-in closet! (Har jeg unormalt mye klær, eller?)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:35   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Jeg henger en del, og har bukser og skjørt hengende i ett skap, og bluser/topper, tunikaer og kjoler i et annet.

Jeg har 2 eldre innebygde skap - ingen IKEA-kurver der, men hyller til
* 1 bukser (olabukser som er de eneste som ikke henger), shortser
* 1 treningstøy, badetøy
* 1 ullundertøy/superundertøy
* vesker og bagger
* 1 hylle til ullgensere /tykke gensere
* 1 hylle til gensere, kortermede topper
* 1 hylle til småtopper
* 2 halvstore plastkurver til sokker og strømpebukser
* 1 stor kurv til avlagte klær (også lillegutt sitt) som skal gis bort/selges/gjøres av evt. sesongklær som skal legges bort
* 2 x sorteringskurv fra IKEA til bh-er / undertøy, sortert etter farge Sånne:

Også har jeg et skap som er halvdypt med hyller hvor småsko oppbevares stående i par eller eske.

Jeg har en sånn dings til beltene mine (jeg har hele 3 belter )

Og en sånn en til skjerf og sjal (min er "flatere" og tar mindre plass i bredden, men mer plass nedover istedet

(noen ganger lønner det seg å ha en eks-svigermor med dilla på garage-sales i USA Det er utrolig hvor mye sånne dingser som finnes! )

Før brukte jeg forøvrig etpar sånne til småsko og dill, men de trenger jeg ikke nå som jeg har litt bedre skapplass. Nå henger den i au-pairens skap


Sist redigert av m^2 : 19-08-09 kl 11:42.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:37   #24
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.954
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg trenger et walk-in closet! (Har jeg unormalt mye klær, eller?)

Du trenger å selge noen av skjørtene dine til meg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:40   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Klærne er sortert etter type.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:43   #26
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

(Elinblu, skill deg, så får du all skapplassen for deg selv :bad idea: )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:48   #27
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Her var det flere gode forslag!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:52   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:43   #29
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Vi har et lite walk-in closeth. På den ene siden har vi hengere øverst og buskehengere under der igjen. Skoene på gulvet under dette igjen.
På den andre siden har vi masser av smale hyller. Jeg liker ikke kurver og skoffer, synes det er alt for vanskelig å finne klærne sine der. Ikke liker jeg dype hyller heller for da må jeg liksom ta ut alt fremst for å finne det forann.
Deler opp klærne etter type klær, og har skikkelig tellekant, på den måten ser jeg alle klærne når jeg kikker i hylla uten å måtte grave å lete

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:49   #30
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Organiserer?

Jeg prøver hardt, hver gang jeg rydder, å ha et visst system.
Problemet mitt er at jeg er så bittelita at jeg ikke rekker ordentlig opp til de øverste hyllene, og er jeg så lat at jeg ikke gidder å hente en kakk når jeg skal ha ting inn/ut derfra, blir ting som regel bare kastet dit opp evt. stappet inn i en av hyllene lenger ned.

derfor følger jeg denne tråden med interesse ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:53   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Organiserer?

Jeg prøver hardt, hver gang jeg rydder, å ha et visst system.
Problemet mitt er at jeg er så bittelita at jeg ikke rekker ordentlig opp til de øverste hyllene, og er jeg så lat at jeg ikke gidder å hente en kakk når jeg skal ha ting inn/ut derfra, blir ting som regel bare kastet dit opp evt. stappet inn i en av hyllene lenger ned.

derfor følger jeg denne tråden med interesse ...

Jeg er ikke så bittebittelita. Men om du har skap med heng øverst, (evt en hylle over der til ting som lagres - vintertøy om sommeren osv) og så har du gode store skuffer underst. Anbefaler Pax fra Ikea. Der får du skapene akkurat som du vil ha dem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:57   #32
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Forsøksvis trådhyller sortert etter T-skjorter, bukser, gensere, topper, undertøy, sokker osv. Og to stenger til skjorter, skjørt og jobb-bukser.

Og en stol til halvrent. Og noen knagger til trenings/sykkeltøy som tåler en tur til.

Og klær som plukkes rett fra tørkestativ(ene).

Og SOM jeg savner trappegrinda som ble tatt ned i forrige uke! Der hang/lå det en god del for-rent-til-vask-men-brukt-og-derfor-ikke-inn-i-skap-ting.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:46   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.913
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Jeg liker ikke hyller og sånne netting-skuffer. Jeg vil ha skikkelige skuffer, for det er mest oversiktigelig.

Jeg sorterer klærne mine omtrent slik:
Undertøy
Sokker
Ullundertøy
Singleter, lyse
Singleter, mørke
Tunikaer/topper, lyse
Tunikaer/topper, mørke
Gensere/cardigans
"Hjemmeklær" (joggebukser og joggegensere)
Turklær
Dongeribukser, lange
Dongeribukser, korte
Andre hverdagsbukser, lange
Andre hverdagsbukser, korte
Hverdagsskjørt
Finbukser
Skjørt

Korte kjoler
Lange kjoler
Finkjoler

Jeg er veldig glad i Ikeas garderobeskap, og mulighetene for "skreddersydd" innredning.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 19:44   #34
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan organiserer du klesskapet ditt?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg er ikke så bittebittelita. Men om du har skap med heng øverst, (evt en hylle over der til ting som lagres - vintertøy om sommeren osv) og så har du gode store skuffer underst. Anbefaler Pax fra Ikea. Der får du skapene akkurat som du vil ha dem.

Ja. Men de leverer ikke så langt nord, vel?
Nærmeste Ikea ligger vel i Trondhjem tror jeg, og det er ca 100 mil unna ...

Men tips om skuffer nederst skal jeg gruble litt på, takk!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no