Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spotify-runde: Anbefal en låt du tror det er flere som ikke har hørt

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-09, 00:31   #41
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spotify-runde: Anbefal en låt du tror det er flere som ikke har hørt

http://open.spotify.com/track/5vMd5ZLieZgSAig2lpuUgH

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:52   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Helt sikkert hørt, men siden jeg kommer rett fra Vamp-konsert må jeg bare...

(Kilde: youtube.com)

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:07   #43
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kallisti, her.

Er fortsatt i det melankolske hjørnet - Kristin Hersh: Your Ghost

Den er jeg også glad i!

Dere som poster linker til Soptify: Flott om dere orker å skrive navnet på artisten og sangen også, ellers kan ikke vi vanlige dødelige se hva det er.

Gammel 23-08-09, 10:56   #44
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Coverlåt av Pearl Jam

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 11:00   #45
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Heather Nova - River of Life

Gammel 23-08-09, 11:26   #46
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin tråd!

Neppe så ukjent, men jeg er veldig glad i Antonys versjon av Cohens If it be your will.

Gammel 23-08-09, 12:21   #47
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Coverlåt av Pearl Jam

(Kilde:

)

Denne er så fin! HVem er det som har den originalt, tro?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 12:35   #48
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

The Beatles, Revolution 1 (Take 20):

Denne er det ganske sikkert ikke mange her som har hørt, siden den ikke er (lovlig) gitt ut på plate. Jeg var overrasket over å finne den på YouTube i det hele tatt, siden Apple/EMI skal ha vært ivrige i å få den fjernet. Den forsvinner nok igjen; kjenn din besøkelsestid. (Det fins forresten ikke musikk av The Beatles på Spotify (eller iTunes eller andre lovlige nedlastnings- eller streamingtjenester)).

Den «dukket opp» i februar i år. Jeg hørte den første gang for noen dager siden, og den har, etter ganske kontinuerlig spilling siden, rykket opp som en av mine favorittlåter av «denne typen» The Beatles, sammen med for eksempel Tomorrow Never Knows, Rain og Strawberry Fields Forever. Jeg har vanskelig for å beskrive hvor vanvittig bra jeg syns denne låten er; en venn av meg oppsummerte, etter én gjenomlytting, bedre enn jeg ville greid selv med: «Guds død, dette var jo bare tøft!». Min erfaring er forøvrig at sporet belønner gjentatt lytting i rikt monn.

Det er uklart hvordan noen har fått tak i en kopi med så god lyd. Det dreier seg om en versjon av «Revolution». The Beatles ga ut tre «versjoner»; Revolution (B-side til Hey Jude), og Revolution 1 og Revolution 9The Beatles («White Album»). Revolution er den nok mest kjente versjonen; det er den der det går hardt og fort med mye forvregning, Revolution 1 er langsommere mer lavmælt, og Revolution 9 er en lydcollage der ordene «number nine» gjentas nesten kontinuerlig. Før jeg hørte Revolution 1 (Take 20), var det litt uklart hva som egentlig var sammenhengen mellom Revolution 1 og Revolution 9, men med denne falt alt på plass. Den varer i over 10 minutter. Den begynner i samme stil som Revolution 1, men går over i «støyrock» som ville vært The Velvet Underground verdig. At dette ikke ble gitt ut i 1968 kan kanskje være forståelig, om enn tragisk – jeg kan ikke fatte annet enn at det ville hatt stor, og positiv, betydning for rocken. Men det er for meg komplett uforståelig at ikke den ikke ble gitt ut på 90-tallet iallefall, da Apple ga ut 6 CDer med – mer eller mindre – uutgitt musikk på The Beatles Anthology.

Ben "Take your knickers off!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 13:52   #49
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Denne er så fin! HVem er det som har den originalt, tro?

http://en.wikipedia.org/wiki/Last_Kiss

Man hører faktisk på en del låter at der er cover fra eldre tider.

Denne fikk jeg samme følelse av.

(Kilde:

)

Man kan "høre den for seg" i mer gladpop stil.

Gammel 23-08-09, 14:05   #50
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan "høre den for seg" i mer gladpop stil.

Hm, jeg får i grunnen mer gladpop-vibber av Green Day enn av the Clash, jeg.

Kom på en til som jeg vil ha med - "Run and Run" med Psychedelic Furs:

Gammel 23-08-09, 14:48   #51
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det samme tenkte jeg.

Gammel 23-08-09, 14:52   #52
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En av mine favoritter om da'an;
Casiokids - Fot i hose

Gammel 23-08-09, 14:56   #53
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er en av de vakreste låtene jeg vet om:

http://open.spotify.com/track/5lZ4Dm9BBGcCBVbfzxnyCX

Diamonds and rust med Joan Baez.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 16:09   #54
Dronningen
Pauset

Standard

The Clash er jo punk det også. Kunne det stemme da?

Nei hørte du på originalen med Bobby Fuller Four?

(Kilde:
(Kilde:

)
)

(http://en.wikipedia.org/wiki/I_Fought_the_Law)

Gammel 23-08-09, 16:12   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

The Clash er jo punk det også. Kunne det stemme da?

Nei hørte du på originalen med Bobby Fuller Four?

Nei, gitt. Jeg trodde i mitt enfold at Clash hadde originalen, ettersom det var den jeg kjente.

Gammel 23-08-09, 16:20   #56
Dronningen
Pauset

Standard

Nei, gitt. Jeg trodde i mitt enfold at Clash hadde originalen, ettersom det var den jeg kjente.

Originalen er jo "Rune Larsen"-stoff.

Men artig å høre de ulike synes jeg. Spennende at de ser "potensiale" i eldre låter.

Gammel 23-08-09, 16:29   #57
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

http://open.spotify.com/track/5a0jzhQFMtNbeMK2NtRCPZ

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 16:32   #58
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har forelsket meg totalt i Jai Ho- Pussycat Dolls versjon av AR Rahmans låt fra Slumdog Millionaire:

Noen som har hørt om Hedningarna? (Nei, ikke Vikingarna.) Jeg fikk problemer med å velge bare en sang, så jeg måtte bare ta en. Denne passer best på godt stereoanlegg med masse bass.

Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 16:34   #59
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Dette er en av de vakreste låtene jeg vet om:

http://open.spotify.com/track/5lZ4Dm9BBGcCBVbfzxnyCX

Diamonds and rust med Joan Baez.

Den er så fin.
Visstnok tilegnet Bob Dylan. "My poetry was lousy, you said ..."

En annen favoritt av samme artist, Luba the Baroness:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 16:36   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rickie Lee Jones - her med Second time around

Joni Mitchell - Strange boy

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
spotify

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.