Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp! Om "væske" og sikkerhetskontrollen.

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-07, 10:04   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Om "væske" og sikkerhetskontrollen.

Hva disse nye reglene skal forhindre er en gåte for meg.
Jeg fikk beskjed om å drikke opp vannet i tåteflasken til lillegutt. Jeg har også fått beskjed om at barnematen ikke skulle oppi plastposen, den skulle være utenom. Så jeg regner med det samme gjelder for medisiner. Et annet aspekt er at det kommer helt an på hvem du treffer på. Securitas sitt lynkurs har nok gitt rom for personlige tolkninger. Og jeg er ganske sikker på at så lenge man rolig gir fra seg colaflasken, legger skytevåpnene og knivene igjen hjemme, viser frem den lille plastposen og ellers har en rimelig god forklaring på det andre stæsjet så skulle det gå bra.

Og jeg har ikke vært borti flyselskap som ikke lar babyer og barn ha egen håndbagasje. Hva skulle være poenget med det? Et fly blir ikke overfylt med håndbagasje pga et par-tre barnefamilier, men et grinete barn med udekkete behov ombord på grunn av stivbente håndbagasjeregler er noe som går ut over comforten til alle.
Og fra Stansteds nettsider:
Am I allowed to take a baby-bag as well as my own cabin bag, if my child is sitting on my lap?
Yes, even though the baby does not have its own seat, it has its own bag allowance. But do check other restrictions with your airline.

Norwegian:
Barn under 2 år kan ikke ha med kabinbagasje utover mat for konsum under flyreisen.

Her er det åpent for tolkninger :-D. De sier ingenting om at man ikke kan ha dette i en egen bag. Jeg vil jo tro at Norwegian ønsker at man har med bleier til barna også. Hvis de nekter deg det så kan du jo foreslå at barna går bukseløse ombord ;-)

Ryanair er mer nazi, ingen håndbagasje til infants her.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.