Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg et fint spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 22:39   #41
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Er ikke bøk ganske retro og poppis da? :sporer fullstendig av:

Og valnøtt.

Vi har dette fra Bolia:

Det er stort, og kan bli enda større med en ileggsplate til. Og så tar det ikke så mye plass da det er ovalt.

Stolene våre har lengre rygg enn de på bildet da, det var mest komfy å sitte på. Disse:

Gammel 18-08-09, 22:40   #42
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja for stoler uten puter kan være komfortable, sant? :vil ikke ha både stil og komfort og nekter å kompromisse:

Ovalt bord er også pent. Har det ulemper?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 22:41   #43
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ja for stoler uten puter kan være komfortable, sant? :vil ikke ha både stil og komfort og nekter å kompromisse:

De stolene over her er kjempegode. Jeg er høygravid, så jeg vet hva jeg snakker om.

Gammel 18-08-09, 22:43   #44
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Vi har ikke funnet ulemper ved det så langt i alle fall. Annet enn at det går av moten, men det tar vel noen år?

Vi har funnet ut at vi får plassert flere ved bordet da det er ovalt. Samt at det er supert å plassere ungene på endene.

Gammel 19-08-09, 11:02   #45
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det eneste jeg er litt misfornøyd med, er at bordplatene glir litt fra hverandre under daglig bruk, så jeg tar meg stadig i å dytte sammen bordet mens vi spiser middag.

Da må jeg spørre; låser dere platene slik de skal? Det er to hekter under som låser bordet i posisjon slik at platene IKKE skal skli fra hverandre. Har aldri opplevd dette på vårt bord.

Gammel 19-08-09, 11:06   #46
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Da må jeg spørre; låser dere platene slik de skal? Det er to hekter under som låser bordet i posisjon slik at platene IKKE skal skli fra hverandre. Har aldri opplevd dette på vårt bord.

Det er ingen slike hekter på vårt bord, tror jeg...? Er ikke det en sånn nymotens greie?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:11   #47
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har sett på dette bordet, med stolene på bildet under. Jeg må bare vente til jeg vinner i Lotto. When is that? Begge deler fra Living. Bordet koster 4000,- og stolene 800,- tror jeg. Ikke kjempedyrt, men for dyrt likevel.

Det øverste bordet, Niobe, er det innleggsplate i det? Driver å ser etter et lignende bord, og det jeg har funnet med plate koster nærmere 10'

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:30   #48
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg ikke. Det er helst stolene jeg har sett på. Men bordet koster noe sånn som 10000,- deromkring, ja.

Gammel 19-08-09, 11:52   #49
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det er ingen slike hekter på vårt bord, tror jeg...? Er ikke det en sånn nymotens greie?

Da misforstod jeg nok; trodde dere hadde Bjursta fra IKEA ser du!

Gammel 19-08-09, 11:53   #50
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Da misforstod jeg nok; trodde dere hadde Bjursta fra IKEA ser du!

Jepp, og det har jeg også! Fra 2005. Får sjekke nærmere under bordet, da. Hadde jeg hatt slike hekter hadde jeg såklart brukt dem. Det er ikke ofte jeg tar fram ileggsplatene at det skulle være noe problem.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:59   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har veldig sansen for dette bordet frå Skeidar, men ettersom me skal ha både stolar og to sjenkar i tillegg, blir det altfor dyrt. Det er i kvitolja eik.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg L-7466602_LyonSpBordHvitoljet.jpg (15,3 KB, 5 visninger)
Gammel 19-08-09, 15:18   #52
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror ikke de eldre bordene har de hektene. En venninne av meg har ikke på sitt Bjurstad, men vi har på vårt som vi kjøpte i 2007.

Gammel 19-08-09, 18:47   #53
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Visste ikke bordet har eksistert i så mange år, my fault ...

Gammel 19-08-09, 19:26   #54
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette har vi kjøpt - Toulouse spisebord fra Living. 2 ileggsplater som man setter på hver ende, slik at bordet blir totalt 3 m, og har plass til 12 personer.
Mål på bordet er 2x1 m, det er heltre eik, gråvokset eller grålasert.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 19:36   #55
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, og det har jeg også! Fra 2005. Får sjekke nærmere under bordet, da. Hadde jeg hatt slike hekter hadde jeg såklart brukt dem. Det er ikke ofte jeg tar fram ileggsplatene at det skulle være noe problem.

Rart. Mitt fra 2004 har nemlig hekter!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:20   #56
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Bredden på bordet er jo også en ting. Varierer fra 90 til 120 etter hva jeg kan se.

Gammel 20-08-09, 00:28   #57
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bond fra Fagmøbler:

Annie og Lennox bord fra Fagmøbler:

Hvilken stil har du ellers?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:29   #58
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bredden på bordet er jo også en ting. Varierer fra 90 til 120 etter hva jeg kan se.

Jeg ville hatt minimum 100 cm bredde, slik at jeg får plass til mat og serveringsfat på midten av bordet.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:30   #59
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Silence, her.

Hvilken stil har du ellers?

Nytt hus, nye muligheter!

Gammel 20-08-09, 00:35   #60
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker dette fra Bolia. Ingen ben å snuble i. Sammen med disse stolene. Stolene som agurke viser frem er veldig pene, men veldig vonde å sitte i. Den bretten treffer liksom akkurat litt for langt ned. Syns helten og jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.