|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFO
Ånei, jeg antyder IKKE at du er 23 og verdensmester. Tenkte på meg selv, hehe. Det er stor forskjell på meg da jeg var 23 og nå som jeg er 39
|
|
|
#84 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#85 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sykkel på SFOKirsebær - du er så fin, altså!
|
|
|
#87 |
|
Guardian of the galaxy
|
Men man MÅ jo ikke si alt man mener om noen?
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOHei. Sykkelen til en 4-åring er av størrelsestype trehjulsykkel, bare med to hjul. Det er 500 meter til barnehagen. En trafikkert vei krysses, og der må han leie sykkelen ved siden av oss. Han har såpass fin motorikk at han klarer å sykle i rask gangfart mens vi går med ham, ikke noe villmannskjøring. Blir litt ut av proporsjoner det her når man ikke kjenner settingen godt nok. Og som alle andre 4-åringer med etnisk norsk opphav i urbane strøk, er han aldri ute uten oppsyn. Han falt og slo seg en del da støttehjula kom av i vår, det er naturlig. På en så liten sykkel er det begrenset hvor alvorlig skaden blir. Det er skrubbsår. Men så lærer man respekt for sykkelen før man kommer over på større sykkel og høyere fart. Det er meget sannsynlig at hjelm blir aktuelt da, dersom det fremdeles er like festlig å sykle som det er nå...
...på bedringens vei? Sist redigert av Brutus_ : 19-08-09 kl 11:32. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFODet er noe med å innarbeide vanen, da. At man blir vant til at man aldri sykler uten hjelm.
|
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel på SFOSelv på en liten sykkel kan skaden bli stor i et tenkt tilfelle. Det er absurd å mene at fordi han sykler i en voksens gangfart, la oss si 4,5 km/t for å ta et fornuftig tall, og fordi dere går ved siden av så får han kun skrubbsår. Beklager Brutus, men det er så bak mål og jeg må si jeg er litt sjokkert over at det er mulig å være så naiv. Særlig med tanke på at det er ditt eget barns helse det vil kunne gå ut over. |
|
|
|
#93 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sykkel på SFOMen når noen har påvirket 4-åringen til å si at "man må ha hjelm når man sykler" og du ikke vil svare ham skikkelig på det så er det vel gjerne for at du ikke helt kan forsvare holdningene du har til det?
|
|
|
#94 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Det var selvsagt sleivete sagt. Og vi tar på hjelm om han vil ha den på. :BRANNSLUKKERPÅHARDELIVET:
|
|
|
#96 |
|
Glamorøs
|
Så fint at du lar en fireåring ta ansvar for sin egen sikkerhet. Det er jo ikke slikt man har foreldre til.
|
|
|
#97 |
|
Passiv
|
Bare en liten digresjon, du sikrer barnet i bilen selv om du bare skal trille 500m i under 10 km/t gjør du ikke? I tilfelle, hvorfor gjør du det? |
|
|
|
#100 |
|
Passiv
|
Jeg synes nå Brutus burde lese og kanskje få noen nye argumenter jeg. |
|
![]() |
|