|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?På 5.klassingen har vi brukt:
![]() |
#22 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Begge har fått nye sekker, og fargeblyanter ( for en liten formue), blyanter og viskelær. Skrivesaker får de nytt gjennom hele skoleåret da det tydeligvis er noen som spiser på både viskelær og blyanter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?
Da jeg var lita så fikk vi ikke klær så ofte. Mamma og pappa hadde dårlig råd og mange barn. På sommeren har man ofte litt mer penger enn ellers i året, og da passet det vel godt å la barna få et nytt antrekk hver. Jeg såg veldig fram til å kle på meg nye klær fra topp til tå, og det er vel derfor jeg har handlet til storesøster i år. Dessuten var det litt koselig å dra i lag bare oss to. Hun er ofte den som får minst oppmerksomhet, så det bøter litt på min dårlige samvittighet også. Dessuten trengte hun nye overdeler nå. :føler for å forsvare meg:
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Jeg går gjennom det de har av utstyr fra året før og kjøper nytt av det som er utslitt. Dermed varierer det litt hva de får. I år ble det litt beskjedmapper og småtteri bare, kom på snaue 400 tilsammen for begge, da inklusive bokbind og Skate-Donald skrivebøker som de måtte ha! |
![]() |
![]() |
#26 |
Textrovert
|
Seriøst? Mine vaskes og vaskes. De blir bulkete, men ikke mindre.
![]() |
#28 |
Bedreviter
|
Helt seriøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Vi har vel ikke brukt så veldig mye tror jeg, for mormor kjøpte sekk, som var den dyreste investering. |
![]() |
![]() |
#31 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Vi har to gutter som vokser som bønnestengler om sommeren, så nye klær og sko er nødvendig til skolestart. Dessuten passer det greit å ta de med for å kle de opp mens de enda har skolefri iom at vi bor litt utenfor folkeskikken.
![]() |
#32 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Jeg har nok svidd av rundt 1200,- på 1.klassingen min når jeg summerer sekk, penal, nye klær og bokbind. 3.klassingen har fått for rundt 300,- |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
|
Så utrolig kult! |
![]() |
![]() |
#35 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Skal vi se ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Har ikke brukt ei krone på storesøster som skal begynne i 2 klasse. Hun har fått et lass med klær av søskenbarnet sitt, og ellers har hun alt av utstyr til skolen. Men etterhvert må hun ha ny regnbukse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?På tre unger har vi foreløpig brukt 90 kroner i bokbind, 10 kroner til merkepenn og ... jammen tror jeg at det er det hele. Dog skal vi kjøpe Lyrafarger til helga. De gamle er rundt 2 cm og ikke brukandes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Eldstemann startet i 2. klasse i dag. I går var vi å kjøpte litt "kult" utstyr ala fotballviskelær, linjal mm, et lite rundt pennal, og litt annet smått. 200 kr. Ellers hadde han ny bukse, skjorte og sko til nette sum av 180 kr. Det var kjøpt på salg tidligere i sommer. Han trengte uansett nye klær. Det vi kjøpte i går var strengt talt ikke nødvendig, men han syntes det var veldig stas å få velge litt dill selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Tja, ikke godt å si. Nye bukser og en genser fikk de i år, noen nye blyanter og hvert sitt pennal. Rundt 1000,- totalt. Da hadde vi fått stor sekk i gave til eldstemann.
![]() |
#40 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?Frem til nå; ingenting... Andungen fikk sekk av besteforeldre (500,-), bokbind, lapper og mappe av snill tante, pennal fra samme han har fått før.
![]() |
|
|