|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny rekord i helpdesk?
For all del, jeg har opplevd det selv også. Det er irriterende, spesielt hvis vedkommende på helpdesk åpenbart ikke skjønner hva feilen egentlig dreier seg om, og begynner å ro.
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Jepp. Om helpdeskmennesket bare hadde sagt "hakke peil" og sendt meg videre så er det helt greit da. |
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Men spesielt svaret "jeg må se litt på det, ring tilbake om en halv time hvis det ikke løser seg" er en smule irriterende når man forsøker å fortelle hva som er feil - eller i det minste hva som ikke er feil. |
|
|
|
#24 |
|
Audacious
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Jeg har opplevd it-ansvarlig som vi måtte fysisk holde fast i gangen mens vi ropte høyt på den han hadde forlatt midt i en programinstallasjon uka før.
|
|
|
#26 |
|
Off the map.
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?1.linjesupport trenger absolutt å jekkes ned i blant.
|
|
|
#27 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må ha vært det superhemmelige ./ipconfig_all-scriptet (dått slæsj) han kjørte.
|
|
|
#29 |
|
Permakulturell
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Herlige historier!
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?For Lenge Siden, da jeg jobbet i en stor internasjonal organisasjon i et annet land, hang det postere over de fleste printerene i huset, faktisk. (og det var mange). |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Ja, også har jeg en smack-a-mac |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Jeg sitter på Helpdesk jeg ....
|
|
|
#33 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Backup? |
|
|
|
#36 |
|
Hertuginne
|
Sv: Ny rekord i helpdesk?Og jeg som store gutter ikke backet (men gråt ofte). Jeg fikk nytt hovedkort på PC-en min da det var feil i strøminntaket. Ble ikke mye bedre etterpå, nei.
|
|
|
#37 |
|
Bedreviter
|
Den koden kan jeg: "Hei, jeg heter Teofelia. Før vi begynner kan jeg opplyse om at jeg tidligere jobbet med IT-suppert, så du kan snakke til meg som om jeg vet hva jeg holder på med." |
|
|
|
|
|
#38 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny rekord i helpdesk?Ja, vi har heldigvis også en fantastisk IT-avdeling. Mens andre har lange telefonkøer til en førstelinje bestående av svensker stasjonert i India så har vi Bobben & co i underetasjen; Du går ned til dem og ser bedende på Bobben til han ser opp fra skjermen og med et lett oppgitt smil fikser problemet på flekken. End of story. Minimal administrasjon, ventetid tilsvarende en kaffekopps lengde og null tap av tid til transport.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 18-08-09 kl 11:26. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Det hender det kommer sånne på helpdesken hos oss også. Men de har en slem tendens til å være så flinke at de fort forsvinner fra førstelinje. |
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|