Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har noen sett Twilight?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-09, 19:01   #41
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har noen sett Twilight?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns også selve historien virket som den var skrevet av en tenåring.

Samme inntrykket hadde jeg.

Gammel 16-08-09, 19:02   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fatter ikke folk her, altså.

Nå er jeg litt usikker på hva du mener.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 19:05   #43
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg elsker vampyrfilmer og annen sience fiction.

Bram Stoker's Dracula med Gary Oldman Noe ganske annet enn det Twilight-skvipet med han derre Cullen.

Gammel 16-08-09, 19:06   #44
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Bram Stoker's Dracula med Gary Oldman Noe ganske annet enn det Twilight-skvipet med han derre Cullen.

Jeg liker vampyrer, men ikke den filmen.

Gammel 16-08-09, 19:08   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Samme inntrykket hadde jeg.

Dialogen og flyten var rett og slett skolestil-aktig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 20:04   #46
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå er jeg litt usikker på hva du mener.

Bøkene er jo herlige. Jeg har vurdert å spamme Myers til å skrive om Bellas og datterens liv videre.

Men filmen, wtf, trash.

Gammel 16-08-09, 20:06   #47
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Bøkene er jo herlige.
Men filmen, wtf, trash.

Ok, nå røpet du litt mer enn jeg vet etter 50 sider inn i bok 2. Men flere bøker må jo være bra.

Sist redigert av Anne C : 16-08-09 kl 20:25.
Gammel 16-08-09, 20:07   #48
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, pokker. Fikser. Det må du og.

Gammel 17-08-09, 16:56   #49
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Høh, jeg tenkte ikke engang over at spoileren kunne avsløre noe jeg ikke visste. Men jeg er halvveis i bok 3 og hadde vel kommet til det før eller siden

Gammel 17-08-09, 18:27   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg så den i går, og fjortis som jeg er (førtisfjortis), syntes jeg den var riktig så underholdende. Bøkene står herved på må-ha-lista mi.

Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:44   #51
ingis
Fullverdig medlem

ingis sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
ingis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har leste datterens bøker på engelsk, alle fire. Utrolig fasinerende å bli så oppslukt av en slik historie når man nærmer seg 40, men det ble jeg. Bøkene leste jeg ferdig på ca 2 mnd hvis ikke mindre.
Filmen måtte jeg jo også se, men ble litt skuffet. Helt grei film, men jeg hadde en annen "film" i hodet.

Konklusjon: Megaunderholdende, lettleste bøker. Grei film, skal garantert se neste også.

Gammel 17-08-09, 19:55   #52
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg er så ute at jeg ikke hadde hørt om hverken bøkene eller filmen før for ett par uker siden... jadda...
Nå har jeg skrekkelig lyst til å se filmen før nr 2 kommer på kino.

Når det gjelder bøkene, er de like gode på norsk som på engelsk? Vurderer sterkt å ønskemeg dem til bursdagen om snart.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 20:06   #53
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingis, her.

Har leste datterens bøker på engelsk, alle fire. Utrolig fasinerende å bli så oppslukt av en slik historie når man nærmer seg 40, men det ble jeg. Bøkene leste jeg ferdig på ca 2 mnd hvis ikke mindre.
Filmen måtte jeg jo også se, men ble litt skuffet. Helt grei film, men jeg hadde en annen "film" i hodet.

Konklusjon: Megaunderholdende, lettleste bøker. Grei film, skal garantert se neste også.

2 måneder? Jeg leste de på en uke.

Gammel 17-08-09, 20:10   #54
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Du leste de på ferie gjorde du ikke? Jeg har brukt en uke på 1.5 bok, så jeg trenger vel litt mer tid. Får bare lest på senga.

Gammel 17-08-09, 20:14   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Leste to av de på ferie, for tok bare to av de med meg. De leste jeg på to dager. Så brukte jeg 3-4 dager på de to andre når jeg kom hjem.

Gammel 17-08-09, 20:51   #56
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg er så ute at jeg ikke hadde hørt om hverken bøkene eller filmen før for ett par uker siden... jadda...
Nå har jeg skrekkelig lyst til å se filmen før nr 2 kommer på kino.

Når det gjelder bøkene, er de like gode på norsk som på engelsk? Vurderer sterkt å ønskemeg dem til bursdagen om snart.

hhrm.. Noen har sagt til meg at piratbukta har en versjon med norske undertekster til nedlasting. Det ryktes også at hele filmen kan lastes ned på veeeldig kort tid. At max nedlastingshastighet kom opp på nesten 1 mB/sekund i flekkene.
Har jeg hørt.

Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 20:56   #57
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

hhrm.. Noen har sagt til meg at piratbukta har en versjon med norske undertekster til nedlasting. Det ryktes også at hele filmen kan lastes ned på veeeldig kort tid. At max nedlastingshastighet kom opp på nesten 1 mB/sekund i flekkene.
Har jeg hørt.

hmmm... det må være rykter.. for det har en her i huset også hørt, faktisk.
Men ikke vet jeg..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 21:53   #58
alice
Newbie

alice sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Filmen er.. helt ok, grei underholdning, men kan ikke måle seg med bøkene. Selv om bøkene er liiiiitt fjortisaktige, litt "enkelt" språk og så videre, så elsker jeg de!

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:36   #59
ingis
Fullverdig medlem

ingis sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
ingis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hadde jeg hatt ferie og vært uten unger så hadde jeg nok lest de på en uke ja. Nå leste jeg kun ettermiddager og helger. (vurderte et lite sekund å ta bøkene med på jobb og smuglese )

Gammel 20-08-09, 21:58   #60
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Nå har jeg nettopp sett filmen. Og jeg er fremdeles veldig fasinert. Edward er hottere i boka en filmen, men ellers synes jeg filmen var helt ok.

Holder forresten på med bok nr 3. Jeg kan ikke huske sist jeg var så opphengt i en serie!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.