Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Syns du bøker i stua er pent?
Fint, liker å lese 202 80,80%
Fint, liker ikke å lese 1 0,40%
Stygt, liker å lese 38 15,20%
Stygt, liker ikke å lese 2 0,80%
Annet 7 2,80%
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 14:29   #81
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Fullt mulig å ha en fin stue uten bøker. Absolutt.
(Selv om en allerede fin stue blir enda finere med... )
.

Blir stuen finere med denne også? :

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:33   #82
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker er da alltid fint.

Gammel 17-08-09, 14:34   #83
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra Hattifnatten sin.

Gammel 17-08-09, 14:43   #84
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Blir stuen finere med denne også? :

Bare hvis den har andre bøker å gjemme seg mellom. Hvis det er den eneste boka i stua styrker den bare inntrykket av tommhet...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:50   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Fullt mulig å ha en fin stue uten bøker. Absolutt.
(Selv om en allerede fin stue blir enda finere med... )
For meg handler det mest om at om der det ikke er bøker så bør det være noe annet som viser at de som bor der har interesser utover innredning og støvtørring. Samt at det er fint å ha noe mer interessant enn hvite flater å se på.

til alt. Jeg kunne godt tenke meg å ha så god plass at i alle fall noen av veggene kunne være uten bokhyller, slik at vi fikk ordentlig plass til de par ganske fine maleriene vi har - det gjør seg ikke å klemme dem inn mellom fulle hyller, synes jeg. Hadde vi hatt plass til det, skulle vi gjerne hatt én stue helt uten bokhyller. Men spørsmålet i pollen var jo ikke om det er fint eller stygt uten bøker (det kan selvsagt være begge deler), men om det er fint eller stygt med bøker, og jeg synes fulle bokhyller er veldig fint. Men altså ikke at det er det eneste i verden som er fint.

Gammel 17-08-09, 17:21   #86
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Mange bøker i store bokhyller, gjerne så det dekker hele vegger i stua, er det flotteste møbelet som finnes. Jeg elsker å se overfylte bokhyller.

Ja, det er vakkert

Gammel 17-08-09, 17:29   #87
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har bøkene på soverommet av alle steder.

Dvs soverommet var opprinnelig ment som en kjellerstue, så ble den konvertert til et soverom. Og Billyhyllene er skrudd fast etter alle kunstens regler så der blir de.

Men de er snart fulle så det kan nok bli et bokskap på stua etterhver også. Ønsker meg det røde fra Ikea med dører på. (men passer ikke inn i det beige triste miljøet her nå, og krever en større oppussing, så det må nok vente litt)

Gammel 17-08-09, 17:31   #88
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig synes jeg som oftest det er fint med bokhyller på stua, skjønt det kan bli litt for kaotisk om man er så rotete som vi er.

Plassbygde bokhyller er veldig lekkert.

Men det VERSTE jeg ser er bokhyller som er sortert etter farge. Som om man vet hvilken farge boka man har lyst til å lese har. Nei, det må sorteres etter forfatter, ellers blir det for dumt.

Gammel 17-08-09, 17:34   #89
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nei, det må sorteres etter forfatter, ellers blir det for dumt.

bøkene sorteres? I bokhylla mi er det fullt kaos. Ingen sortering av noe slag. Og jeg vil ha det sånn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 17:38   #90
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

bøkene sorteres? I bokhylla mi er det fullt kaos. Ingen sortering av noe slag. Og jeg vil ha det sånn.

Nei det MÅ jo ikke sorteres, men om man først tar seg bryet med det er det litt snålt å sortere etter farge. Synes nå jeg.

Og hvis en har veldig veldig mange bøker, som fyller mange Billy hyller er det jo også litt slitsomt hvis en ikke kan finne dem igjen.

Gammel 17-08-09, 17:51   #91
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det er vel der noe av problemet ligger for meg, jeg kjøper bøker i paperback pga prisen, er en boksjuske, så de er lefsete og fæle, og er i tillegg håpløst uorganisert, så de er liksom alltid litt slengt inn i hylla, det ser ikke bra ut.

Ja, det er derfor vi heller har dem liggende rundtomkring... På badet, under sofaen, i krydderhyllen, på dashbordet, osv, osv.

Gammel 17-08-09, 17:54   #92
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Jeg unngår så langt som mulig å kjøpe paperback. Og hvis jeg kjøper det så gir jeg de bort etterpå, gidder ikke å ha de i hylla. Ikke fordi de ER stygge, men fordi de fort BLIR stygge.

Gammel 17-08-09, 17:59   #93
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker fulle bokhyller i stua. Og bokhyllene mine er jo en del av min identitet, noe av det først jeg titter på når jeg kommer på besøk til noen er jo bokhyllene!

Gammel 17-08-09, 17:59   #94
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det er derfor vi heller har dem liggende rundtomkring... På badet, under sofaen, i krydderhyllen, på dashbordet, osv, osv.

Jeg synes det fint å ha bøker liggende omkring, det skaper atmosfære

Gammel 17-08-09, 18:45   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke bøker i stuen, av flere årsaker. For det første er veggene stappfulle av kunst/bilder. For det andre er bøker noe jeg leser, ikke tar vare på - jeg leser sjelden bøker flere ganger (det er jo så absurd mye jeg skal lese gjennom livet). For det tredje er jeg temmelig uryddig av meg, så en bokhylle blir aldri systematisk og ryddig og pen.

Men bøker er en viktig del av hjemmet vårt likevel, det ligger alltid noen rundt omkring. Vi har store (og rotete) bokhyller) på kontoret, som er helt synlig. En gang i blant rasker vi sammen det vi ikke ser noen grunn til å ta vare på, og deler det videre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:44   #96
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må ha bøker i stua, men jeg syns ikke noe om et helt bibliotek i en 20 kvadrat stue.

Gammel 17-08-09, 19:47   #97
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes paperbacks er veldig greit, jeg. Og det er flott med bøker som ser lest ut.
Forøvrig hersker det et villt kaos i mine bokhyller. Det er sikkert fordi jeg er bibliotekar

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:48   #98
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer helt ann på stilen og plassen. Hos oss er det helt uaktuelt med bøker i stua, derimot har vi en hel vegg i kjellerstua.

Gammel 17-08-09, 20:34   #99
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Jeg liker bøker i stua, men det viktigste er at man tross alt har bøker - enten de er i gangen eller på soverommet eller andre steder.
Jeg elsker å se hva slags bøker folk har, bøker kan fortelle mye.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 20:55   #100
Skvetten
Passiv

Standard

Fint, elsker bøker og å lese dem.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.