Sv: Flere spørsmål om Oslo
Idiotisk vil jeg ikke påstå at det er, men nedre Karl Johan og en del sidegater kan bli litt støyende utpå en lørdagskveld, antagelig i slik grad at det oppleves ubehagelig av en åtteåring (men da tror jeg uansett vi er forbi åtteåringens leggetid). Ellers er det stort sett ikke å anbefale med rusletur langs nedre del av Akerselva på de tider, men hva skal man nå der.
Slottet og Operaen er spaserbare (dessuten Aker brygge og Rådhusplassen - er Melafestival (melafestivalen.no) der til helgen, det kan sikkert være artig). Til Frognerparken og botanisk hage hadde jeg nok valgt kollektivtransport om dere allerede har tråkket en del den dagen - trikk nr 12 går rett ved Jernbanetorget til Frognerparken, trikk nr 17 andre veien til Lakkegata skole tar dere like ved Botanisk).
Min åtteårige niese fra bondelandet liker å henge på Grünerløkka og er glad i lekeplassen i Sofienbergparken og Teknisk museum i tillegg til de stedene du har nevnt. Ellers er hun fan av å stikke innom enten Riktige leker eller Sprell fordi "de har masse sånt som de ikke har i lekebutikken hjemme" og å spise på Hard Rock Cafe og på Barcelona tapas bar i Markveien + sushi hvor som helst.
|