Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvalkjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-09, 23:18   #21
alice
Newbie

alice sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvalkjøtt

Jeg har spist det én gang, men likte det ikke noe særlig.. Så det frister ikke til gjentagelse.

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 23:23   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Er i mot hvalfangst og har vært det så lenge jeg kan huske.

Kan jeg spørre deg om hvorfor? Er bare nysgjerrig altså, ikke for å kverulere eller noe.

Jeg spiser hvalkjøtt og syns det er godt, men lager det sjelden selv. Så lenge hvalen ikke er utrydningstruet syns jeg det er ok.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 23:38   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei, fordi jeg synes det smaker høgg.

Jeg signerer min venn Bauche. Hvalkjøtt er ikke godt

Gammel 10-08-09, 00:11   #24
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utdyper:

Jeg vegret meg voldsomt da jeg hørte at et vennepar skulle servere oss grillet hvalkjøtt. I minnet ulmet barndommens transmak vondt og virkelig. Det var nesten så jeg tok med en pakke pølser.

Så fikk vi altså servert noe av det møreste, deiligste hvalkjøttet jeg har smakt, marinert i diverse godsaker på forhånd. Det smeltet på tunga. Også ved neste hvalkjøttkorsvei.

Jeg må slutte å være så sta.

Gammel 10-08-09, 00:14   #25
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hvalkjøttkakene til min venninnes bestefar ... åh ...
Jepp, jeg spiser mer enn gjerne hval.
Ikke så ofte som jeg skulle ønske - jeg tror jeg har spist det to ganger i mitt liv, og begge gangene var det like himmelsk.

Gammel 10-08-09, 00:43   #26
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er en av de få ting jeg ikke liker. Dessuten byr tanken på hvalfangst meg imot også, uten at jeg på noen som helst måte har satt meg inn i tema.

Gammel 10-08-09, 08:14   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

nei, jeg har smakt det en gang for lenge siden, og det var nok til å få ufrivillige brekninger når jeg tnker på det. men jeg hadde smakt om jeg fikk det servert, da.

Gammel 12-08-09, 11:57   #28
Left
Passiv

Standard

Nei, jeg gjør selvfølgelig ikke det. Er i mot hvalfangst og har vært det så lenge jeg kan huske.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kan jeg spørre deg om hvorfor? Er bare nysgjerrig altså, ikke for å kverulere eller noe.

Jeg spiser hvalkjøtt og syns det er godt, men lager det sjelden selv. Så lenge hvalen ikke er utrydningstruet syns jeg det er ok.

Her er jeg også. Så lenge hvalen ikke er utrydningstruet, og hvalfangst foregår så humant som mulig, så ser jeg ikke at det skal være verre enn å jakte på rein, elg og hjort f.eks?
Jeg er også nysgjerrig på hvorfor dere tenker slik?

Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 11:59   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg gjør selvfølgelig ikke det. Er i mot hvalfangst og har vært det så lenge jeg kan huske.

Ja.

Gammel 12-08-09, 12:02   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Her er jeg også. Så lenge hvalen ikke er utrydningstruet, og hvalfangst foregår så humant som mulig, så ser jeg ikke at det skal være verre enn å jakte på rein, elg og hjort f.eks?
Jeg er også nysgjerrig på hvorfor dere tenker slik?

Fordi jeg ikke anser det som humant. Så humant som mulig er ikke godt nok. Og ja, jeg burde ikke spise kjøtt i det hele tatt, men jeg er da en uttalt dobbeltmoralist.

Gammel 12-08-09, 12:02   #31
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Spist det en gang. Da stekte jeg den i pannen og hadde fløtesaus og løk til. Var en sånn frossenpakke. Kan godt spise om noen andre lager, men det er ikke noe jeg må ha.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:25   #32
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg digger hval (både dyret og kjøttet), og spiser det passe ofte. Jeg har testet ut egenkomponerte hvalnuggets til ungene, og de likte det veldig godt.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 18:08   #33
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg digger hval (både dyret og kjøttet), og spiser det passe ofte. Jeg har testet ut egenkomponerte hvalnuggets til ungene, og de likte det veldig godt.

Oppskrift?

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 18:41   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Spiser hvalkjøtt, ja, men gidder ikke lage det selv. Mannen er heldigvis veldig flink til å lage både hvalbiff og hvalgryte.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 18:45   #35
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser hvalkjøtt. Kjempegodt!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 22:58   #36
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Spiste det en gang på en buffet uten at jeg visste at det var hval, synes det
smakte som en utrolig mør indrefilet.
Mannen skulle overraske og prøvde å lage en sånn frossen variant og den ble ikke
videre god, litt ihjelstekt ble den også(men tanken var god da )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 20:08   #37
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Oppskrift?

Hm. Noe sånt: Skjær fiskepinnestore biter av hvalbiff, rull i krydret mel (jeg har brukt cumin, hvitløkspulver, paprika og madras curry) , dypp i pisket egg og rull i griljermel og sesamfrø, stek i noen få minutter til de har gyllen stekeskorpe og er varme men ikke helt gjennomstekte. Gode med dip av kesam/pepperrot, søt chili eller ketchup, passer godt med salat med mye tomater og avocado.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 21:40   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke spist det siden jeg var liten. Da var det billig mat, som vi hadde ofte. Godt var det ikke. Jeg mistenker at jeg kunne ha likt det nå, men jeg aner ikke hvordan det skal tilberedes.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 06:42   #39
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alice, her.

Jeg har spist det én gang, men likte det ikke noe særlig.. Så det frister ikke til gjentagelse.

Jeg signerer denne. Pappa skulle lage hvalbiff en gang. Det ble ikke godt. Seigt og ekkelt. Men kanskje var det ikke de beste råvarene eller den beste kokken.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.