Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det veldig dumt å la senga stå under vinduet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-09, 18:14   #21
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det veldig dumt å la senga stå under vinduet?

Det er jo vanligvis kaldras fra vinduer (selv når de er igjen), i større eller mindre grad avhengig av hvor isolerende de er. Det er derfor man bruker å montere panelovner der. Så om man vil unngå kaldras opp i sengen er det et poeng å ikke ha den stående rett inntil et vindu.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:19   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei ... Nå blir jeg i tvil. Skal jeg flytte sengen igjen nå da og heller ha det så jalla som jeg hadde det først? Årh, jeg hater planløsningen på det helsikes rommet! Og jeg haaater skråtak, det ødelegger så mye!

Gammel 09-08-09, 18:21   #23
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det fortsatt rart/vanskelig med møbleringen om den står 20 cm ut fra vindusveggen? Jeg vil tro at det tar det meste av kaldraset. :synser:

Gammel 09-08-09, 18:22   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja jeg tenker ikke. Jo det går jo fint.

Gammel 09-08-09, 18:34   #25
Albertine
Passiv

Standard

Jeg elsker trekk fra vinduet og har gjerne gjennomtrekk på soverommet. Helst bør det blåse rett inn i ansiktet mitt, snø ingen hindring. Det er vel ikke uten grunn at jeg sov aller best da jeg bodde i Finnmark. Og jeg er sjelden syk.

Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:46   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, er det en vedtatt sannhet at man blir oftere syk om man får kaldras/trekk på seg om natta? Jeg synes jo det virker som om det er motsatt.

Gammel 09-08-09, 18:53   #27
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, er det en vedtatt sannhet at man blir oftere syk om man får kaldras/trekk på seg om natta? Jeg synes jo det virker som om det er motsatt.

Næ, men kaldras/trekk er jo kjølende. Jeg tenker som så at hvis man sliter med å holde seg varm, så vil kaldras og trekk være ugunstig. Men om man fint klarer å holde varmen, så vil det det ikke ha noe å si. :my five cents:

Gammel 09-08-09, 18:55   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Minsten er fæl med å dra av seg dyna. Men han er alltid varm, ofte for varm. Jeg får prøve noen netter og se. Er jo ikke verre.

Gammel 09-08-09, 19:49   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sjelden noe problem med at jeg føler meg kald, men luft i for mye bevegelse gjør meg veldig fort syk. Selv en bordvifte på et annet sted enn der senga er i en veldig, veldig varm leilighet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 19:54   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får vondt i nakken av trekk, og har ikke trivdes de gangene jeg har prøvd å sove ved vinduet. Jeg hadde ikke plassert barna under vinduet, iallefall ikke før de var såpass store at de klarte å si i fra om hvorvidt de trives med plasseringen eller ikke.

Gammel 09-08-09, 20:05   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå har jeg uansett gjort det og han sover, så jeg får se det an.

Gammel 09-08-09, 21:19   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

VI sover i alle all rett under vinduet.

Men har ikke junir liggende inntil den veggen da (Han sover ofte i vår seng, men da i midten, lenger vekk fra vinduet) Vi ville ikke ha vugga hans rett under vinduet da han var nyfødt, men det var bare den første tiden jeg tenkte på det, da, ikke nå som han er blitt så "stor"...

Gammel 09-08-09, 23:55   #33
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Eneste minuset jeg ser ved å ha senga rett under vinduet er at det kryper edderkopper inn i munnen når man ligger og sover Men om vinduet er igjen burde jo ikke dette by på problemer.

Ellers kan det jo være greit å ha "gardinklaring" for å unngå trekk fra ventilene

(Jeg har forøvrig alltid plassert senga mi under vinduet ved hver ommøblering fra jeg var stor nok til å gjøre slikt, men nå foretrekker jeg å ligge lengst mulig bort fra vinduet, men det skyldes en litt mer flerbent årsak enn kald trekk)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 23:57   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nåja, om han spiser en edderkopp eller to i løpet av natta, sover han sikkert bare lengre om morgenen fordi han er mett.

Gammel 10-08-09, 00:01   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rhett er like pinglete som aC og påstår hardnakket at han blir syyyyk av trekk.

:bidrar:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:02   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

I vår familie sover alle fem under vinduer. Jeg er ofte syk, men det er av helt andre grunner. de andre er så lite syke at det nesten er rart.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:04   #37
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Min gutt har senga under vinduet, men ikke noe særlig syk. Jeg har hatt det selv også og ikke merket problemer med det.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:13   #38
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Trekk er farlig, men ikke om man gjør husarbeid. Da er det lufting, må vite.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:42   #39
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg elsker trekk fra vinduet og har gjerne gjennomtrekk på soverommet. Helst bør det blåse rett inn i ansiktet mitt, snø ingen hindring. Det er vel ikke uten grunn at jeg sov aller best da jeg bodde i Finnmark. Og jeg er sjelden syk.

Der har du meg også. Her er ungene oppvokst i trekk både dag og natt, har ikke blitt syke av det.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 00:47   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Rhett er like pinglete som aC og påstår hardnakket at han blir syyyyk av trekk.

:bidrar:

'

Du kan hilse Rhett fra meg og si "I feel your pain!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.