Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatte

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-09, 21:40   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatte

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Akkurat det med barnemedlemsskap er en definisjonssak. Så lenge man kan melde inn barns navn til HEF for at livssynssamfunnet skal få statsstøtte for barnet så er det vel omtrent så nært medlemsskap som det kan bli. Det kalles ikke medlem, men HEF får da absolutt medlemsstøtte pr. barn som foreldre melder med navn og personnummer slik at organisasjonen får støtten. Ikke alle velger å gjøre dette, men HEF får medlemsstøtte for ganske mange barn.

Det tenkte jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg synes det er greit å ha henne registrert siden jeg er medlem. Hun er ikke betalende medlem som jeg, og den dagen hun blir 15 trenger hun ikke melde seg ut av noe fordi hun ikke er medlem av noe. Hadde hun vært døpt måtte hun ha meldt seg ut selv. For meg er livssyn såpass personlig, så i prinsippet har jeg ingen rett å melde henne inn i noe hun er altfor liten til å ta stilling til. Når man døper et barn er de automatisk medlem av kirken.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil ha hanne registrert siden du samtidig sier at det er viktig at de skal få velge selv. Er det ikke mer realt å ikke registrere henne når det er så viktig for deg?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.