|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Om å tilgi drap
Men spørsmålet blir vel om et samfunn kan bli helt om man ikke tilgir. Hvor lenge skal man lide? Nødvendigvis ikke snakk om den som utførte, men familie, barn, barnebarn osv.
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Om å tilgi drapVanskelig tema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tøff
|
![]() Sv: Om å tilgi drapNå er det jo ikke bare snakk om den eller dem som utførte ugjerningen heller. Hva med foreldrene deres og andre familiemedlemmer? Skal de også flytte? Det nevnes her at stolte besteforeldre kanskje gjerne vil få vise frem bilder og skryte litt av barn og barnebarn. Skal de møtes med "det der er drapsmenns avkom, tvi vøre!"?
![]() |
#5 |
Passiv
|
Nei, det skal de ikke. Det synes jeg slettes ikke. Men jeg går ut fra at de ikke tarfrem babybildene av barnebarna for foreldrene til offeret. |
![]() |
![]() |
#6 |
Tøff
|
Nei, litt fintfølelse må man vel forvente også fra stolte besteforeldre. Jeg er litt trøtt men jeg skal prøve å formulere meg så forståelig som mulig.
![]() |
|
|