Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 19:58   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Jeg blir forresten helt gal av foreldrene mine på dette området - mamma inviterer til middag og sier "5-tida", så betyr det at pappa begynner å grille maten kaaaanskje 1730 liksom.
Hvis pappa ringer og sier 5-tida, er det oppstandelse om man ikke sitter klar ved middagsbordet 1705 . Og da er det besynderlig nok mamma som blir sur.

Man skulle jo tro jeg hadde lært da, men nei...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:03   #42
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok stått på trappen kl. 13.

Gammel 06-08-09, 20:06   #43
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Som Teofelia sier, ett-tiden sier meg at det ikke er akkurat kl.13.00. Hadde gitt beskjed om jeg kom senere enn kl.13.30.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:10   #44
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt fra 12.30 til 13.30...Gir beskjed om jeg kommer senere.

Gammel 06-08-09, 20:13   #45
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Når dukket de opp, om de kom i det hele tatt?

For meg er definisjonen på 13-tiden omtrent som kokosbolle sin, og jeg sender alltid melding om jeg blir senere enn 13.15.

Om jeg ville purret...det kommer litt an på hva som var planlagt. Uten planer om mat eller annet sprell ville jeg nok drøyd til nærmere kl 14, men om det skulle serveres noe og de andre ble sittende og vente så ville jeg etterlyst etter...tja, kanskje 20 minutter?

Gammel 06-08-09, 20:19   #46
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bruk av begrepet 13- tiden ville nettopp fortalt meg at det ikke var nødvendig å komme presis.

Slik tenker jeg også. Henger man på "tiden", så er det underforstått at det ikke er å nøye om man kommer presis. Da har man litt slingringsmonn. Men hvis man blir seinere enn 13.30 - 13.45 synes jeg man skal gi beskjed.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:20   #47
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da ville jeg kommet mellom 12.50 og 13.15, evt. sendt en sms hvis jeg kom tidligere eller senere.

Gammel 06-08-09, 21:06   #48
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

13-tiden er for meg mellom 12.45 og 13.15.

Gammel 06-08-09, 21:09   #49
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

"tiden" gir greit slingringsmon. 13 er 13. Da 1455-1310 sånn ca. 13-tiden... det er vel fra 1245 til 1330 sånn ca, ikke noe krav om prseis oppmøte når det er "tiden".

Gammel 06-08-09, 21:13   #50
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Like når jeg leser hva jeg skreiv selv. Det jeg mente med "sært" var når 13-tiden plutselig ble kl. 15.

Nei, 13-tiden er definitivt ikke 15.

Gammel 06-08-09, 22:12   #51
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

13-tiden er for meg mellom 12.45 og 13.15.

Samme her.

Gammel 06-08-09, 22:52   #52
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er vanligvis ganske presis, og liker også at andre er det. 13 tiden er ikke senere enn 13.15 for meg.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 23:00   #53
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Når man bruker x-tiden begrepet, så tenker jeg ca et kvarter pluss-minus.

Om jeg sier til noen at jeg kommer i 13 tiden, så er det fordi at jeg har ting å gjøre før jeg drar, slik at det kan være vanskelig å beregne akkurat når jeg kommer. Er jeg klar noe mye tidligere enn 12.45, så sender jeg mld og hører om det er ok at jeg kommer, og etter 13.15 så gir jeg beskjed om at jeg blir litt forsinket.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 23:06   #54
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes 13.30 er sent hvis man sier i 13-tiden. Jeg synes også det er forskjell på om det er folk som kommer kjørende langveisfra og regner med å være framme i 13-tiden eller om det er en kompis til sønnen som skal på besøk og være noen få timer.

Hadde han fått vite at kompisen kom i 13-tiden og klokken hadde blitt 13.30-13.45 hadde han blitt ganske utålmodig og jeg hadde nok også lurt veldig på hvor de ble av og om de kom i det hele tatt.

Signerer.

Jeg synes dessuten det er merkelig at mange synes at 13-tiden ikke er før 13, men etter. For meg er 13-tiden omtrent mellom 12.45 og 13.15, men kanskje til og med mellom 12.50 og 13.10.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 23:53   #55
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

For meg er det ca 15 min slingringsmonn i begge retninger fra 13.
Synes det uhøflig om man ikke har ringt en halvtime etter at man har sagt at man skal komme. 13-tiden strekker seg ikke til 14, da er man i 14-tiden

olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:02   #56
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg sier at jeg kan komme ved 13-tiden i stedet for kl 13 så er det fordi jeg ikke vet akkurat når jeg rekker å komme. Derfor tenker jeg at 13-tiden gir slingringsmonn både før og etter 13.

Hvis jeg inviterer selv, og det ikke er så nøye når gjestene kommer så er 13-tiden for meg fra litt før 13 til ca 14. Som regel sier jeg også gjerne at de kan komme ved 13-14-tiden.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:02   #57
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

13tiden for meg er mellom 1245 og 1315.
Blir jeg senere enn det hadde jeg gitt beskjed.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:12   #58
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

13-tiden er i alle fall ikke FØR klokken 13. Jeg ville tolket det som alt mellom 13 og 13.45, men hadde jeg visst at jeg ikke rakk det før tidligst 13.30, ville jeg sendt en melding og sagt fra.

Enig med deg.

Hvis noen skulle komme til meg i 13-tida og dukket opp 12.45 hadde jeg blitt stressa - hater at folk kommer for tidlig!

Gammel 07-08-09, 00:12   #59
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden sms er verden enkleste ting så gir jeg alltid beskjed om når jeg kommer.

Gammel 07-08-09, 00:14   #60
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Enig med deg.

Hvis noen skulle komme til meg i 13-tida og dukket opp 12.45 hadde jeg blitt stressa - hater at folk kommer for tidlig!

13-tida er rundt kl 13. +/- Siden såpass mange her oppfatter det slik tror jeg dere som ikke liker at man da kommer før kl 13 heller bør invitere til kl 13. Da er det få som kommer før 13.15 (god tid til å rydde det siste).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.