Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-09, 15:04   #21
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du sier at du skal komme i (f.eks.) 13-tiden

Jeg synes det er ganske stor forskjell på 13 og 13 tiden. Om jeg hadde sagt at jeg skulle komme i 13 tiden, tenker jeg et sted mellom 13 og 13.45.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 15:36   #22
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

13-tiden er for meg mellom 12.45 og 13.15.

Enig.

For meg er rundt 13-tiden rundt kl.13. Ikke 13.30 eller senere.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 15:51   #23
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 06-08-09, 16:01   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kl 13: Jeg sender melding om jeg er mer enn 5 min forsinket.
I 13-tiden: Jeg gir beskjed om jeg ikke kommer innen 13:30

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 16:15   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13-tiden er selvsagt den tiden man sier ett for. Altså halv ett til kvart over ett.

Gammel 06-08-09, 16:55   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13-tiden er en eller annen gang mellom kl 13 og 13:45.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 16:58   #27
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

13-tiden er en eller annen gang mellom kl 13 og 13:45.

Slik oppfatter jeg det også

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 17:01   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om jeg kommer kloa 13 er jeg der som regel 13.04. Om jeg skal komme i 13-tida er det fra 13.00 til 13.30. Ikke før 13.00.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 17:02   #29
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I 13 tiden - da gir jeg beskjed om jeg blir senere enn 13.30.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 18:04   #30
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Om jeg sier 13-tiden så kommer jeg mellom 13.00 og tja.. 13.30 kanskje? Sender en melding om jeg kommer senere enn 13.15.

Jeg husker fortsatt med gru den gangen noen slektninger skulle komme på visitt da minsten var nyfødt. De skulle komme i tolvtiden. Litt over 10 sto de på trappa. Begge ungene hadde fortsatt pysj på seg, jeg gikk i joggebukse og amme-bh, frokostoppvasken sto fortsatt på bordet osv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 18:34   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kl. 13 er for meg kl. 1300-1315 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1305).
13-tiden er for meg kl. 1300-1330 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1315).

Gammel 06-08-09, 18:37   #32
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

...når kommer du da? Hvor stort er slingringsmonnet? Sier du ifra om du blir forsinket, selv om det er avtalt xx-tiden? Hadde du ringt og "etterlyst" personen? Når da, isåfall?
Mange spørsmål, men glad om dere svarer på alle.

Det der var litt sløvt av vennene syns jeg.

Trettentiden er fra 1250-1310. Senere enn ett kvarter hadde jeg gitt beskjed. Det med å etterlyse kommer vel an på... Noen er alltid for sent, men om det var ei som skulle komme aleine, f eks sykle et stykke, tror jeg at jeg hadde ringt og sjekka om ho var reist. Kommer an på alder.

Gammel 06-08-09, 18:51   #33
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

13-tiden er selvsagt den tiden man sier ett for. Altså halv ett til kvart over ett.

Enig.. Men hadde det vært fare for at jeg skulle dukke opp tidligere enn ti på ett hadde jeg vel kalt det tolv-ett-tiden.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 18:58   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Men det er vel ikke "sært" å ha et slikt slingringsmonn? Det er jo din fritid som blir ventetid, det er snakk om?

Et slingringsmonn er jo rett og slett en nødvendig forutsetning for begrepet "ett-tiden". Om man vil at gjestene skal innfinne seg nøyaktig ett, må man jo slett ikke gjøre en avtale om at man skal møtes i "ett-tiden" - da må man avtale å møtes kl. 13 sharp, ikke sant?

Om noen hadde bedt meg stikke innom den i ett-tiden, for så å reagere negativt på at jeg ikke kom innen få minutter etter ett, ville jeg ha tenkt at det var de som var sære.

Jeg tenker som Veronal;

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kl. 13 er for meg kl. 1300-1315 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1305).
13-tiden er for meg kl. 1300-1330 (men selv ville jeg gitt beskjed hvis jeg kom senere enn 1315).

Gammel 06-08-09, 19:10   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som denne tråden ganske tydelig skulle vise, er det all grunn til å anta at folk har en ganske romslig definisjon av begrepet "ettiden". Hvis noen hadde sagt ettiden til meg, for så å synes jeg var utilbørlig sen når jeg kom kl 13:30, så ville jeg synes de var temmelig sære.

Hvis man vil at folk skal komme presis, så inviterer man til kl 13, mener jeg.

Bruk av begrepet 13- tiden ville nettopp fortalt meg at det ikke var nødvendig å komme presis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:20   #36
Pludde
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2007
Pludde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Enig her. Men prøver alltid å sikte på akkurat kl 13, og heller 10 min. etter enn 10 min. før. Blir jeg senere enn 13.15 gir jeg beskjed.

Pludde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:27   #37
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er helt enig med Teofelia jeg.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:32   #38
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som denne tråden ganske tydelig skulle vise, er det all grunn til å anta at folk har en ganske romslig definisjon av begrepet "ettiden". Hvis noen hadde sagt ettiden til meg, for så å synes jeg var utilbørlig sen når jeg kom kl 13:30, så ville jeg synes de var temmelig sære.

Hvis man vil at folk skal komme presis, så inviterer man til kl 13, mener jeg.

Bruk av begrepet 13- tiden ville nettopp fortalt meg at det ikke var nødvendig å komme presis.

Veldig enig med Teofelia. 13-tiden gir godt med slingrinsmonn. Likevel ville jeg nok sendt ei melding om det bikket mot 14-tida.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:32   #39
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

13 tiden er for meg mellom 13.00 og 13.45.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:56   #40
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kl 13: Jeg sender melding om jeg er mer enn 5 min forsinket.
I 13-tiden: Jeg gir beskjed om jeg ikke kommer innen 13:30

Men jeg kommer aldri før 13.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.