Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips på spisesteder, gir dere det uansett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-09, 22:27   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Tips på spisesteder, gir dere det uansett?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Morsomt. Jeg legger mer merke til kvaliteten på servicen enn på maten.

Samme her egentlig. Servitøren skal ikke straffes for at kokken er en pøkk som ikke kan lage mat.

Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:33   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipser som hovedregel ikke. Jeg gjorde det mer før jeg skjønte at tips ofte går i en fellespott som deles, før hadde jeg en illusjon om at jeg kunne tipse en særdeles hyggelig servitør for eksempel. Og hvis jeg er ute på et sted med spesielt bra mat, er det som regel en spesielt bra pris sett fra restauranten sin side også. Men hvis atmosfæren, servicen, maten og stedet har gjort det til en spesiell opplevelse, tipser jeg. Og da tipser jeg godt. Jeg tipser ikke hvis jeg har stått i kø for bord, ventet en halv evighet på å få bestille, maten er midt på treet og man gir opp tanken på dessert fordi det ikke kommer noen forbi og spør, men man ender opp med å betale ved disken fordi det tar eviglang tid. Det synes jeg er en ganske vanlig opplevelse når jeg spiser ute dessverre.

Gammel 01-08-09, 23:12   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med taxi, da?

Gammel 02-08-09, 00:04   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hva med taxi, da?

Aldri.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 00:19   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med taxi, da?

Aldri, med mindre det er noe helt ekstraordinært. For noen uker siden ba jeg sjåføren om å hjelpe meg inn døren og opp en trapp, fordi vi måtte være to til å bære det jeg transporterte. Da tipser jeg for den ekstra tiden h*n bruker og som ikke kommer med i kjøretaksten, typisk 20-30 kroner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 00:16   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med taxi, da?

Hvis jeg betaler med cash. Det er svært sjelden. Jeg bruker kort hvis jeg kjører privat, og taxikort når det er jobb.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 20:46   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Om servicen er grei, tipser jeg.
Én gang har jeg med vilje unnlatt å tipse, fordi jeg følte at vi - på et sted der vi er vant med å få god service - ble føyset inn, allernådigst tilslengt meny og etterhvert mat, og nærmest mentalt dyttet ut igjen etter å ha ventet en evighet på regningen.
Det ble overhode ikke den hyggelige opplevelsen jeg ut fra tidligere erfaring hadde forventet meg, og jeg var ærlig talt litt sur.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.