Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hadde du avbestilt en nært forestående utenlands-reise pga. svineinfluensaen?
Ja 17 20,00%
Nei 68 80,00%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 20:00   #21
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?

Ja, vi har så små barn at jeg ikke ville risikert å bli syk på ferie. Lillebror har jo vært kritisk syk med lungebetennelse en gang allerede i sitt korte liv, og har hatt slarkete lunger siden, så jeg tar ingen sjanser.

Sist redigert av Koma : 31-07-09 kl 21:45.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:16   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er registrert flere tilfeller av svineinfluensa i Trondheim, så det å nekte å reise utenlands pga smittefaren virker litt fjernt nå.

Og nei. Jeg hadde uansett ikke avbestilt før helsemyndighetene hadde gått ut med klar anbefaling om å holde seg hjemme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:19   #23
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er registrert flere tilfeller av svineinfluensa i Trondheim, så det å nekte å reise utenlands pga smittefaren virker litt fjernt nå.

Det er jo forskjell på å være på ferie og hele familien blir (veldig) syke, og å være hjemme med mulighet for hjelp fra nettverket.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:26   #24
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg hadde avbestillt, jeg er i risikogruppen.

Gammel 31-07-09, 20:31   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skrekkscenariet er at begge vi voksne skal ligge syke mens ungene er friske. I såfall hadde vi bedt min mor om å sette seg på første fly for å hente ungene, så det hadde gått på et vis, det også.

Selvsagt er det kjipt å bli syk på ferie, men jeg er ikke nervøs nok for å bli det til at jeg ofrer en ferie bare i tilfelle.

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er jo forskjell på å være på ferie og hele familien blir (veldig) syke, og å være hjemme med mulighet for hjelp fra nettverket.

Gammel 31-07-09, 20:35   #26
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det hadde jeg ikke. Hadde noen av mine nærmeste eller jeg selv vært kronisk syke eller jeg hadde vært gravid, hadde jeg nok vurdert det.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:07   #27
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er i Spania naa og her er det en del smittet. Dagen foer vi dro hoerte vi paa radioen at de anbafalte folk aa ikke dra til Spania. Men vi dro. Det blir jo det samme om vi blir smittet i Norge eller i Spania. Dessuten ville vi ikke ha faatt tilbake fra forsikringsselskapet heller hvis man avbestiller p.g.a. frykt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:21   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Niks, vi reiser til Spania (Barcelona) på tirsdag og har ikke vurdert å avbestille engang.

Ingen av oss er kronisk syke eller har noen annen grunn til at vi skal være spesiellt redde for smitte.

Vi er forøvrig to familier som reiser sammen og ingen av barna er spesiellt små lengre.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 22:40   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg leste noe sted at man ikke bør reise til USA, men ettersom vi bor der så reiser vi dit om kort tid uansett. Herremannen har litt astma, men vi regner med at det går bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 22:43   #30
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Siden jeg er gravid, hadde jeg nok vurdert å avbestille reise til Spania, England o.l. Jeg tror heller ikke jeg hadde tatt sjansen på å reise alene med ungene.

Dersom jeg ikke hadde vært gravid, og vi hadde reist hele familien, hadde jeg nok tatt sjansen, ja.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 22:58   #31
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og nei. Jeg hadde uansett ikke avbestilt før helsemyndighetene hadde gått ut med klar anbefaling om å holde seg hjemme.

Jeg reiser om 2 uker, og må si at det er bedre å ligge syk hjemme i normaltemperatur, enn å få høy feber i et tropeland. Det er første gang jeg ikke gleder mg til ferien.

Gammel 31-07-09, 23:29   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Nei. Om jeg får influensa her eller der spiller ikke så stor rolle.

Samme her.

Gammel 31-07-09, 23:41   #33
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke i risikogruppen, men syns også det er mye verre å bli syk borte enn hjemme. Likevel blir det nok ikke til at jeg avlyser. Skal blant annet på en stor forskningskonferanse i Vilnius, Litauen nå om et par uker, og skal være der i 6 dager (skal på hotell). Hva skjer om jeg blir syk der da? Hvem skal gå ut og kjøpe cola og forsyninger til meg? Og hva skjer om jeg ikke er frisk når jeg skal reise hjem igjen? Må jeg være borte fra ungene i MER enn 6 dager??? Og hva om jeg blir hevet ut av hotellet (har jo bare bestilt rom et visst antall dager)?

Gammel 31-07-09, 23:43   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er MYE mer bekymret for å få omgangssyke eller bli matforgiftet når jeg er på ferie enn å få influensa. "Syden"-do er ikke verdens beste spybøtte, for å si det sånn...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 23:52   #35
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Vi planlegger tur til London i løpet av høsten.

Gammel 01-08-09, 00:45   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg reiser om 2 uker, og må si at det er bedre å ligge syk hjemme i normaltemperatur, enn å få høy feber i et tropeland. Det er første gang jeg ikke gleder mg til ferien.

Tja. Hvis man ferierer i et sivilisert tropeland, har de da vanligvis aldeles utmerked air condition, noe man slett ikke kan være sikker på her hjemme. :husker tilbake med gru på opphold på barsel i ekstrem hetebølge:

Gammel 01-08-09, 00:59   #37
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å dele hotellrom med en febersyk som skrur AC opp og ned etter sin termostat er ikke særlig behagelig. *dårlige minner*

Det er nok et godt poeng. Men fortsatt ikke nok til å overbevise meg om å avlyse en etterlengtet ferie.

Gammel 01-08-09, 01:14   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å dele hotellrom med en febersyk som skrur AC opp og ned etter sin termostat er ikke særlig behagelig. *dårlige minner*

Til spørsmålet - nei. Jeg har tenkt å stikke til et eller annet sted i september.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 02:09   #39
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje, men såfall ikke fordi jeg var redd for sykdommen, men mer fordi jeg var redd for å få ferien ødelagt av sykdom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 05:24   #40
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nehehei! Skrev hun fra Ytlandet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.