|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hadde du avbestilt en nært forestående utenlands-reise pga. svineinfluensaen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 20,00% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
68 | 80,00% |
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Ja, vi har så små barn at jeg ikke ville risikert å bli syk på ferie. Lillebror har jo vært kritisk syk med lungebetennelse en gang allerede i sitt korte liv, og har hatt slarkete lunger siden, så jeg tar ingen sjanser. Sist redigert av Koma : 31-07-09 kl 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Det er registrert flere tilfeller av svineinfluensa i Trondheim, så det å nekte å reise utenlands pga smittefaren virker litt fjernt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?
Det er jo forskjell på å være på ferie og hele familien blir (veldig) syke, og å være hjemme med mulighet for hjelp fra nettverket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Skrekkscenariet er at begge vi voksne skal ligge syke mens ungene er friske. I såfall hadde vi bedt min mor om å sette seg på første fly for å hente ungene, så det hadde gått på et vis, det også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Nei, det hadde jeg ikke. Hadde noen av mine nærmeste eller jeg selv vært kronisk syke eller jeg hadde vært gravid, hadde jeg nok vurdert det.
![]() |
#27 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Vi er i Spania naa og her er det en del smittet. Dagen foer vi dro hoerte vi paa radioen at de anbafalte folk aa ikke dra til Spania. Men vi dro. Det blir jo det samme om vi blir smittet i Norge eller i Spania. Dessuten ville vi ikke ha faatt tilbake fra forsikringsselskapet heller hvis man avbestiller p.g.a. frykt.
![]() |
#28 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Niks, vi reiser til Spania (Barcelona) på tirsdag og har ikke vurdert å avbestille engang.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Nei, jeg leste noe sted at man ikke bør reise til USA, men ettersom vi bor der så reiser vi dit om kort tid uansett. Herremannen har litt astma, men vi regner med at det går bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Siden jeg er gravid, hadde jeg nok vurdert å avbestille reise til Spania, England o.l. Jeg tror heller ikke jeg hadde tatt sjansen på å reise alene med ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg reiser om 2 uker, og må si at det er bedre å ligge syk hjemme i normaltemperatur, enn å få høy feber i et tropeland. Det er første gang jeg ikke gleder mg til ferien.
![]() |
#33 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Jeg er ikke i risikogruppen, men syns også det er mye verre å bli syk borte enn hjemme. Likevel blir det nok ikke til at jeg avlyser. Skal blant annet på en stor forskningskonferanse i Vilnius, Litauen nå om et par uker, og skal være der i 6 dager (skal på hotell). Hva skjer om jeg blir syk der da? Hvem skal gå ut og kjøpe cola og forsyninger til meg?
![]() |
#34 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Jeg er MYE mer bekymret for å få omgangssyke eller bli matforgiftet når jeg er på ferie enn å få influensa. "Syden"-do er ikke verdens beste spybøtte, for å si det sånn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Nei.
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
Tja. Hvis man ferierer i et sivilisert tropeland, har de da vanligvis aldeles utmerked air condition, noe man slett ikke kan være sikker på her hjemme. :husker tilbake med gru på opphold på barsel i ekstrem hetebølge: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
Det er nok et godt poeng. Men fortsatt ikke nok til å overbevise meg om å avlyse en etterlengtet ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
kamerat
|
![]() Sv: Hadde du avbestilt en utenlands-reise pga. svineinfluensaen?Nehehei! Skrev hun fra Ytlandet.
![]() |
|
|