Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om krig, fred, politikk og sånn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 12:11   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tenker ganske enkelt mer på felleskapet og andre folk enn jeg gjør på meg selv.

Den der er omtrent like dum som det jeg har hørt folk si i fullt alvor ang. folk på venstresiden: "Jeg tror sosialister bare er misunnelige på de som har mye penger og vil flå dem alt de kan".

Det er selvsagt ikke pga meg SELV jeg står der jeg står politisk. Der her jeg stått siden jeg bodde med fellesdo i oppgangen et stusslig sted på østkanten (lenge før det var en kul ting - det var kun bare en fattigslig ting) og pantet flasker for å ha råd til middag. Og jeg er mot formuseskatten selv om det er en fjern utopi at det noen gang skal ramme meg.

Jeg mistenker folk som er for formueskatt for å enten være ekstremt kortsynte eller rett og slett ikke skjønne banale regnskapsprinsipper. Eller kanskje de ikke syns at det er viktig at folk jobber og tjener penger så man kan få skatteinntekter, hva vet jeg? Det er en skatt som medfører at eiere av selskaper som taper penger og er i ferd med å gå på dunken, til å låne eller selge unna produksjonsmidler eller selge seg ned, gjerne til en urimelig lav pris og til aksjonærer man ikke egentlig ønsker som eiere. Det er klart det truer arbeidsplasser, i tillegg til at det er urimelig!

Vil man ta mer fra de rike så får man øke inntektsskatten på de virkelig høye inntektene. De virkelig rike her i landet er det stort sett pga. inntekter fra næring, og har dermed betalt skatt TO ganger på pengene sine allerede.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.