Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ideell barnehagestart? Finnes det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 10:54   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?

Jeg tror at barna mine er ganske så trygge til tross for at de har en mamma som ikke liker å være hjemmeværende med de....... Og jeg tenker på mine barns ve og vel jeg og selv om de startet tidlig i bhg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 10:56   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tror at barna mine er ganske så trygge til tross for at de har en mamma som ikke liker å være hjemmeværende med de....... Og jeg tenker på mine barns ve og vel jeg og selv om de startet tidlig i bhg.

Ja, jeg har da heller aldri påstått annet. Jeg snakker hvis-om-at barnet ikke er klar til barnehagestart ved ett års alder.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 10:58   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, jeg har da heller aldri påstått annet. Jeg snakker hvis-om-at barnet ikke er klar til barnehagestart ved ett års alder.

Neida, jeg sier ikke at du har påstått det. Men jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort hvis gutta ikke hadde vært klare når de startet i bhg. Tror nesten mannen måtte ha vært hjemme eller jobbet redusert.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:06   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes jo ikke et fasitsvar på dette. Noen unger går aldri i barnehagen og greier seg utmerket, andre er i barnehagen fra de er 10 mnd og greier seg akkurat like greit.

I en optimal verden (da også sett at jeg har trivdes bedre som hjemmeværende enn jeg gjør), så er 2 år en fin alder å starte i barnehagen. Da får de 2 år hjemme, men ett år på småbarnsavdeling før de starter på storbarn.

Søstra mi har 5 barn (noe jeg vet jeg gjentar i det uutholdelige omtrent)

Førstemann, andre og tredjemann gikk aldri i bgh. Nummer en og tre er svært sosialt veltilpasse og har alltid vært veldig trygge. Nummer to tror jeg har hatt svært godt av å bli utfordret i bgh. Hun er en helt annen type og skulle lært seg å etablere forhold til flere barn enn hun har gjort. (Hun er stor nå) I tillegg har hun nok da blitt fanget opp tidligere med at det er "noe" med henne.

Gutten i familien er barn nummer fire. Han begynte i barnehagen da han var fire. og femtemann er nå fem og begynte i barnehagen to dager i uken i år. Femåringen kunne ikke leke med andre barn omtrent. Hun har så mange fantasivenner at andre unger sliter med å henge med på alle lekekameratene. (Storebror som egentlig leker svært godt med jenter blir helt forvirret av å forholde seg til Frosken, Guro og Lillegubben) Jeg tror hun har hatt godt av å være i barnehagen tidligere.

Mine starter i bgh når de er forholdsvis 1,5 år og 21 mnd (Lillebror er førstnevnte) Om det er det beste vet jeg ikke, men jeg har ikke dårlig samvittighet for at vi gjør det slik. Kanskje jeg anser meg selv som dårlig pedagog

Forøvrig: Storebror begynte i familiebarnehage da han var 15 mnd. De var ikke flinke med han og jeg valgte å ta han ut av barnehagen og la han være hos Dagmamma. Kanskje ikke suverent det heller, men det funka veldig godt for oss.

Gammel 01-08-09, 21:28   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?

Tja. Yngste begynte da hun var halvannet år. Hun stortrivdes, men det gjorde ikke jeg. Så da hun var to år sluttet jeg å jobbe og tok henne ut av barnehagen. Vi storkoste oss hjemme i halvannet år til og jeg er så glad for at jeg lyttet til min indre stemme om at det ikke var greit selv om hun trivdes i barnehagen. *følger mammaens behov*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 23:51   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?

Jeg har nok moderert meg litt i synet på dette ... jeg innser jo at hvis et barn ikke trives, det vil si gråter hver dag ved levering og generelt ikke har det bra (ikke deltar i lek, gråter og er utilpass) så passer selvfølgelig ikke barnehage start til 1 åringen. Jeg selv var heldig siden barnet mitt trivdes fra dag 1 og aldri så etter meg (kun gråting ved henting ). Derfor synes jeg det er umulig å kommentere en ideell alder for oppstart. Jeg har i alle fall sluttet å si til alle og enhver at det er supert for barn å starte når de er året, jeg sier heller at barnet mitt hadde stort utbytte av barnehage da hun startet når hun var litt over året.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.