|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Komma eller ikke kommaJa, altså, jeg er ingen kommaguru, men ganske interessert i temaet. Men hvis Skilpadda er uenig med meg bør du bruke henne som fasit.
|
|
|
#23 |
|
intro
|
Sv: Haster: Komma eller ikke komma
Hakkete eller ikke - hvis man følger reglene slavisk, skal det være komma der også. I tillegg kommer altså muligheten for å sløyfe komma ved korte setninger, noe som legger et element av smak inn i det hele.
Hvis jeg selv skulle ha skrevet teksten og tatt "korte setninger"-unntaket med i betraktningen, ville nok resultatet ha sett omtrent sånn ut:
Jeg har hovedfag i nordisk språk, for øvrig, men det hjelper lite i denne sammenhengen.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 30-07-09 kl 12:47. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
geskjeftig
|
Sv: Haster: Komma eller ikke kommaTakk for alle svar!
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Haster: Komma eller ikke kommaHør på Elinblu, for all del, dette er ikke min sterke side. Akkurat slike som-konstruksjoner ("synet som møtte oss" og "mannen som hadde reddet meg") har jeg stadig vekk problemer med selv, og jeg greier aldri å lære meg hva regelen egentlig er.
|
![]() |
|
|