Sv: Ryanair
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Det jeg mener er at når jeg skal til London så vil jeg helst lande på Stansted, fordi det er enklest i forhold til hvor jeg skal. Der er det bare Ryan Air som lander, og de vil jeg jo helst ikke fly med. På samme måte skjønner jeg at folk i Sandefjord-distriktet flyr med Ryan Air, Torp er jo mye mer sentralt for dem enn Gardermoen. Hadde Norwegian (eller SAS) flydd til disse flyplassene også, hadde kanskje flere valgt dem i stedet for Ryan Air.
SAS får ikke lov til å lande på mange av disse småflyplassene. Det legges ut anbud osv. og fordi SAS er et nettverks-flyselskap så skal det også være mulig å komme seg videre ut i verden til de flyplassene de flyr til, og da helst med en samarbeidspartner fra samme allianse. Slike problemstilllinger har ikke lavpris-selskapene. Dessuten er det ikke å legge skjul på at dersom man skal til London,så ønsker de aller fleste å lande på Heathrow eller Gatwick pga. reiseavstanden inntil London sentrum eller videreforbindelse til andre flyplasser omkring i verden.