|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingJeg syns dette er helt greit. Hvorfor skal man kjøpe halvråtten frukt?
![]() |
#22 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingHvis kurvene tilgjengelig ikke faller i smak, lar man heller vær å kjøpe noe i det hele tatt. Jeg kjøper jordbær omtrent daglig, men har aldri hatt sett kurver med bare råtne bær. Klart, alle bærene er ikke like fine, men hejjegud, man begynner da ikke å nevle og flytte rundt på alt av den grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Apropos jordbærskylling
For ikke å snakke om gamle kjerringer som står og kniper og lukter på brødet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Unik
|
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingMe har kjøpt jordbær to gonger i år. Rett og slett fordi bæra ikkje har vert noko fine og prisen har vert alt for stiv.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingÅ fylle sin kurv fullere er selvsagt tyveri, men å bytte ut dårlige bær, det er jo strengt tatt å hjelpe butikken med det de selv burde gjort, sånn at det bare er de dårlige bærene som blir svinn, og de gode blir solgt. Det er dessverre ofte slik at så stor andel av bærene er dårlige, at man ikke vil kjøpe i det hele tatt. Om de hadde sortert ut den halvparten som var god i alle kurvene, og salet det i halvparten av kurvene, og tatt bort restene, kunne den gode halvparten blitt solgt i alle fall.
![]() |
#26 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg kniper også på brødet, men utenpå papiret. Man kjenner med en gang om brødet har ligget siden tidenes morgen, og jeg gidder da ikke "ta sjansen".
![]() |
#27 |
Absolut ateist
|
Her er ofte bærene på bunn helt ekle. Kan godt være dere andre vil bidra til at butikkene tjener på dårlig service, men jeg gjør det ikke.
![]() |
#28 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingI butikkene her jeg bor veier dem nå kurven i kassa.
![]() |
![]() |
#29 |
Ringskrømt
|
Denne ekle dama stod altså å knep på selve brødet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Da syns jeg faktisk du bør si ifra til noen i butikken, ikke legge oppskjært, fingret med brød tilbake i hylla.
![]() |
#31 |
Prematurmamma
|
Enig.
![]() |
![]() |
#32 |
Ringskrømt
|
Det synes jeg er ille oppførsel av en ansatt. Oppfordrer du kundene til å nevle og omøblere på bærene? Hva med kundene som kommer etterpå, da, lykkelig uvitende om dette? Jeg synes sånt er dårlig gjort. Finner man ikke en kurv man liker, lar man være eller handler et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingFaktisk så vil butikken selge flere kurver med bær om kunden selv fikk "ommøblere". Da snakker jeg ikke om å lage topp på sin egen kurv, men plukke ut de gode bærene. Som regel så ender det opp med at ingen kjøper en hel haug med kurver med halvparten fine bær, fordi den andre halvparten er dårlig.
![]() |
#34 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingSjekke kvaliteten gjør jeg gjerne, men forsiktig. Har forresten alltid pose på hånden (lært i Spania), når jeg tar i frukten. Fylle over fra andre kurver for å få en fullere kurv kunne ikke falt meg inn, ,en råtten eller overmoden frukt vil jeg ikke kjøpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ringskrømt
|
Det gjør ikke jeg heller, så de gangene kurvene ser dårlige ut, lar jeg heller vær å kjøpe frukten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingJeg kjøper ikke dårlige jordbær jeg heller. Men det har hendt at jeg har bedt dem i kassa veie kurven for meg fordi den er utplukket av ja. Er bærene stygge så kjøper jeg ikke i det hele tatt. Og skulle jeg få en kurv som er lekker på topp og råtten i bunnen så ville jeg tatt den med tilbake og bedt om å få igjen pengene. |
![]() |
![]() |
#38 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Apropos jordbærskyllingDa kunne kanskje de ansatte iført hansker tatt seg av sorteringa? Hvis frukten likevel har tenkt å gå til spille, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Passiv
|
Definitivt. Jeg vil ikke ha bær eller annen mat som er pillet på av andres hender. |
![]() |
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
Ja, det syns jeg er en god idé. Jeg vet at min lokale grønnsakshandler gjør det, men så drar han også personlig opp på grønnsakstorget og plukker ut den beste frukten og grønnsakene. I motsetning til kjedene som bare får sendt en pall.
![]() |
|
|