Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Apropos jordbærskylling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-09, 09:20   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos jordbærskylling

Jeg syns dette er helt greit. Hvorfor skal man kjøpe halvråtten frukt?

Gammel 19-07-09, 09:46   #22
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis kurvene tilgjengelig ikke faller i smak, lar man heller vær å kjøpe noe i det hele tatt. Jeg kjøper jordbær omtrent daglig, men har aldri hatt sett kurver med bare råtne bær. Klart, alle bærene er ikke like fine, men hejjegud, man begynner da ikke å nevle og flytte rundt på alt av den grunn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 09:47   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Gamle damer
De er de verst, rett og slett. Har sett menge som gjør som du beskriver, i tillegg til å snike skamløst i alle køer, og skubbe folk unna med stokk/krykke. :skjæreralleoverenkam:

For ikke å snakke om gamle kjerringer som står og kniper og lukter på brødet. Jeg så dette en gang, og siden den gang tar jeg utelukkende brødene som står helt bakerst. Fytti for noen griser. : prippen:

Gammel 19-07-09, 09:51   #24
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me har kjøpt jordbær to gonger i år. Rett og slett fordi bæra ikkje har vert noko fine og prisen har vert alt for stiv.
Eg hadde planer om å kjøpe to kasser å ha til sylting, men det ser heller dårlig ut i år

Gammel 19-07-09, 10:13   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Å fylle sin kurv fullere er selvsagt tyveri, men å bytte ut dårlige bær, det er jo strengt tatt å hjelpe butikken med det de selv burde gjort, sånn at det bare er de dårlige bærene som blir svinn, og de gode blir solgt. Det er dessverre ofte slik at så stor andel av bærene er dårlige, at man ikke vil kjøpe i det hele tatt. Om de hadde sortert ut den halvparten som var god i alle kurvene, og salet det i halvparten av kurvene, og tatt bort restene, kunne den gode halvparten blitt solgt i alle fall.

Gammel 19-07-09, 13:13   #26
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

For ikke å snakke om gamle kjerringer som står og kniper og lukter på brødet. Jeg så dette en gang, og siden den gang tar jeg utelukkende brødene som står helt bakerst. Fytti for noen griser. : prippen:

Jeg kniper også på brødet, men utenpå papiret. Man kjenner med en gang om brødet har ligget siden tidenes morgen, og jeg gidder da ikke "ta sjansen".

Vi skjærer opp brødet på butikken i brødskjæremaskin, og det har hendt rett som det er at jeg har lagt tilbake det oppskjærte brødet, når man ser og kjenner at brødet er helt tørt inni. Det gidder jeg faktisk ikke betale for.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 13:19   #27
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis kurvene tilgjengelig ikke faller i smak, lar man heller vær å kjøpe noe i det hele tatt. Jeg kjøper jordbær omtrent daglig, men har aldri hatt sett kurver med bare råtne bær. Klart, alle bærene er ikke like fine, men hejjegud, man begynner da ikke å nevle og flytte rundt på alt av den grunn.

Her er ofte bærene på bunn helt ekle. Kan godt være dere andre vil bidra til at butikkene tjener på dårlig service, men jeg gjør det ikke.

Gammel 19-07-09, 13:25   #28
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

I butikkene her jeg bor veier dem nå kurven i kassa.
Det står stort skilt ved jordbærene at de skal veie ca 500 gr pr kurv.
Så tror det er et utbredt problem at folk fyller kurvene sine når dem
velger ut.
Det blir jo tap for butikken.
Er det mye dårlige bær har jeg henvendt meg til de i butikken og da har vi
sammen fikset bra kurver.
På en hederlig måte. Til alles fordel.
Butikken vil jo ikke selge dårlige produkter og i alle fall ikke om kunden gjør
dem oppmerksom på det.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 20:10   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg kniper også på brødet, men utenpå papiret. Man kjenner med en gang om brødet har ligget siden tidenes morgen, og jeg gidder da ikke "ta sjansen".

Vi skjærer opp brødet på butikken i brødskjæremaskin, og det har hendt rett som det er at jeg har lagt tilbake det oppskjærte brødet, når man ser og kjenner at brødet er helt tørt inni. Det gidder jeg faktisk ikke betale for.

Denne ekle dama stod altså å knep på selve brødet.

Gammel 28-07-09, 13:07   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Da syns jeg faktisk du bør si ifra til noen i butikken, ikke legge oppskjært, fingret med brød tilbake i hylla.

Gammel 28-07-09, 13:13   #31
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns dette er helt greit. Hvorfor skal man kjøpe halvråtten frukt?

Enig.

Da jeg jobbet på Kiwi la jeg stadig merke til kunder som lette etter kurvene med de beste bærene. Jeg ga dem beskjed om å ommøblere litt, slik at de slapp å betale for dårlige bær. Bær som selges i dagligvaren er ofte litt "eldre" enn de som selges på stand, og kurvene har derfor en større andel dårlige bær. Mannen kom hjem med tre kurver for et par uker tilbake. Han hadde ikke ommøblert, og jeg endte opp med å måtte kaste ca to kurver. Det er temmelig kjipt!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:41   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Enig.

Da jeg jobbet på Kiwi la jeg stadig merke til kunder som lette etter kurvene med de beste bærene. Jeg ga dem beskjed om å ommøblere litt, slik at de slapp å betale for dårlige bær. Bær som selges i dagligvaren er ofte litt "eldre" enn de som selges på stand, og kurvene har derfor en større andel dårlige bær. Mannen kom hjem med tre kurver for et par uker tilbake. Han hadde ikke ommøblert, og jeg endte opp med å måtte kaste ca to kurver. Det er temmelig kjipt!

Det synes jeg er ille oppførsel av en ansatt. Oppfordrer du kundene til å nevle og omøblere på bærene? Hva med kundene som kommer etterpå, da, lykkelig uvitende om dette? Jeg synes sånt er dårlig gjort. Finner man ikke en kurv man liker, lar man være eller handler et annet sted.

Gammel 28-07-09, 13:48   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faktisk så vil butikken selge flere kurver med bær om kunden selv fikk "ommøblere". Da snakker jeg ikke om å lage topp på sin egen kurv, men plukke ut de gode bærene. Som regel så ender det opp med at ingen kjøper en hel haug med kurver med halvparten fine bær, fordi den andre halvparten er dårlig.

Jeg er ikke så begeistret for at alle står og peller på frukten jeg evt. skal kjøpe, på den andre siden så liker jeg ikke å kjøpe dårlig frukt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 14:08   #34
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekke kvaliteten gjør jeg gjerne, men forsiktig. Har forresten alltid pose på hånden (lært i Spania), når jeg tar i frukten. Fylle over fra andre kurver for å få en fullere kurv kunne ikke falt meg inn, ,en råtten eller overmoden frukt vil jeg ikke kjøpe.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 14:20   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er ikke så begeistret for at alle står og peller på frukten jeg evt. skal kjøpe, på den andre siden så liker jeg ikke å kjøpe dårlig frukt.

Det gjør ikke jeg heller, så de gangene kurvene ser dårlige ut, lar jeg heller vær å kjøpe frukten.

Gammel 28-07-09, 14:22   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør ikke jeg heller, så de gangene kurvene ser dårlige ut, lar jeg heller vær å kjøpe frukten.

Det gjør jeg også, men da går det jo faktisk mye helt fin frukt til spille.

Gammel 28-07-09, 14:24   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjøper ikke dårlige jordbær jeg heller. Men det har hendt at jeg har bedt dem i kassa veie kurven for meg fordi den er utplukket av ja. Er bærene stygge så kjøper jeg ikke i det hele tatt. Og skulle jeg få en kurv som er lekker på topp og råtten i bunnen så ville jeg tatt den med tilbake og bedt om å få igjen pengene.

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 14:25   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Da kunne kanskje de ansatte iført hansker tatt seg av sorteringa? Hvis frukten likevel har tenkt å gå til spille, mener jeg. Ser for meg at dette er noe de kunne gjort mot slutten av dagen når de beste kurvene er borte.

Gammel 28-07-09, 14:28   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da kunne kanskje de ansatte iført hansker tatt seg av sorteringa? Hvis frukten likevel har tenkt å gå til spille, mener jeg. Ser for meg at dette er noe de kunne gjort mot slutten av dagen når de beste kurvene er borte.

Definitivt. Jeg vil ikke ha bær eller annen mat som er pillet på av andres hender.

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 14:32   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, det syns jeg er en god idé. Jeg vet at min lokale grønnsakshandler gjør det, men så drar han også personlig opp på grønnsakstorget og plukker ut den beste frukten og grønnsakene. I motsetning til kjedene som bare får sendt en pall.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.