|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevnen er søt?
Jeg hadde ikke giddet å bli uvenner med naboene pga trær. Og å hevne seg på hevnen syns jeg er barnslig. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Jeg vet godt hva dte koster å felle trær fordi jeg felte de tre han klaget på først. Og hentet inn pris på å felle det siste tre steder. Rimeligste pris da var 10.000 kroner. Det er et stort tre. |
|
|
|
#43 |
|
Bare presisere at det kostet null kroner å felle mitt svære tre. Naboen brukte motorsagen, vi bandt tau et stykke opp i treet, så dro vi i fellesskap til det falt der vi ville ha det. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Hevnen er søt?Dette treet er en gran som er nærmere tyve meter og kraftig. Også står den inntil strømledningene. Og jeg har aldri startet en motorsag i mitt liv og kommer ikke til å gjøre det nå. Så skal jeg ta det ned så blir det dyrt. Naboen har fått beskjed om at han er hjertelig velkommen til å besørge det selv, og jeg kan også hjelpe til fysisk en dag om det er det som skal til. Men firma og sånt kommer ikke på tale. |
|
|
|
#45 |
|
ctrl+z
|
Dette vil jeg kalle beint ut idioti. Å felle store trær i nærheten av eiendommer og mennesker er en jobb for fagfolk.
|
|
|
#46 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevnen er søt?Mennesker som ikke tåler normal støy fra barn burde bosette seg på en øde øy. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Hevnen er søt?Det triste for stakkaren er at det er jo ikke stort han kan finne på for å plage oss nevneverdig. Siden han bor så til de grader på baksiden og det ikke plager meg at han klipper gresset. Jeg stusset en stund på hvorfor i alle dager han kjørte snøfreser i hagen sin hele vinteren, men det skjedde ikke annet da jeg så sammenhengen enn at jeg fant det temmelig festlig. |
|
|
|
#48 |
|
ekstremt trøtt
|
Helt enig. Man feller ikke trær uten at man har greie på hva man gjør.
|
|
|
#49 |
|
Hallo, hva vet du om kunnskapene til de som hadde styringen da vi felte de? |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Unnskyld meg altså...men du sint? Du sier jo omtrent at Smilefjes er vanskelig kun pga et tre! Slik du skriver så er det såå enkelt å felle et tre at det bare er å sette igang. Kanskje du er så heldig å ha noen kunnskapsfulle trefellere som gjør det gratis, men tenk at det har ikke alle andre og må gjerne betale for den tjenesten. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
|
|
|
#53 |
|
ctrl+z
|
Ditt råd var jo at smilefjes bare skulle ordne biffen selv og du latterliggjorde henne nærmest fordi hun så på det som en stor kostnad. Hva slags kompentanse du eller omgangskretsen din har er ganske irrelevant for smilefjes sitt tre, er det ikke?
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Når du går ut fra at Smilefjes er en kranglefant som lager ufin stemning ovenfor sin nabo over et tre er det mildt sagt lite fint. Jeg skjønner godt at de velger å la treet stå når de allerede har fjernet opptil flere. Det er langt fra alle som har trepleiere eller rømmerhoggere i sin omgangskrets. For folk flest er det en meget kostbar affære å få felt et stort tre. |
|
|
|
#55 |
|
Sv: Hevnen er søt?Jeg er antagelig bortskjemt med kunnskapsrik omgangskrets (i de fleste yrkesgrupper) og glemmer i diskusjonens hete at det ikke gjelder alle. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Pøsjda - det er greit det. |
|
|
|
#57 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: Hevnen er søt?Det er slike folk som skulle bodd langt utti skauen, med milevis til nærmeste naboer. |
|
|
|
![]() |
|
|