Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Rips

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-09, 15:50   #1
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Rips

Noen som vil dele en god dessert eller kake oppskrift med rips i?
Har også litt solbær om kanskje det finnes en oppskrift med det også.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 15:52   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rips

Ikke noe oppskrift egentlig, men det smaker kjempegodt med varme rips over riskremen på juleaften
Jge pleier å ha ripsen i en kjele og ta opp i vaniljesukker. Lar det småkoke til det er ferdig. Nammenam.

Gammel 27-07-09, 16:04   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

bar rips med vaniljesaus.

rips og solbær saft(godt ilag)
Rips gele med saus
rips gele på brødskiva

Rips i ostekake

søk på rips på et søt liv så tror jeg det kommer opp ganske mye. gjore det i fjor

Gammel 27-07-09, 16:09   #4
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

søk på rips på et søt liv så tror jeg det kommer opp ganske mye. gjore det i fjor

Jepp er var der inne... noen som har prøvd noen av dem?

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 17:20   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Lag en nøtte- eller mandelbunn, fyll bunnen med kuler med vaniljeis (masse!) og hell over rørt rips. Det søte mot det syrlige er helt himmelsk.

Gammel 27-07-09, 17:34   #6
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ripssaft?

Gammel 27-07-09, 18:01   #7
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns ripskrem er kjempegodt, enten til vafler eller som kakefyll.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 18:21   #8
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Rips i vanlig skuffkake er godt, synes jeg. Deilig med syrlige bær til søt kake. Jeg har en isboks med renset rips i fryseboksen, bare å strø noen never oppi langpanna.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:02   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Rips, bringebær og vaniljesaus er ein god kombinasjon. Eg synes rips (og vaniljesaus) åleine blir for surt, men blanda med bringebær er det veldig godt.

Gammel 27-07-09, 19:12   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Rips i vanlig skuffkake er godt, synes jeg. Deilig med syrlige bær til søt kake. Jeg har en isboks med renset rips i fryseboksen, bare å strø noen never oppi langpanna.

Hva er skuffkake?

Gammel 27-07-09, 20:14   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er langpannekake på trøndersk.

Aha, takk.

Gammel 27-07-09, 20:16   #12
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er langpannekake på trøndersk.

Er det ikke kake bakt i brødform?

Gammel 27-07-09, 20:32   #13
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Frys ned rips i passe porsjoner og bruk i smootie. Kjempegodt!

Ellers er det nydelig med rips, vaniljesaus og en klatt krem på toppen

Gammel 27-07-09, 20:44   #14
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Rips i eggedosis er en slager-dessert her i huset.

Gammel 27-07-09, 21:06   #15
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hva er skuffkake?

Ah, beklager! Skuffkake er en stor kake i langpanne, som Hattifnatten sier. Til rips synes jeg det er best med en sånn egg/sukker/mel/smør/bakepulver/vaniljesukker-variant. Ev. kanel på toppen hvis man liker det. (Ikke sjokoladekake, liksom.) Går selvsagt an å lage i rund form også, hvis man ikke trenger så mye. Eller dryss ripsen i lyse muffins!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:17   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Min kjære mor skal lage ripsegele ..det er best i verden.

Skal bare somle meg til å plukke nå før torsdag når hun kommer.

Gammel 28-07-09, 20:24   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Moren min pleier å bruke tyttebær på samme måten i krydderkake. Det er kjempegodt og kakene blir litt ekstra saftige synes jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 22:04   #18
Skvetten
Passiv

Standard

Ah, beklager! Skuffkake er en stor kake i langpanne, som Hattifnatten sier. Til rips synes jeg det er best med en sånn egg/sukker/mel/smør/bakepulver/vaniljesukker-variant. Ev. kanel på toppen hvis man liker det. (Ikke sjokoladekake, liksom.) Går selvsagt an å lage i rund form også, hvis man ikke trenger så mye. Eller dryss ripsen i lyse muffins!

Skuffekake er min barndoms drøm, mamma laget alltid det til meg, med sukker og kanel på toppen.

Nå har forresten Inter tatt over den viktige jobben.

Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 07:57   #19
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Rips is

1/2 l rips
2 eggehviter
3 dl sukker
1 ss sitronsaft
ørlite salt
Vispes til det er stivt.

Stivpisk 3 dl krem-fløte og bland det med resten.
Settes i frysen i minst 2 timer.

Gammel 29-07-09, 08:25   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mm, rips-is og "skoffkak" med rips skal prøves. Jeg tror det blir igjen en del bær etter at fuglene har forsynt seg.

Ellers liker jeg godt bær, for eksempel rips, bringebær og blåbær, sammen med yoghurt naturell og akasiehonning.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.