Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Thailand med 2-åring (Krabi/Ao Nang)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-09, 14:30   #21
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)

Opprinnelig lagt inn av Ingrid-lille, her.

Skal dere dra dit nå? Da er det ikke usannsynlig at yr.no kan stemme ganske godt værmessig. Blir dere lenge?

Ja, vi drar om en ukes tid.
Det er jo regntid der nå, men det betyr ikke at det regner HELE dagen. Vi må regne med en time med intenst regn om dagen har jeg hørt.
Det er jo sol selv om det er regntid/monsun der.

Jeg er selvsagt overbevist om at denne stemmer godt:
http://www.zoover.co.uk/thailand/tha...-beach/weather

Vi blir i 14 dager. Gruer meg noe til reisen, som er 12 timer på fly, deretter 3 timer med buss (fra Phuket til Krabi).
Tror vi tar med en tynn overmadrass e.l. slik at snuppa kan sove nede ved bena våre i flyet.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 14:38   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dere skal være veldig uheldige hvis dere ikke skal få OK vær mesteparten av dagen.

Har der med noe bæretøy? Det synes jeg er det beste trikset for å reise så langt med så små (type Ergosele eller Meitai). Da kan man gå og bære og titte og kose uten å bli av i armene, også der vognen ikke kommer så godt frem.

Vi er litt uvørne av oss, og har stort sett reist med tuktuklignende saker også med barn, og da er bæresele også gull å ha (selv om det ikke akkurat gir noen sikring å snakke om, er det tross alt bedre enn at de flyr løst omkring).

UV-klær selges på apotek og på barneutstyrsbutikker. Ta også med nok av solkrem, det er ikke lett å få barnesolkrem uten all verdens dritt over alt.

Også er jeg litt misunnelig akkurat nå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 02:48   #23
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

LimboLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror dere skal være veldig uheldige hvis dere ikke skal få OK vær mesteparten av dagen.

Har der med noe bæretøy? Det synes jeg er det beste trikset for å reise så langt med så små (type Ergosele eller Meitai). Da kan man gå og bære og titte og kose uten å bli av i armene, også der vognen ikke kommer så godt frem.

Vi er litt uvørne av oss, og har stort sett reist med tuktuklignende saker også med barn, og da er bæresele også gull å ha (selv om det ikke akkurat gir noen sikring å snakke om, er det tross alt bedre enn at de flyr løst omkring).

UV-klær selges på apotek og på barneutstyrsbutikker. Ta også med nok av solkrem, det er ikke lett å få barnesolkrem uten all verdens dritt over alt.

Også er jeg litt misunnelig akkurat nå.

Jeg har en Mei Tai, takk for at du minnet meg på det. Tar med den.

Gammel 29-07-09, 12:56   #24
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ikke kjørt Tuk-tuk med barn.
Det er noe av det skumleste og mest usikre jeg har gjort noen gang, var livredd.

Ellers ikke så mange råd, var der før jeg fikk barn.

Men kom dere om mulig ut på noen av småøyene, helt fantastisk.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 14:01   #25
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/Ao Nang)

Vi ble frarådet tuk-tuk på vaksinasjonskontoret, så det blir til nød taxi.
Vi har gode gå-sko, og håper vi kommer oss rundt omkring ved hjelp av bein og båt.

Gammel 31-07-09, 22:59   #26
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/Ao Nang)

Det ligger et kjøpesenter mellom Ao Nang og Krabi by. Dit kommer dere dere med taxi. Her har de alt mulig. Og bleier til en helt annen pris enn inne i Ao Nang. Her er nok eneste stedet du vil finne ordentlige klær å shoppe, men jeg husker ikke at jeg fant noe her heller sånn egentlig. Shopping i Ao Nang er typsik "syden-shopping".. Mon tro om det ikke het Tresco eller noe sånt det senteret. Ta dere en tur dit tidlig i ferien.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.