Sv: Mobil, skikk og bruk
Jeg er avhengig av mobilen min, den er med overalt og er alltid påslått. Men - jeg er veldig kritisk i forhold til hvilke situasjoner som er passende å ta den i bruk, det være seg ringing eller sms-skriving. På jobb er lyden alltid av, og så sant jeg ikke venter en veldig viktig telefon, ligger den i garderobeskapet dagen igjennom. Jeg sjekker den et par ganger i løpet av arb.dagen. De som har behov for å nå meg på kort varsel, bruker jobbummeret mitt uansett. Noen kollegaer går med telefonen i lomma, og svarer i hytt og pine. I selskap med andre svarer jeg ikke på sms så sant det ikke er noe veldig viktig. Langtrukken sms-skravling med andre ikke-tilstedeværende venner når man er i sosialt lag syns jeg er utrolig frekt og egoistisk. Er vi andre SÅ spennende, liksom. Så sitter vi andre der da, mens vedkommende "mhmm"-er fraværende nå og da for liksom å delta i samtalen samtidig som h*n taster i vei. Det samme med disse som bare måå svare mobilen uansett, uten å ta hensyn til sine omgivelser overhodet. Også er det alltid minst én tulling som ikke har husket å sette på lydløs i dåp/ vielser/ begravelser. Hvor vanskelig er det, egentlig?
Ikke minst - sms er i mine øyne en lite egnet kanal for å avlyse avtaler o.l. I slike tilfeller ringer man. 
|