Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvordan få tran i en ettåring!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 12:07   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få tran i en ettåring!

Jeg gir omega 3 piller fra Fri Flyt. Det står fra 3 år, men det er pga at det er en rosinlignende pille de KAN sette i halsen, hvis de ikke klarer å spise rosiner eller andre ting på den str heller.
Det er solbærsmak og begge ungene elsker den. Har gitt det fra de var ca 12 mnd.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 21:53   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg gir omega 3 piller fra Fri Flyt. Det står fra 3 år, men det er pga at det er en rosinlignende pille de KAN sette i halsen, hvis de ikke klarer å spise rosiner eller andre ting på den str heller.
Det er solbærsmak og begge ungene elsker den. Har gitt det fra de var ca 12 mnd.

4-åringen ELSKER denne! NB - sjekk ut nettsiden: www.friflytjunior.no
Morsomme figurer med rare kroppslyder! Da kapslene siden kom i posten var det superstas, og det er det fortsatt, 1 år etter.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 21:59   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, sett bort fra at noen er motstander av tran og foretrekker andre ting (noe som selvfølgelig er helt greit), må alt være så stas? Jeg skjønner ikke det jeg altså. Jeg gir ikke tran fordi det er stas. Jeg gir det fordi jeg mener det er sunt, og S må ta det fordi jeg bestemmer det og heldigvis for oss begge liker han det (men det skyldes vel også delvis at han har fått det så lenge han kan huske). Selvfølgelig ville jeg funnet et alternativ hvis den vanskelige startfasen aldri gikk over (han protesterte på det meste som var nytt med mindre det var søtt, dessuten likte han ikke skjea), men ikke fordi det skulle være så stas. Hva gjør dere hvis barnet ikke liker gulrøtter? Foreslår en sjokolade isteden fordi det er mer stas?

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 22:08   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selv syns jeg bare det er litt overraskende og komisk at unga syns det er stas når Omega-3'en serveres. Iallefall når det før var umulig å få i dem Møllers tran.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 23:32   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men altså, sett bort fra at noen er motstander av tran og foretrekker andre ting (noe som selvfølgelig er helt greit), må alt være så stas? Jeg skjønner ikke det jeg altså. Jeg gir ikke tran fordi det er stas. Jeg gir det fordi jeg mener det er sunt, og S må ta det fordi jeg bestemmer det og heldigvis for oss begge liker han det (men det skyldes vel også delvis at han har fått det så lenge han kan huske). Selvfølgelig ville jeg funnet et alternativ hvis den vanskelige startfasen aldri gikk over (han protesterte på det meste som var nytt med mindre det var søtt, dessuten likte han ikke skjea), men ikke fordi det skulle være så stas. Hva gjør dere hvis barnet ikke liker gulrøtter? Foreslår en sjokolade isteden fordi det er mer stas?

Skjønner hva du mener, men jeg synes det er kjekt når ungene liker det de får servert, og hadde aldri PRESSET i ungene noe de brakk seg av. Før i tiden måtte man jo ofte ta tran selv om man omtrent stod og spydde, da synes jeg det er mer "stas" når barna smiler og liker det jeg gir dem, når det i tillegg er sunt. Mindre mas og jag, mer hygge og kos. Og mer stas.

Gammel 24-07-09, 23:53   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skjønner hva du mener, men jeg synes det er kjekt når ungene liker det de får servert, og hadde aldri PRESSET i ungene noe de brakk seg av. Før i tiden måtte man jo ofte ta tran selv om man omtrent stod og spydde, da synes jeg det er mer "stas" når barna smiler og liker det jeg gir dem, når det i tillegg er sunt. Mindre mas og jag, mer hygge og kos. Og mer stas.

Joda, jeg er enig i det når man når en viss alder, men jeg sliter med at man allerede når barnet er under ett konstaterer at "han liker ikke tran". Han ville vel neppe likt indisk på det tidspunktet heller, men min 4-åring liker nå det nå likevel. Det er litt vrient å vite hva et så lite barn liker og hva som bare er uvant. Som jeg påpeker ville jeg selvsagt gått bort fra tranen jeg også hvis S ble rimelig stor og klarte ikke likte det, men jeg synes ikke det er det samme som at den skjeøvelsen kan være utfordrende med en baby. Jeg føler litt at mange foreldre konstaterer at "han liker det ikke og det forstår jeg godt" og det var det liksom. Og dersom man selv griner på nesa når man gir det, er det ikke så rart at barnet ikke vil ha heller.

Men selvfølgelig skal ikke barnet serveres noe det spyr av. Når det er sagt synes jeg uansett ikke tran er en ordinær servering, og ikke nødvendigvis noe som må likes, men heller ikke spys av/tvinges i - selvfølgelig. Selv liker jeg ikke tannkrem eller fluorskylling, men jeg bruker det likevel.

Sist redigert av apan : 25-07-09 kl 00:01.
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.