Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor spiser man sushi i Oslo?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 22:35   #21
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor spiser man sushi i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Men saann Salmalaks, da? Har den ogsaa vaert nedfrosset? Jeg leser paa siden deres:

Jeg troooor jeg har lest noe om at oppdrettsfisk er tryggere enn villfisk, og at det bare er villfisk som absolutt bør ha vært frosset om den skal spises rå. Så om salmaen er oppdrettslaks - det kan vi vel gå ut fra - er det kanskje derfor det er greit?

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 22:35   #22
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg vet ikke om det er et absolutt krav, men Mattilsynet skriver at "fisk som skal spises rå eller nesten rå bør fryses til en indre temperatur på -20 grader celsius eller lavere i minst 24 timer. Slik nedfrysing sørger for at eventuelle parasitter blir drept og dermed ikke gir infeksjon."

Siden samme Mattilsyn erklærer at sushi er trygt for gravide etter undersøkelser på sushirestauranter i Norge, går jeg ut fra at de har vært fornøyde med frysetilstandene.

At det forekommer i Japan er sikkert ikke usannsynlig. De har vel spist sushi siden lenge før fryseren var så voldsomt utbredt.

Ah, nettopp. Det virker logisk.

Gammel 20-07-09, 22:36   #23
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det er oppdrettslaks, ja. Og den er supergod. Jeg tror ikke den hadde vaert like god om den hadde vaert frosset först. Jeg tror derfor ogsaa at sushi er best ufrosset.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 02:07   #24
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg troooor jeg har lest noe om at oppdrettsfisk er tryggere enn villfisk, og at det bare er villfisk som absolutt bør ha vært frosset om den skal spises rå. Så om salmaen er oppdrettslaks - det kan vi vel gå ut fra - er det kanskje derfor det er greit?

Stort sett all mat-laks er oppdrett. Villfisk til kommersiell bruk er på vei ut. Og den er forøvrig ubrukelig som sushi da den ikke er så stinn av antibiotika som sine oppdretts-frender.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 02:10   #25
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Og det er etablissementet på Carl Berner som har best sushi i landet. Helt korrekt

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:23   #26
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Tusen takk for alle tips!

Det ble middag på Dinner, og slett ingen sushi i går... Jeg prøvde å ringe litt rundt, og responsen på telefon var heller laber. Men nå har jeg den perfekte sushiguide til neste Oslo tur! Tusen takk!

Gammel 21-07-09, 11:09   #27
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger har også treningspinner og gofler sushi.

Ellers kan jeg anbefale Sushi or Deaths eminente sushikart over Oslo (og bloggen generelt).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:25   #28
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kartet var helt genialt. Takk!

Gammel 21-07-09, 15:36   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, nå har jeg lyst på sushi. Take-away fra Jonoe er defintivt et alternativ.

Barna mine har selvsagt forsøkt sushi, men de liker det ikke. Siden jeg selv ikke klarte det før jeg var kremt, 32, så synes jeg de skal få slippe.

Ris og soyasaus, derimot …

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:53   #30
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Å, nå har jeg lyst på sushi. Take-away fra Jonoe er defintivt et alternativ.…

De har hatt sommerstengt noen uker nå, men husker ikke helt når de skulle åpne igjen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 16:00   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da må jeg jo lage middag. :furtesutre;

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 16:16   #32
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sushi!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 16:18   #33
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Åh! sushi!

Gammel 21-07-09, 17:44   #34
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal på Sushihuset i kveld. :blid:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.