|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Glad
|
Sv: Dyreparken i Kristiansand
Sånn hadde vi det nesten i fjor. Bortsett fra at høljregnet kom dagen/kvelden før og gjorde det behagelig kjølig og ikke så støvete. Oppholdsvær er absolutt en fordel i park syns jeg, etter å ha svømt rundt i Legoland et år.
|
|
|
#62 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi dro ganske raskt. Det var planlagt som en kortdag, med oppsummering. Vi hadde regntøy, men Mazungen valgte selv at vi avsluttet. Heldigvis valgte vi å møte svigersønnen med familie onsdag og ikke torsdag... |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Dyreparken i KristiansandI dag regnet det også noe kraftig, men siden det var opphold da vi kom tok vi ikke med regntøyet inn i parken. :dumskalle: Vi dro hjemover mange timer tidligere enn planlagt, men ungene har hatt det gøy, da.
|
|
|
#64 |
|
trøtt
|
Sv: Dyreparken i KristiansandVi har vært i parken i går og i dag, men tar en pause i morgen. Da blir det sentrum og shopping før vi tar en ny parkdag på tirsdag. Storebror er litt kranglete for tiden, vil helst bare sose vekk pengene sine i båtbasaren. Lillebror veksler mellom full gass og hvile i vognen.
|
|
|
#65 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Dyreparken i KristiansandVi var tre dager i parken, og det var ting vi ikke fikk sett. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dyreparken i KristiansandVi har vært 2 dager i parken, og jeg var overrasket hvor greit det gikk selv om det var midt i høysesongen. Vi tok Sabeltannbåten flere ganger helt uten å stå i kø, eller bare 5 minutter. Det var når vi tok båten fra andre siden enn Sabeltanns verden og når vi tok siste avgangen. De elektriske bilene var det lang kø på stort sett hele tiden, men den fortet vi oss til andre dagen når vi kom, for da styrtregnet det og de aller fleste satt i bilene sine på parkeringsplassen og ventet på at det skulle bli opphold. Det stoppet og regne rett etter vi kom inn i parken, men ikke rukket å bli noe kø på den kjøringa da og jentene var storfornøyde for at de endelig var gamle nok til å prøve den når vi var der. Greit når en har med vogn til å henge av seg alt regntøyet på etterhvert som det blir bedre vær. Vi har storkost oss i både dårlig og bra vær de to dagene vi var der. Ungene synes det var frykelig langt og bratt og gå til Kutoppen, og ingen var akkurat overbegeistret for den plassen. Huset var jo morsomt, men geiter som ungene var mest opptatt av var jo nede et annet sted også rett ved tømmerrenna. Vi sto maks 5 minutter i kø på tømmerrenna også. Søndag og mandag var vi der. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
trøtt
|
Sv: Dyreparken i KristiansandVi kom hjem i dag. Lørdag og søndag var fine dager i parken tross været. Da var det ikke så skrekkelig mange mennesker og vi gikk ikke i kø. I går derimot... Puh! Det var slitsomt.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dyreparken i KristiansandVi skal bare ha en kveld (før Sabeltannshowet) og en dag i parken i år. Dette er tredje året på rad, så vi får bare prioritere det viktigste denne gang. Skal være der 22./23. juli, noe jeg bør holde øynene oppe etter? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Pauset
Sv: Dyreparken i KristiansandJeg lurer forresten på noe. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Oss?
|
|
|
#71 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dyreparken i KristiansandVi har bestilt oss en impulstur til Kristiansand og siden det er midt i fellesferien lurer jeg på *hvor* tjåka fult er det egentlig??? Er det Karl Johan på 17. Mai stemning eller hva? Lillesnupp er jo bare 20 mnd og vi drar dit mest for at hun skal få se på dyrene, men er det sånn at det er køer foran dyrene og vanskelig å komme til? Ser det er en diskusjon om hvorvidt man bør ta med vogn, men vi må jo nesten ta med vogn til frøkna, men er det mye man ikke får ta med vognen på?
|
|
|
|
#72 |
|
Pauset
Vognen får ikke være med på sabeltannskuta, eller inn til ekornapene. Men ellers er det vel bare flott å ha den med. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Tja...
Sv: Dyreparken i KristiansandVi var i Dyreparken 3 dager til ende fra mandag til onsdag og synes ikke det var så stappende fullt som jeg var redd...
|
|
|
|
#74 |
|
Skal rømme
|
Sv: Dyreparken i KristiansandVi er på i Osloområdet og skal etterhvert kjøre hjemover til Bergen med våre to små på 15 mnd og litt over 2,5 år. Først hadde vi bare tenkt til å kjøre over fjellet og ta en natt på Pers hotell/badeland for å bryte opp turen. Nå lurer vi på om vi istedet skal reise nedover til Risør, besøke noen kjente der før vi reiser til Kristiansand. Installerer oss på hotell på kvelden og tar en dag i dyreparken før vi reiser videre på kvelden. Kanskje må vi ta en overnatting i Stavanger også, for at det ikek skal bli for langt å kjøre? Eller kanskje de sovner godt i bilen så kjører vi bare på hele kvelden...
|
|
|
#75 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Dyreparken i KristiansandWix: tjah, Det er mye der som så små ikke merker noe fra eller til, men de har også glede av å se alle dyrene, vil jeg si. Hassel lærte å peke og si "se der" etter 3 dager i parken!
|
|
|
#76 |
|
One of These Days
|
Sv: Dyreparken i KristiansandVi har nå vært tre dager i Dyreparken. Storfornøyde unger! Vi har kjørt det meste, sett Herli' land og jubileumsshowet til Kaptein Sabeltann og sistnevnte var absolutt ikke verdt det. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dyreparken i KristiansandEr det unødvendig med to dager når jenta bare er 20 mnd?? Nå ble jeg plutselig litt usikker...
|
|
|
|
#78 |
|
Stabilt ustabil...
|
:har ikke lest i tråden på lenge men svarer likevel:
|
|
|
#79 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Dyreparken i KristiansandEr ikke dagshowet gratis? Vi droppet det siden vi skulle på kveldsshow, og hadde andre ting å se i parken.
|
|
|
#80 |
|
Stabilt ustabil...
|
Joda, dagshowet er gratis, og noe annet skulle virkelig tatt seg ut!!!
|
![]() |
|
|