Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ordforråd og kunsten å ordlegge seg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-09, 17:26   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordforråd og kunsten å ordlegge seg

Mitt ordforråd er vel helt ok, ikke under snittet, men slett ikke sånn velutvikla heller. Min evne til å formulere meg muntlig er absolutt tilstede. (Det er også min evne til å bli misforstått og feiltolka da, men det handler nok like mye om den andre parten i samtalen også... og som du sier, kan lett korrigeres) Min evne til å formulere meg skriftlig sånn i skolesammenheng var ansett som god. Min evne til å forklare var ansett som velegnet til å hjelpe andre til å forstå.

Min evne til å bli misorstått og feiltolket på forum er likevel så enorm at jeg lurer på om min evne til å utrykke meg skriftlig har tapt seg enormt siden mine skoledager... (I tillegg har enkelte (spesielt på enkelte forum) en ekstrem evne til å anse meg som provoserende når de feiltolker meg, derfor er det ganske frustrerende, egentlig....)

Gammel 15-07-09, 17:43   #2
Mett
Gjendekjeksfantast

Mett sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

I tillegg har enkelte (spesielt på enkelte forum) en ekstrem evne til å anse meg som provoserende når de feiltolker meg, derfor er det ganske frustrerende, egentlig...

Hva pokker mener du med dette? Hæh? Du er neimen ikke snau!

Unnskyld.

Det jeg egentlig skulle si var at mange velger å misforstå, ene og alene for å ha et påskudd til å avreagere. For mange føles det så trygt å være sint på forum, at det er ikke nødvendigvis avsenderen sin skyld når en tråd utvikler seg i gal retning.

Gammel 15-07-09, 17:52   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Men kan det også være en sammenheng mellom det å velge å misforstå og dermed vise sinne, og det å ikke klare å få frem sitt eget budskap?

Mener du om det er de samme personene som gjør begge deler? Det kan det sikkert være noe i - kanskje henger evnen til å forstå andres kommunikasjon sammen med evnen til å kommunisere selv. Det ville jo ikke være så merkelig, i så fall, siden det å kommunisere godt krever at man er i stand til å sette seg inn i hvordan mottageren tenker og resonnerer.

Gammel 15-07-09, 17:58   #4
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et over gjennomsnittlig ordforråd, men er ganske god på å uttrykke meg slik at jeg blir direkte spektakulært misforstått.
*Datapunkt*

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 18:16   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg har et over gjennomsnittlig ordforråd, men er ganske god på å uttrykke meg slik at jeg blir direkte spektakulært misforstått.
*Datapunkt*

Men misforstår du også ofte andre? :krever fullstendige data, takk:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.