Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Skriver du noen ord feil med vilje?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-09, 23:21   #41
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I tillegg skriver jeg "ålreit". Jeg har ikke peiling på hvordan det egentlig skrives, men jeg har bestemt meg for at jeg skriver det sånn. Det er et ord jeg bruker ganske mye.

All right.

Gammel 14-07-09, 23:23   #42
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skriver visst rompe med vilje jeg og, legger jeg merke til.

Gammel 14-07-09, 23:25   #43
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver ikke rompe. Noen kunne jo tro at jeg trodde det var sånn det skulle skrives.

Det hender jeg skriver sjit og sjikkelig og litt sånn, men da mer fordi jeg tror at folk skjønner at det er tøys.

Gammel 14-07-09, 23:25   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg skriver nok feil her og der, men aldri med vilje. Jeg fatter ikke hva poenget skulle være med det...

Stilvalg, for min del. Jeg skriver veldig konservativt bokmål, på grensen til riksmål, og om det blir vedtatt at noen av de formene jeg foretrekker (som "hverken" eller "genre") ikke skal være godkjent bokmål lenger, så føler jeg meg ikke bundet av det, så lenge jeg skriver privat. Men i jobbsammenheng skriver jeg likevel etter reglene.

Gammel 15-07-09, 00:18   #45
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har undret meg på hva det er med folk og rompe. Det ser helt merkelig ut synes jeg. Når det gjelder smokk er det omvendt, jeg synes det burde skrives smukk. Men jeg begynner å venne meg til det.

Smukk er vel noe annet, er det ikke?

Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 00:32   #46
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Det heter da hverken smukk eller smokk, det heter da bestemt tutt eller tutti.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 00:41   #47
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron! Det er jo nettopp dét argumentet alle disse jeg-skriver-værre-fordi-verre-ser-helt-rumpe-ut-folka sier.

Leser du over innlegg av meg og finner skrivefeil så er det sikkert med vilje. Jepp! :file:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 00:42   #48
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver aukei og hverken. Sistnevnte er vel fremdeles OK, tror jeg.

Gammel 15-07-09, 00:45   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver for øvrig temmelig mange engelske ord, og innimellom Store Bokstaver der de ikke skal være. Det er også med vilje. :åpplyser:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 00:48   #50
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg skriver for øvrig temmelig mange engelske ord, og innimellom Store Bokstaver der de ikke skal være. Det er også med vilje. :åpplyser:

Håhåhå, Scarlett - åpplyser er med o, ikke å! :infårmerer:

Gammel 15-07-09, 00:49   #51
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det er flere som pleier å skrive ord delings feil med vilje fordi det alltid er noen som kommer med peke fingeren og vil irette sette og vise at de har solide kunn skaper i rett skrivning

Ah. Nå kom jeg på at jeg av og til skriver domm såmm ett brø.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 00:50   #52
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Håhåhå, Scarlett - åpplyser er med o, ikke å! :infårmerer:

HaHaHa, Skremmern. Opplyser er med o og ikke å. :domm såmm ett brø:

Gammel 15-07-09, 00:52   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

HaHaHa, Skremmern. Opplyser er med o og ikke å. :domm såmm ett brø:

Og brø er med spelt, ikke hvetemel. :baker:

Gammel 15-07-09, 00:53   #54
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og brø er med spelt, ikke hvetemel. :baker:

Bøtt åff kårs!

Gammel 15-07-09, 00:57   #55
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I tillegg skriver jeg "ålreit". Jeg har ikke peiling på hvordan det egentlig skrives, men jeg har bestemt meg for at jeg skriver det sånn. Det er et ord jeg bruker ganske mye.

Ålreit er helt ålreit

Sitat:

all right (utt ål rait) el. ålreit a2 el. a3 (eng. 'helt rett') helt i orden; grei, pålitelig det er a- for meg / en a- fyr / adv: godt, vel a-, kom igjen / være a- igjen helt frisk

Gammel 15-07-09, 09:46   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kom jeg på en ting til. Jeg kommer aldri til å skrive teip. :grøsse:

- No. 4 -
Gammel 15-07-09, 09:50   #57
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Da kom jeg på en ting til. Jeg kommer aldri til å skrive teip. :grøsse:

Du gjorde det nå.

Gammel 15-07-09, 09:57   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Næhæi!

- No. 4 -
Gammel 15-07-09, 10:20   #59
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

jeg er helt med på at jaffal bør være et ord.
Ellers har jeg mye moro med å skrive foppall og håmball til helholdsvis foppal- og håmballidioter. Men jeg vet at det ikke skal skrives sånn egentlig...

Gammel 15-07-09, 10:27   #60
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er helt greit at skrivemåten fornorskes. Mye er uvant i begynnelsen, og ikke alt jeg adopterer like lett, men det går seg til. Det var store protester da man skulle begynne å skrive "sjokolade" f.eks., men i dag er det vel få som har problemer med det

En annen sak er jo om vi i det hele tatt skulle bruke så mye lånord - hva med å gjøre som på Island, og finne på våre egne norske ord?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.