Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Skriver du noen ord feil med vilje?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-09, 22:43   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg skriver genre, orange og hverken, i hvert fall vanligvis. :knirk:

jeg også. Heter det Verken??

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:44   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Heter det Verken??

Bare hvis man snakker om sånn verk man har i betente sår.

Gammel 14-07-09, 22:45   #23
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 14-07-09, 22:49   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg skriver genre, orange og hverken, i hvert fall vanligvis. :knirk:

Og giraff.

Gammel 14-07-09, 22:51   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bare hvis man snakker om sånn verk man har i betente sår.

Nei. Det er faktisk helt lov til å skrive verken. Det gjør jeg.
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j

Gammel 14-07-09, 22:51   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Gammel 14-07-09, 22:55   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg skriver ikke noen ord bevisst feil. Hvis jeg legger meg til sånne uvaner blir det fort litt dumt i klasserommet.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:55   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg nå klart å sette selveste Skilpadda fast i et rettskrivingspørsmål? :vantro:

Gammel 14-07-09, 22:57   #29
Frantzen
Passiv

Standard

Rompe ser da mye rarere ut en rumpe.

Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:58   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Tror Padda ignorer med vilje, jeg da.

Gammel 14-07-09, 23:00   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Har jeg nå klart å sette selveste Skilpadda fast i et rettskrivingspørsmål? :vantro:

Jeg vet at "verken" er godkjent bokmål, altså. Jeg skriver det likevel "hverken", i alle fall privat (i jobbsammenheng skriver jeg etter til enhver tid gjeldende regler; jeg har til og med skrevet "sjanger" flere ganger i embets medfør, men det gjorde vondt hver gang).

Gammel 14-07-09, 23:02   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at "verken" er godkjent bokmål, altså. Jeg skriver det likevel "hverken", i alle fall privat (i jobbsammenheng skriver jeg etter til enhver tid gjeldende regler; jeg har til og med skrevet "sjanger" flere ganger i embets medfør, men det gjorde vondt hver gang).

Jeg takler sjanger, men ikke verken. Huffameg.

Gammel 14-07-09, 23:03   #33
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg brukar måro - "i måro skal me på tur". Det er ein uvane eg har lagt meg til siste året

Dykk og dykkar er ord eg ikkje heilt får til å bruke, og på SMS og øvrige uformelle beskjedar, brukar eg dikka og dikkas, altså dialekt.

Gammel 14-07-09, 23:04   #34
Frantzen
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:05   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Lizzm.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:10   #36
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skriver noe feil med vilje? Nja, jeg har liksom nok med å prøve og skrive riktig.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:10   #37
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg skriver ikke feil med vilje.

Jeg skriver nok feil her og der, men aldri med vilje. Jeg fatter ikke hva poenget skulle være med det... Det er jo ikke som om språkrådet bryr seg om mine meninger. (I så fall er det en del ord som ikke ville blitt lovlig, men som er det... men jeg mistsa litt respekten for språkrådet når en derfra var dommer i scrabble, og sa at WC måtte selvsagt være lov, det er jo et ord nåtildags... Ehh, nei, det er det ikke nei, og det ville jo totalt ødelegge poenget med at det er så mange poeng på de bokstavene da!)

Forøvrig er jeg av dem som stadig insisterer på at dialekt er et talemål, ikke et skriftspråk.... Jeg er tilhenger av godtatte sideformer som samsvarer med ens talemål der det er naturlig, men dialekt er og blir ikke et skriftspråk.

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:11   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg vet at "verken" er godkjent bokmål, altså.

Godt å høre. Nå trodde jeg et lite øyeblikket at verden ikke stod til påske (er det ikke det uttrykket sier?).

Grunnen til at jeg var så skråsikker på det med verken var at det var nok en krangel jeg hadde med den gamle sjefen min. Han korrekturleste nemlig presentasjonene mine (ja, du leste riktig ..... han gjorde faktisk det .... mannen jobbet 24 timer i døgnet og dette brukte han tiden sin på). Og han ville ikke tro på at verken var lovlig. Han trodde fremdeles ikke på meg etter å ha fått link fra ordboka, men det var jeg som skulle holde presentasjonen så jeg "rettet" det tilbake til verken da jeg skulle holde den. Noen kjepphester må man få lov til å ha.

Gammel 14-07-09, 23:13   #39
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Word hos meg retter hverken til verken automatisk.

Gammel 14-07-09, 23:21   #40
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Det er flere som pleier å skrive ord delings feil med vilje fordi det alltid er noen som kommer med peke fingeren og vil irette sette og vise at de har solide kunn skaper i rett skrivning

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.